wat vinden jullie de beste accu,s voor in eheli

ik vlieg zelf met de rebell met 12 cellen nihm 3300 pakket.
ik ben er zelf niet de spreken over.
ik heb er een paar weken niet mee gevlogen en nu kreeg ik de accu,s niet meer de goede ampere in geladen.

wat vinden jullie op dit moment de beste accu,s voor in een eheli.

Hoi,

Op 1 Mei zal ik waarschijnlijk ook aanwezig zijn met mijn Rebell ME. Dan zul je zien dat je echt op lipo's moet overstappen om met e-heli's ECHT plezier te hebben. De NiMH of NiCD cellen zijn gewoon te zwaar en was vroeger een oplossing.

NiMH cellen zijn minder geschikt dan NiCD cellen, dit is omdat NiCD cellen meer Amp kunnen afgeven dan NiMH.
Een ander nadeel aan de NiCD is dat ze een lagere capaciteit habben, dus een kortere vliegduur.

Groeten
Roel

Ps 1 Mei neem ik de Rebell ME, Lipoly heli, en TD NT mee

hohoho. Waarom zeurt toch iedereen dat NiMh niet genoeg power leveren? De GP 3300 greenlabel in mijn logo 20 zakken echt niet in. Pushed en matched en niet duur (95 euro voor 24 cellen) Vliegduur is maar 7 min en daarom is lipo beter. Niet omdat die minder inzakken ;) NiCd cellen zakken ook in.

Hello, ik vlieg met Ni-Mh 3600mAh, het nadeel van Ni-Mh is inderdaad dat als je ze niet gebruikt, zoals in de winter, je de cellen af en toe moet ontladen en enkel 14h laden, ook mag je tijdens het laden de cellen best niet op een ijskoude plaat of vloer leggen, dit heb ik wel eens gedaan en het resultaat was dat er 1/10 van de capaciteit in ging..
Maar als je ze goed gebruikt dan heb je er toch wel lang plezier van :wink:

Groetjes
Steven 8)

Goede lader en pushed en matched cellen schelen ook. Ik heb ook NiMh cellen die ik in 4 min leeg jaag en die zakken pas op het eind in en hebben nog steeds hun capaciteit. Niet P&M cellen zakken veel sneller in en slijten ook sneller...

Hallo,

Ik snap het niet meer ???

Jullie geven wel veel geld uit aan NiMH maar om bijvoorbeeld een Lipo pakc te kopen dat dan twee keer duurder is, kun je wel 15 minunten vliegen. En niet na 4 minuten al gaan denken aan de landing.

Ik vind lipo's ook duur dat is het niet hoor, maar in verhouding winnen ze het echt van NiMh en NiCD. Ik doe mij de ellende niet meer aan om die cellen te vliegen. Omdat ik student ben en het niet echt breed heb geef ik de voorkeur aan om 1 goede accu set te kopen waar ik dan ook mee vliegen kan.

Nog een voordeel van Lipos is de gewichts besparing

Groeten
Roel

Het hangt er natuurlijk van af met welke motor je vliegt, mijn heli zal waarschijlijk wel wat kleiner zijn dat die van jullie, ik vlieg met 8 cellen van 3600mAh, met een brushless motor van Ikarus H8, die trekt rond de 45 A op 100% dus kan ik wel wat langer vliegen dan 4 minuten..

Groetjes
Steven 8)

Als je nu met een 12 cellen pakket vliegt zou ik een 4s lipo pakket nemen.
Ik vlieg zelf m'n Logo10 op 4s4p 8000 mah thunderpower waar ik erg tevreden mee ben. Na 1,5 Jaar redelijk gebruik beginnen ze nu iets terug te lopen.

Ik denk dat voor de Rebell 2x 2S2P tarabat 5000 mAh wel redelijk geschik is. Of nog beter: 2x2s3p 7500 mAh. www.Eheli.nl verkoopt ze goedkoop. (heb verder geen shops gevonden die ze goedkoper verkoopt.)

Wow op die site : 10000mAh, bangelijk, als je dat moet gaan snelladen.. 8) .. daar blijf je waarschijnlijk wel superlang mee in de lucht, hoeveel zou zo'n pack nu eigenlijk wegen ?
Groetjes
Steven 8)

r_heliman zei:
Hallo,

Ik snap het niet meer ???

Jullie geven wel veel geld uit aan NiMH maar om bijvoorbeeld een Lipo pakc te kopen dat dan twee keer duurder is, kun je wel 15 minunten vliegen. En niet na 4 minuten al gaan denken aan de landing.

Ik vind lipo's ook duur dat is het niet hoor, maar in verhouding winnen ze het echt van NiMh en NiCD. Ik doe mij de ellende niet meer aan om die cellen te vliegen. Omdat ik student ben en het niet echt breed heb geef ik de voorkeur aan om 1 goede accu set te kopen waar ik dan ook mee vliegen kan.

Nog een voordeel van Lipos is de gewichts besparing

Groeten
Roel

Ik kan nu 14 min vliegen op een accu's van totaal 190 euro. Wil ik zolang kunnen vliegen met lipo's ben ik veel meer kwijt ;) Bovendien kun je NiMh in 35 min of minder volkrijgen. Dus ik kan voor minder geld vaker vliegen per uur ;) En dat landen hoort er ook bij.

ik heb ook lang zitten twijfelen om over te stappen naar lipo's of niet. Maar ik heb ondertussen toch weer 3300 gekocht, zelf al lagen de GP3700 ernaast voor 90Cent/cell meer.

Ik heb een excell sheet gemaakt met als doel
de "goedkoopste milliampere per vliegende gram" te vinden. GP3300 kwamen er het beste uit.
lipo's moeten nog 20% in prijs zakken voordat ik bijt.
voorlopig is het

Back