Wat voor accu voor deze airboot ?

Ik heb sinds kort deze airboot :
normal_airboot1.jpg

Op deze Airboot zit een Magnum 360LB elektromotor
De vorige eigenaar waar ik hem van heb kon mij alleen vertellen dat hij altijd met een 12volts accu vaarde.
Maar kan iemand mij adviseren welke accu precies ?

Ik zat bv te denken aan 2 van deze accu's (10 euro p stuk bij TWR trading):

b_38.jpg

Ik wou er 2 nemen ivm dat de boot anders naar 1 kant gaat hangen en ivm genoeg power.

Of moet ik echt denken aan powerpacks die je bv in speedboten/elektroauto's gebruikt ??

Als ik jou was zou ik eens op www.vapextech.nl kijken, daar hebben ze goedkope accu's die toch erg goed presteren.

Ik denk niet dat het erg goed voor de snelheid zal zijn als je er zo'n loodaccu in doet.

Mvg jesse

vapextech is wel goed, maar vind de accupacks nog redelijk duur.
ik zoek gewoon wat simpels en heb geen zin om er in totaal zo'n 100 euro aan uit te geven

Mooi in het midden zal niet gaan :

airboot3.jpg

Alleen aan de zijkanten van de rc behuizing is volop ruimte.

Misschien lood gebruiken dan ?

hahah, mechanische regelaar..sorry..

lood.. nee, dat is nergens voor nodig, word ie alleen maar zwaar van,
waar moet ookalweer het zwaartepunt zitten bij dat ding (dat ie niet achterover gaat) anders is er achterin nog ruimte? waar had de vorige eigenaar dan zijn accu's zitten?? want ik neem aan dat ie er toch echt mee gevaren heeft..

en anders maar 2 5-cellen paketten (zijn vast ook wel te krijgen hoop ik) in serie, 10 cellen, 12 volt :)

Ik ben ook niet zo weg van mechanische regelaars, maar zolang dit werkt ben ik er tevreden mee hoor.
Ik zal de vorige eigenaar eens mailen betreft de plaats van de accu, hopelijk weet ik morgen meer :D

Regelaar eruit slopen je 50a erin zetten en je hebt ruimte voor je accu's.
speed 400 7,2 erin.. lipo 2200mah 3s. Liposaver met ledje op je dak en gaan ermee ;)

Haha speed400 met een 9 x 5 prop?

Die Magnum 360lb die er nu op zit ,ziet er wat krachtiger uit.
Wat nu als ik de 3s lipo uit mijn hydrofoam sloop?
Dat ding raak ik toch aan de straatstenen niet kwijt.
Of help ik de lipo dan naar de kl... omdat die motor te krachtig is ?
Ik ben niet echt bekend met lipo's

Kun je niet heel die setup van die Hydro overzetten dan? of is de motor te zwak?

Of help ik de lipo dan naar de kl... omdat die motor te krachtig is ?
dat lukt mij alleen met een Mega 16/15/2 i.c.m. een 2200 20C lipo en dan 10 meter onder water varen met een boot
dat trok even iets teveel :D Burning lipo ;)

Ik weet niet of de motor te zwak is voor die airboot.
Het is dit motortje : Link

HM-058-Z-13.jpg

Wel erg klein vergeleken met wat er nu opzit

Ik hou liever de motor er op die er nu opzit

Eerst maar even kijken waar ik weer geld vandaan trek....
maar een 10 cellen pack komt er, waarschijnlijk bij conrad vandaan

ik kan niet zien hoe grootet ding is niets, er staat helemaal geen specifikatie bij.. vervelende site!
motortje dat 1/3e weegt kan al dezelfde prestaties hebben ;) dus je boot word lichter en even krachtig :) (pas op dat je dr nei tteveel power aan knoopt, dan word et moeilijker varen, en kan ie dus ook spontaan opstijgen ;)

Back