Wat nu?

Hallo,

even een vraagje, ik vlieg al een tijdje(3 maanden) met de ParkZone ultra micro J3-CUB (3 ch), deze bevalt maar ik wil wel weer iets nieuws proberen.
Nou heb ik gekeken en er zijn 3 modellen die mij wel aanspreken de;

Ultra Micro P51-mustang (4CH), Ultra Micro F4U-Corsair(4CH) en de Ultra Micro Spitfire Mk.IX (4CH)

Wat raden jullie aan?

MVG

Ja ze zijn ook allemaal van het zelfde merk alleen vraag ik me dan af wat de beste keuze zou zijn omdat het dan m'n eerste 4 kanaals laagdekker zou worden en ik die 3 kanaal bovendekker gewend ben.

Van 3 naar 4 kanaals overstappen is denk ik niet zo'n probleem en/of moeilijk. Een laagdekker is misschien wat spannender met landen, maar verder denk ik dat het het zelfde is. Welk vliegtuig je doet moet je natuurlijk zelf weten, mijn voorkeur gaat naar de p51 uit.

De p51 is 3-kanaals. Gas, hoogte en rolroer.
De corsair is 4-kanaals met richtingsroer en bestuurbaar staartwiel. M
De t28 trojan is ook 4--kanaals met een bestuurbaar neuswiel.
Al deze modelletjes vliegen erg leuk, redelijk goedmoedig maar zijn erg windgevoelig.
Ik wacht nog even tot de carbon cub ss weer leverbaar is. Deze is iets groter en heeft verlichting, sleephaak en flaps. Is bovendien stabieler en minder windgevoelig door as3x.
De spitfire heeft ook as3x en is dus stabieler dan de p51, corsair en t28 maar minder stabiel dan de carbon cub ss.

De p51 is 3-kanaals. Gas, hoogte en rolroer.
De corsair is 4-kanaals met richtingsroer en bestuurbaar staartwiel. M
De t28 trojan is ook 4--kanaals met een bestuurbaar neuswiel.
Al deze modelletjes vliegen erg leuk, redelijk goedmoedig maar zijn erg windgevoelig.
Ik wacht nog even tot de carbon cub ss weer leverbaar is. Deze is iets groter en heeft verlichting, sleephaak en flaps. Is bovendien stabieler en minder windgevoelig door as3x.
De spitfire heeft ook as3x en is dus stabieler dan de p51, corsair en t28 maar minder stabiel dan de carbon cub ss.

Volgends mij zover ik het heb kunnen zien is de Ultra Micro P51 wel 4-kanaals, Gas, Roer, Hoogte roer en Rolroer. De trojan spreek mij niet echt aan eerlijk gezecht. Die wingevoeligheid heb ik ook met mijn J3-Cub maar daar kan ik redelijk mee over weg, je blijft af en toe alleen stil hangen in de lucht zonder vooruit te komen haha! Die carbon cub SS is trouwens ook leuk, misschien haal ik die ook nog wel een keer! Maar van de warbirds zou die spitfire dus het meest stabiel vliegen ivm AS3X tech dus dan denk ik dat ik daar voor ga maar ik weet het nog niet zeker!

Zo, ik heb net de ParkZone Ultra Micro Spitfire Mk .IX AS3X bind and fly besteld met nog 4 extra lipo's en een Spectrum DX5E zender en Celectra 4 in one DC lader. Dus nu wachten tot alles binnen is en kijken hoe het zal vliegen :D!

Zo, gister gebeld door beeracing, de spitfire was niet meer leverbaar pas weer van af eind augustus. Geld terug laten storten en bij rcracingtwente maar de Corsair F4U besteld, word vandaag verzonden dus morgen binnen als het goed is! Zender was ook nog niet leverbaar, waarscheinlijk volgende week pas...

Zo corsair binnen + accu's en eergister bij modelbouw winkel in delden een umx mig-15 gehaald van e-flite. Corsair vandaag maiden mee gevlogen en ging goed vlieg op de low rate. maar ging goed geen crash gehad! Daarna omdat het goed ging mig-15 ook geprobeert ging goed alleen raakte om 1 of andere reden signaal ineens kwijt, gebruik ook de zender die bij de J-3 cub zat... Dus dat gaan we niet meer doen met die zender, dan maar wachten tot mijn DX5E binnen is!

kleine bump... de Parkzone micro spitfire is inmiddels in Nederland geland. Ga de mijne deze week bij Quartel ophalen :)

Mijn P51 micro heeft overigens echt 4 kanalen, inclusief roer.

Back