Dragon zei:Goedkope OS 4T kopen? Kijk eens bij www.hoellein.com
Nee dank je :wink:
Hezik zei:Toch.. als objectieve waarnemer is 1 ding mij wel opgevallen.. ze zijn lastig te starten. In de tijd dat de gemiddelde 4 takt gebruiker zijn 4 takt gestart krijgt, kan ik mijn oersimpele 2 takt wel 20 keer starten en uitzetten als ik wil..
Hmmzzz... ik denk dat dat echt per situatie anders is :?. Mijn ervaringen hiermee zijn eigenlijk verschillend. Al mijn 4T Saito's starten vrijwel meteen (fA82, 91, 120 en voomalig 150). De 2T motoren die ik regelmatig op ons veld tegenkom hebben nog wel eens startprobleempjes. Maar dat zegt verder weinig. Er zijn er ook die ik niet zo vaak zie die na één keer aanraken meteen lopen. Dat geldt ook voor mijn Supertigres. Die kon je, mits goed ingelopen, met één of twee keer aanslaan met de stick zonder problemen starten.
De problemen die ik had in het verleden met 4takt motoren kwam meer door teveel primen. Wat me uiteindelijk opviel dat als je de instructies correct opvolgde de motor al snel teveel brandstof kreeg waardoor het langer duurde voordat de motor betrouwbaar aansloeg. Na enige tijd ervaring met die dingen weet je ongeveer wel wat de kenmerken zijn waardoor een 4takt gaat sputteren en dat is inderdaad met een 2takt wat eenvoudiger. Die zijn toch wat minder gevoelig lijkt het.
Tjen
P.S. hoest met je Calmato afgelopen??
8)