Wat nu?

• Topicstarter Topicstarter Acropilot
  • Startdatum Startdatum
Netjes! Klein vraagje, waar halen jullie al jullie componenten, zoals de coax connector enzo, want ik vind hier in belgie nergens een winkel, en online vind ik ook niet echt meteen iets... Een van de redenen dat ik niet aan dat knutselen toe kom... :D

Thanks Dennis,

Ik had de Mictronics al gemaakt, (9 windingen) maar wil nu een 14 windingen maken. Gewoon eens om te testen en te leren.
Heb op de zender een 30 db verzwakker staan en kan mooi de afstanden onderling (van de verschillende test antennes) uitproberen vanuit huis naar een vaste opstelling van de zender een 200 mtr verderop. Heb nu mooi beeld, dus in de kist is dit 32 x 200= ruim 6 km, zonder verzwakker.

Heb dit getest in de kist en had tot 3 km prima beeld... totdat de RC (35mHz) ging strubbelen. (mistig weer).

Het is nu toch geen weer om gezellig te vliegen, dus ga ik wat spoeltjes wikkelen (makkelijk zo'n draaibank....)

See you (met waffles :-) natuurlijk )

Ze zeggen dat het na 12T hard af gaat met het rendement dus of het zin heeft.

Maar proberen kan altijd. Je kan er ook zo weer een paar afknippen tot bv 12T

Ik wikkel om een markeerstift met daar wat papier over gedraaid. Strak naast elkaar en daarna optrekken tot het in de buurt komt. De rest met schuifmaatje nagaan. Geen draaibank dus ;)

Laatst bewerkt:
Rabea vliegt intussen 10 km met 200mW 5.8, met een 14 turn Helical.
Moet toch beter kunnen... praktijk geeft klaarblijkelijk wat meer speelruimte dan de theory van IBC. (12 turns max.).

9,680 km with 200mW on 5G8 on Vimeo

Gaat um in ieder geval zo in elkaar fabrieken en tunen/testen. (IBC calculatie aanhoudend met 1.2mm verzilverd (hard)koperdraad.)

Turnetjes eraf knippen kan altijd nog, maar weet ik in ieder geval waarover ik praat.

Ik wil nog een nieuwe 3T maken. Die andere doet het niet.
Is 2.5mm2 draad misschien dat het om één of andere reden daar toch mis gaat.

Die opgegeven straalhoeken kloppen denk ik wel. Zal het eens nagaan tijdens het vliegen door de beam uit te vliegen zonder zelf bij te draaien.

Op de afstand waar ik geweest ben nog ook eigenlijk weinig van te merken dat er signaal verlies is. Dus denk dat er met een 6T ook nog wel wat bij kan komen. Ik schat zeker 5K.

Volgens mij vliegen ze daar allemaal in onbewoonde gebieden ofzo want met 100mW en omni's kwam ik echt tot 200m veilig. 300m was het op.

Die gast heeft wel een slechte camera. Zo wazig als wat. Hij zit wel relatief laag voor zn afstand.

Laatst bewerkt:
hallo ik heb een vraagje, met batterijen eh daar staat meestal de volt(bv 14.8 ) en zo eh maar bij servo's staat er meestal (bv 4.8V / 6.0V) op eh maar moet je dat dan min doen van die 14.8 want dan kan ik maar twee of drie servo's
doei

Die 4,8 / 6 volt betekent het operating voltage van jouw servo, maar dat voltage regelt je ontvanger wel (wel geen 14,8 volt aan je RX gaan hangen ) Maar plaats jouw vraag anders ergens anders want dit hoort hier niet thuis :)

zo te zien was dit fabian zijn eerste bericht

fabian stuur mij maar pb bericht,zal ik je verder helpen,als je vragen heb

rob

Volgens mij begon dit draadje/vraag inzake het upgraden van een FPV set en het hebben van een 100 % goed beeld (en alles wat ermee gerelateerd is. ) Maar ik kan het mis hebben hoor.. als dat zo is, sorry.

Maar als laatste dus mijn aandeel in dit stukje.. wat foto's, mbt beter beeld en afstand te krijgen.. (of poging daartoe :-) )

Fotootje van de 9 turns

p1120280l.jpg

By jacquesfpv at 2011-11-27

en dan nu ook met de 14 turns

p1120281u.jpg

By jacquesfpv at 2011-11-27

Helical is eenzijdig gewikkeld door gaatjes (steek 12,7 door perspex) om externe invloeden zoveel als mogelijk weg te houden bij het actieve deel van de antenne.
Voor mijn toepassing en afmetingen, stevig genoeg. (minimaal zo sterk als een Clover )

Ben benieuwd wat de 14 turns gaat doen.

Gaat het ook over. Dat andere berichtje was een verdwaald persoon.
Of het nu zijn eerste berichtje was of niet.
Er is antwoord op gegeven en er is medegedeeld dat het beter in een andere topic geplaatst kon worden.

Niets mis mee toch.

Deze topic kwam neer op beter beeld krijgen. En daar vallen de antennes zeker onder.

Inderdaad, beter beeld was mijn vraag, en mijn mond zit hier vol met tanden naar mijn scherm te kijken :D Even alles 3 maal lezen! :D

Back