Wat nodig bij een HPI MICRO RS4, start

Discussie in 'Electro onroad' gestart door atx, 21 okt 2004.

  1. atx

    atx Guest

    Wat heb je allemaal nodig om een HPI RS4 MICRO rijdend te maken?

    Zelf dacht ik:

    -4 penlites voor de auto

    -27mhz zender (die je gewoon van je brandstofauto (HPI RS4 3 EVO) kan gebruiken?)

    -standaard Futaba servo standaard servo, 40x20x36mm, 45 gram. 0.22 sec, 2.5kg.cm € 14.50

    -MICRO REGELAAR Speciale micro regelaar, welke perfect bij de HPI Micro past. Kan alle in dit model gangbare motoren aan. Heeft vooruit en rem, geen achteruit. Spanning: 5 tot 12 V (werkt dus niet met een 4 cellen accupack, wel met 5 of 6 cellen), gewicht zonder draden: 4 gram!, frequentie 1.25kHz, continue stroom: 20A. wordt geleverd met bedrading, maar zonder stekkers. € 40.00

    -een ontvanger? Die kon ik niet vinden?? Of kan ik deze ook gewoon van m'n HPI RS4 3 EVO overzetten?

    174,75 wordt dan de totaalprijs, met 119,95 als waarde van de auto


    Kan ik hem dan ook gewoon opvoeren door er een ander motortje in te zetten?


    --------

    Bij pkracing.nl zie ik ook een Kyosho Mini-Z staan... Dat is schaal 1/28. Hoe hard lopen die standaard uit de winkel? Zijn ze ook op te voeren? Qua prijs zijn ze wel aantrekkelijker : 149,- Dan zit er alles bij behalve de accu's.
     
  2. Roelof

    Roelof Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    20 aug 2003
    Berichten:
    29.484
    Locatie:
    Sassenheim
    OK....

    Wat tips:
    - vergeet de 4 penlights, ga direct voor een 7.2v accupack. Het geeft je meer snelheid.
    - Regelaar is goed, kan veel hebben
    - ontvanger is over te zetten maar ik neem aan dat het een 27mHz AM set is dus iedere AM ontvanger is te gebruiken
    - Standaard servo is te doen maar waarom dan niet direct een microservo, de Hitec 81MG is zeker een aanbeveling.
    - Opvoeren is heel makkelijk, de Speed-300/6v van Graupner kost je 8 euro, je moet alleen een andere motorplaat maken of kopen en kan je echt blazen.

    Maar zoek eens hier op het forum, ik heb al heel veel over de Micro geschreven.
     
  3. Guest

    Guest Guest

    Als je deze servo zoekt dan heb ik er nog wel 1 voor je liggen 12,50 inc
     
  4. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

    Heb hier nog eentje staan met kapotte regelaar en een goede servo..Nette zwarte BMW M3 kap, nog prima bandjes
    Weinig mee gereden, vliegen is leuker...
    Mag weg voor elk aannemelijk bod

    Peter
     

Deel Deze Pagina