Gammapooka zei:
P.s. ik heb nog zo'n zelfde boot, idd met brandstofmotor :
Om een "vage" reden ben ik helemaal weg van dit type boot
Die "vage" reden snap ik heel goed, zijn gewoon fantastisch leuke dingen om mee te spelen!
Keihard rechtdoor (zwaartepunt moet goed liggen!) en met die richtingroeren... uh- ooh..! nooit een boot ZO snel en ZO kort zien draaien op volgas 8O
Was mijn eerste RC-model (met 3,5cc OS-motor) en enorm lol mee gehad, al was het maar voor het tot zinken brengen van mijn broertje zijn opblaas-rubberboot die al zat te wachten tot het motortje er weer mee stopte...
We spreken hier over begin jaren 80 mensen, dus lach even mee! :lol:
On topic:
Het model werd in die tijd (inderdaad zonder verdere aanduidingen) verkocht onder het merk Airboat.
Naar wat ik ooit begrepen heb werd het ontwikkeld door een Brits bedrijf en heeft een Nederlands bedrijf (Veroma) de mallen gerkocht en na faillisement die mallen dan weer doorverkocht aan twee andere Nederlandse bedrijven (Yu'Can, van de stockcars, ook verdwenen.. en
http://www.model-engineering.nl/)
Bij die laatste ga je vast meer info kunnen krijgen, en misschien dat ze nog een paar dozen met verkruimelde ABS-onderdelen hebben staan :wink:
PS: Er is later ook een kleinere versie (voor 1,5-2,5cc / 500-600 electro) uitgebracht met dunnere kunststofdelen en een centimeter of 10-15 korter.
PPS: Post een filmpje of laat op zijn minst weten wat je ermee gedaan hebt!
PPPS: Die van mij was zwart met doodskoppen! (wat wil je op die leeftijd

)