Wat nu weer ?!?!

Laat ik mijn nieuwe brushless motortje even proefdraaien zegt ie na een paar seconden **FLOP** en zie hier het resultaat:

brushless006bp1.jpg

brushless010ej7.jpg

Wat doe ik verkeerd, motortje was niet overbelast of zo, klein propje (8x4), 3 cellen moet gewoon kunnen volgens mij.

Specifications:
KV:1570
Io:1.2A (10V)
Max Efficient Currency:9A
Recommended Working Currency: 7A - 20A (Efficiency higher than 75%)
Weight: 68g / 2.4oz
Size: D30 x L23mm
As diameter: 3.0mm Prop: 8X4 APC-E/ 9X4.5 APC-E
Mounting hole spaces: 19mm and 25mm ( center to center ) with M3 screws ( Mount and screws are not included )

Recommended Applications:
a. 3 cell Lipo: APC 8x4SF 11100RPM 10V 20A Thrust 805 gram

b. 3 cell lipo: 9X4.5APC-E 9900RPM 10V 23.8A Thrust 960 gram

The power output of the motor is equal to a OS 15LA nitro Engine, can be used for all 10-15 class nitro powered airplanes. Using 2000mah-2200mah Lipo, 20A above electric speed controller, the total weight of the power system is less then 20% of Nitro power system.

Kan een kleine onbalans door bijvoorbeeld een propellor zo'n schade veroorzaken?

tssssss.....wat een pech.
Slecht asje in combinatie met een slingerende prop misschien? zo'n 3 mm asje is ook wel kwetsbaar natuurlijk bij de geleverde vermogens. En nu? Wachten op je nieuwe asje of zat er één extra bij?

Was het maar zo... ik ga er inderdaad vanuit dat je die asjes los kunt kopen. Ik heb al een mailtje gestuurd maar het zal vast wel een weekje duren voordat ik het hele spul weer klaar heb.

Prop was eigenlijk zgan, een keer gebruikt bij de oude motor. Niets aan te zien ook.

sloop een oude cd speler uit mekaar daar zitten asjes in waar de cd lade overheen loopt en die passen precies.
Zit ook nog een motortje in die best veel vermogen kan leveren als je hem herwikkeld. Ik heb dezelfde motor
als jij met dezelfde prop en heb nog nooit problemen gehad met de as. Ik vind het wel vreemd dat ie zomaar
flop zegt en krom is. Misschien dat de prop er niet goed recht op zat of niet gebalanceert was. Gebruik je wel een
propadapter?? Nieuwe asjes zijn gewoon te krijgen bij rctechnics, wel even goed opletten op de diameter van de
as.

ik heb precies dezelfde motor, lekker veel vermogen :)
raar dat de as zo scheef is, zo'n 3mm krijg je toch niet zo makkelijk krom.
in princiepe is elke 3mm as goed, zolang hij maar sterk genoeg is.

Ja ik heb hetzelfde gehad met precies dezelfde motor.
De prop zat een beetje (1,5mm) off-centre, (van tevoren geconstateerd) heel ff volgas en "FLOP" as krom.

Dus zorg er ten alle tijden voor dat de prop strak over de propadapter past en goed in het midden zit, anders gaat het zeker fout.

Groetjes, Jesse.

vergis je niet wat een beetje onbalans doet met zulke toerentallen.

een prop van 1 gram onbalans trekt met honderden grammen dan.

Als je het mij vraagt is dit gewoon een dikke productiefout. 3mm gehard staal.... pfff

Lijkt me dus wel een garantie verhaal.

Snel terug naar de winkel met een huil/verontwaardigd gezicht doet vaak wonderen.
Niet zeggen dat je hem uit elkaar gehaald hebt, natuurlijk. :wink:

EDIT: michiel b was me dus voor. :wink:

Het zal inderdaad we zoiets zijn van onbalans in de prop oid. Ik heb even gekeken bij RC Technics maar geen losse asjes gevonden. Waar zou ik het nog meer kunnen proberen?

EDIT: natuurlijk weer niet goed gekeken, kreeg net een mailtje van Marijn dat hij ze wel degelijk heeft. Ik heb er gelijk maar twee besteld :), ik had nog een kadobon dus het kost me uiteindelijk niets!

Back