Wat te doen, wat te doen X,+,KK,Ardu, enz.

Hallo allemaal,

Na me verdiept te hebben op internet en natuurlijk dit forum ben ik erachter gekomen dat ik wil gaan beginnen met een multicopter en dan het liefst een Quad ivm stabiliteit en later eventueel FPV.
Nu ben ik al 2 dagen op RCgroups geweest en ik ben het helemaal kwijt. Wat is nu het beste om te doen?? Van mij hoeft het niet de wereld te kosten aangezien ik deze copter wel een paar keer de grassprieten van heel dichtbij zal laten zien.
Qua flightcontroller wat is dan "beter" KK, MK of arduin??
Wat is makkelijker, "leuker" te vliegen + of X??
Ik zal zoveel mogelijk het bouwverslag van Emil volgen aangezien dit frame mij wel aanstond. Ook neig ik naar de KK flycontroller maar deze is zeker niet om te bouwen naar UAV? Het forum vwb Arduin daar kom ik helemaal niet meer uit.

Alvast bedankt,
NodriRC

Ik heb de Wiimulticopter gemaakt en moet zeggen dat hij boven verwachting vliegt. Super strak en zeer stabiel. Hier een filmpje van mijn eerste vlucht.

Gewoon met het Arduino mini Pro board en de WM+
Vlieg hem nu nog in de + mode, maar ga voor FPV naar X.

Laatst bewerkt door een moderator:
Snap het niet helemaal met die Wii copters. Moet je daar een Wii voor slopen?? Gaat dan een duur grapje worden ben ik bang.

Ik ben al wat langer met Quads bezig (kheb er nog geen), maar ik weet het ook niet goed... (Ik denk dat ik een Arduino Pro Mini met de Free Flight IMU ga gebruiken)

Hier even een lijstje met de mogelijkheden :

- Arduino + WMP (en al je wilt ook Nunchuck)

- Arduino + een IMU. Sparkfun verkoop bv. een 6DOF bord, maar dat is naar mijn mening veel te duur. Dan kun je beter voor de Free Flight IMU gaan:
FreeFlight IMU - i2c 9DOF with barometer - RC Groups

- Flyduino + WMP of een IMU (Flyduino is gelijk een Arduino maar beter geschikt voor multicopters) Let me introduce my Flyduino - RC Groups

-Een KK bordje (best de zwarte) of anders degeen die ze bij HK aan het maken zijn: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/blog.asp

- Of dit bordje Pipo ISU - a new IMU/MCU board multirotor controller - RC Groups Dat is een Arduino en een IMU in 1.

EDIT: Dit kan ook: http://www.rcgroups.com/forums/showpost.php?p=17470568&postcount=9393

Zijn er mensen die dit nog kunnen aanvullen?

Grts,

Laatst bewerkt:
Geweldig dit forum, ben nu al helemaal happy. Misschien wordt het tijd voor een afkortingen draadje. IMU, WMP, BEC, ESC (die snap ik dan wel), Expo, Dual rate enz. Is voor mij nu nog behoorlijk abracadabra. Ik zal een foto maken van mijn zender want die ligt op dit moment thuis ( ik werk op een schip op de Noordzee) Ben benieuwd of die deze functies ook allemaal heeft.
Als er nog meer mensen zijn die tips enz hebben dan zal ik daar mijn keuze verder uit destileren.
Ik wil zowiezo beginnen met een quad want ik heb gelezen dat dat toch wel het best is om mee te beginnen enz.

Even voor de duidelijkheid, ALLE zenders werken, tenzij je een Quad maakt met allemaal losse gyro's. Dan moet je op je zender gaan mixen.

Zelf ga ik beginnen met de goedkoopste 2,4ghz zender van HK (heb ik al liggen), als alles dan vlotjes gaat koop ik een duurdere.

Ik snap er geen bal meer van. Als ik naar RCgroups wil dan krijg ik error 403 forbidden. Alles wat ik ook doe ik geraak maar niet op RCgroups. Ik heb ook al een vraag gesteld in het algemene forum alhier.

Ik snap er geen bal meer van. Als ik naar RCgroups wil dan krijg ik error 403 forbidden. Alles wat ik ook doe ik geraak maar niet op RCgroups. Ik heb ook al een vraag gesteld in het algemene forum alhier.

Dat ligt aan jouw computer hoor,
Maar ik zag dat je daar al een account hebt kunnen maken "NodriRC"?

Probeer eens je geschiedenis en cookies te verwijderen anders...
Grts,

Back