Wat sloop ik uit mijn defecte wasmachine voordat'ie weg gaat?

Hoi,

mijn 16 jaar oude wasmachine is kaduc, de besturing is stuk. Ik heb er geen zin meer in en een nieuwe machine is besteld, de leverancier neemt de oude gratis mee! Da's fijn. Maar wat kan ik als hobbyist er nog even uit slopen, altijd handig voor later?

Ik wil de motor hebben, het verwarmingselement lijkt me niet nuttig, pompje misschien? Sensoren? Roep maar als je er wat meer van weet dan ik.

Dank,

Hugo

Valt niks van te zeggen.... Tegenwoordig heb je ook weinig meer aan de motor, zijn vandaag de dag vaak ook gestuurde motoren.
Pompjes vaak zodanig vormgegeven dat je er verder niks meer mee kunt.

Gek genoeg zijn vaak de verwarmingselementen het enige waar je nog écht wat mee kunt, maar dan moet je er wel een geschikte toepassing voor hebben.

Bij ons aan boord gaan wasmachines gemiddeld 5 jaar mee, en dat is inclusief tussentijdse reparaties. Meestal betreft het dan breuken (stripje alu en wat popnagels) rotte electrische verbindingen (soldeerbout en krimpkous), en veel meer valt er niet meer aan te doen. Als ze kapot zijn keil ik ze meestal gewoon weg.

Ik gebruik de trommel van een bovenlader,om paling te spoelen.
Lekker makkelijk,paling erin en de kleppies weer dicht en de zooi terug in het water.

Of je maakt een lamp van de wasmachinetrommel ...
https://www.google.nl/search?q=wasmachinetrommel+lamp&tbm=isch

MG_5935-voor-site-en-BC.jpg

f6107a5bf84bf63f5f23c7540f5d7eea.jpg

Laatst bewerkt:
motor er uit halen, en gescheiden inleveren bij oude metalen handel als die in de buurt is, van het geld spullen voor de hobby kopen ;)

Edit,

je kan de hele machine brengen, alleen als je de motor apart brengt levert die meer op, voor de volgende keer dan maar

Laatst bewerkt:
Dank voor alle input. Helaas werd gisteravond ineens anders ingevuld en vanmorgen is de nieuwe geplaatst en de oude afgevoerd. Nou ja, dan maar geen motortje.

Hugo

Back