wat te doen met een stukje pmma

Discussie in 'Duikboten' gestart door raf, 28 jul 2020.

  1. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    ok een ledje bij gezet en nu ziet het er wel goed uit
    20201231_134456[1].jpg
    beter gaat het niet worden denk ik ;nu alleen de achterkant nog zwart verven en aan de paal hangen
     
  2. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    Vandaag eindelijk messing binnen om de stoppen van de pmma te draaien
    20210106_153350[1].jpg
    4 mm draad er in getrokken en nu is de pmma wel dicht.
    Er kwam steeds een heel klein beetje water binnen en het vermoeden was reeds dat dit door de moer van de draadstang naar binnen kwam .
    Nu ik dus die stoppen heb kunnen draaien is dit probleem opgelost en kan ik verder met een bovendek te tekenen en te printen
    Het gaat iets worden zoals de galatee achtig gedoe
    Als ik bij mijn pa geraak deze stoppen eventjes met de kartel bijtel bewerken dan ziet het iets mooier uit en een iets betere grip om ze dicht te draaien
     
    Henk Freubelaer vindt dit leuk.
  3. Henk Freubelaer

    Henk Freubelaer

    Lid geworden:
    8 dec 2020
    Berichten:
    54
    Locatie:
    N B
    Dat is een mooi systeem.
    Die houd ik even in gedachten.
     
  4. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    Henk het is in ieder geval goed koper dan een bajonet sluiting en gemakkelijker te maken
    Voor langere techreks zou ik het niet aan bevelen (zie de robbe boten) maar voor zo een kort techrek is er geen probleem
     
  5. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    Het dek geprint maar het staat er nog los op omdat er nog primer overheen moet.
    het begint op een boot te trekken mijn gedacht
    20210110_204431[1].jpg
    Het printen heeft zijn beperkingen ook mede door de koude in de ruimte waar het ding staat
    na de primer de gaatjes eventjes mooi rond frezen en dan een kleurtje er op
     
    Henk Freubelaer vindt dit leuk.
  6. Henk Freubelaer

    Henk Freubelaer

    Lid geworden:
    8 dec 2020
    Berichten:
    54
    Locatie:
    N B
    Dat begint al aardig form te krijgen, ziet er al goed uit.
     
  7. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    Ja henk ik had de voorkant ook klaar maar die was 1,5 cm te laag .
    dus ik rek die omhoog in cura en dan waren ook die gaten voor de leds ovaal geworden
    dus alles opnieuw moeten tekenen vandaag en nu azit er wat voor een maat in de printer en als dat er uit komt kan er terug wit pla in en dan zijn het duikroeren voor de 215 en dus opnieuw die kop voor de pmma
    eens alles er in zit dan kunnen de voeten er onder gelijmd worden en is de boot klaar
     
  8. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    Zo terug nieuwe roeren nadat de andere vervormd waren door de zon.
    Ze moeten nog een laagje primer krijgen maar ze staan er reeds op
    nog juist terug 2 kleintjes printen voor aan de toren en dan kan de boot geplamuurd en geschuurd
    nadien verf er op een soort van zwart bruin kleurtje
    20210112_180141[1].jpg
     
    Henk Freubelaer vindt dit leuk.
  9. Henk Freubelaer

    Henk Freubelaer

    Lid geworden:
    8 dec 2020
    Berichten:
    54
    Locatie:
    N B
    Mooie voortgang zo :thumbsup:

    En ik ken dat gevoel, ik ga ook regelmatig terug naar de teken tafel / scherm. :confused:

    Hoe werk je de PLA af?

    Gebruik je een sealer of speciale primer?
    Of gewoon plamuur en een aantal lagen verf?

    Ik kwam bij 3DJake speciale twee componenten sealer tegen, die vult eventuele onregelmatigheden op en kan tevens als ondergrond gebruikt worden voor verdere afwerking.
     
  10. raf

    raf Forum veteraan

    Lid geworden:
    27 aug 2003
    Berichten:
    13.562
    Locatie:
    As,België
    2K spuit plamuur van sikkens
    daar heb ik goeie ervaring mee
    de pla eerst schuren met korrel 40
    als je aan het schuren bent hoor je aan het geluid wanneer het gladder word
    dan spuitplamuur er overheen en na uitharden schuren met 100 korrel
    daarna weer spuitplamuur en dan schuren met 400 met water en zo verder tot hoe glad je het wil hebben
    ik stop bij korrel 200 dat vind ik voor mijn ogen glad genoeg

    daarna aflakken met de kleur die je wil hebben
    gr raf
     
    Henk Freubelaer vindt dit leuk.
  11. gantu

    gantu

    Lid geworden:
    21 jan 2005
    Berichten:
    30
    Locatie:
    Köln
    Raf sehr schöner Turm.
     
    raf vindt dit leuk.
  12. Henk Freubelaer

    Henk Freubelaer

    Lid geworden:
    8 dec 2020
    Berichten:
    54
    Locatie:
    N B
    @raf,

    Dank je, spuitplamuur heb ik nog staan en daar had ik goede resultaten mee voorheen.

    Het model ligt natuurlijk niet de hele dag in het water dus ik denk dat dit dan ook voldoende is.
    Misschien dat ik de sealer nog bestel, meer uit nieuwsgierigheid en misschien voor latere projecten.
     

Deel Deze Pagina