wat voor auto

hoe kan ik van een straat auto een drift auto maken hoef je dan alleen een auto met 4wd en drift banden of moet je dan een andere motor enalles erin hebben

Klopt, maar zet er een setje driftbanden onder, zoals Roelof aanhaalde icm een Blast S10, en je kan de eerste stappen zetten op het "driftpad". En het hangt er natuurlijk ook vanaf wat er voor de auto uit de advertentie is betaald.

een setje driftbanden is idd al iets maar volgens mij spellen drifters veel met extreem camber en toe-out en dat is met een TT-01E niet instelbaar en bij de D-versie zit dat er wel bij (incl. driftbanden)
maar ja die prijs.........

een setje driftbanden is idd al iets maar volgens mij spellen drifters veel met extreem camber en toe-out en dat is met een TT-01E niet instelbaar en bij de D-versie zit dat er wel bij (incl. driftbanden)
maar ja die prijs.........

Mja... die spelen daar mee omdat echte drifters ook de wielen zo schuin hebben. Driften is een kwestie van de juiste banden en dan gaat alles vanzelf met iedere auto.

Laatst bewerkt door een moderator:
Zelfs met een standaard hpi e10 drift je gewoon goed. Juiste banden eronder en gaan. Ook aan deze auto is niks in te stellen, maar leuke auto voor weinig om te kijken of driften wel wat is.

checked by my phone

Mja... die spelen daar mee omdat echte drifters ook de wielen zo schuin hebben. Driften is een kwestie van de juiste banden en dan gaat alles vanzelf met iedere auto.

Ik vanmiddag naar de hobby zaak, zeg ik wil de juiste banden om te driften. Setje mee gekregen, dol enthousiast, denk nog iedere auto nou heb ik er wel een paar dus ienemiene mutte en die word het, gelijk gemonteerd en naar buiten.
Wegrijden was een beetje moeilijk, maar ik ben de moeilijkste niet en met een schopje mee ging het prima. Maar na een 20 min rondjes draaien had ik toch mn nocht. Denk bel even en wat denk je, na een beetje gelach van de andere kant blijkt dat zender beheersing toch zeker een must is en daarnaast bandjes wisselen niet het enige is. Er schijnen tal van opties te zijn om gecontroleerd driften mogelijk/makkelijker/beter te maken.

Tuurlijk, het eerste wat je moet/kan doen is de diffs locken of wat strakker krijgen en je kunt idd wat spelen met de geometrie maar uiteindelijk moet het toch uit de vingers komen zoals gedoseerd gas geven en en veel corrigerend sturen.
Overigens in mijn filmpje rij ik daar met een normale droog weer setup.

Goeie skills Roelof! :D

Een Sakura D3 opbouwen inclusief lader en accu's kost je een aardige duit, helemaal als je echt beginner bent:

Kit (140) + one-way (30) + motorset (100+) + body (60) + paint (40) + zender/ontvanger (60) + batterijen (10) + lader (60) + 2 accu's (70): € 570,=

Niet overdrijven.... Waarom nog een oneway op een reeds bestaande driftspec? Overigens heb ik niet het idee dat een oneway anders doet dan een spool.
40 euro voor verf? Met 2 kleuren kom je al heel ver en zelfs voor 3 tientjes zijn ook goedkope pre-painted bodies te vinden. Body 60 euro? een standaard Protoform of Blitz kost maar 3 tientjes.
Een lader voor 60 euro is redelijk maar voor minder vind je ze ook wel, zeker als je er geen moeite mee hebt om over de grens te kopen heb je al een B6AC voor 35 euro of anders een 2e handsje op Marktplaats.
100 euro voor een motor/esc combo is veel, je hebt echt geen super brushless nodig, een stock 540 silvercan of een Carson cupmachine met een simpele 20A brushed regelaar is prima betaalbaar.
zender voor 60 euro? een GT2 kost in Nederland 29 euro, zelfs zonder verzendkosten en als servo heb je voldoende aan een Futaba S3001
Accu's... Bij de Conrad heb je al 2000mAh NiMh pakketten voor 15 euro en 2400 voor rond de 20, zeker voor het driften heb je niet meer nodig.

Kit (140) + one-way ??(0) + motorset brushed (35) + body (30) + 2 bussen paint (16) + GT2 zender/ontvanger+servo (45) + batterijen (10) + lader (40) + 2 accu's (40): € 356,=

Maar dan ga ik uit voor alleen driften, wil je er ook mee racen gaat het ook prima met deze setup maar het heeft zo zijn beperkingen.

Hobbyking is ook een leuk adresje ;)

Ehm.... Iemand van 14 die totaal niet weet wat hij moet hebben naar hobbyking sturen..... Hobbyking is een toko waar je moet kopen als je weet wat je nodig hebt en ook de kennis en ambietie hebt om uit te zoeken wat er aan de hand is als het niet werkt als je zou willen.

Maar TS heeft al een auto.

Ik ben ook een jongen van 14 ;)
Als je een aantal links geeft moet dat toch wel lukken?
Maar inderdaad, het is handiger om het bij nl winkels te houden.

Dat bedoelt Roelof ook ;)

Niet overdrijven.... Waarom nog een oneway op een reeds bestaande driftspec? Overigens heb ik niet het idee dat een oneway anders doet dan een spool.
40 euro voor verf? Met 2 kleuren kom je al heel ver en zelfs voor 3 tientjes zijn ook goedkope pre-painted bodies te vinden. Body 60 euro? een standaard Protoform of Blitz kost maar 3 tientjes.
Een lader voor 60 euro is redelijk maar voor minder vind je ze ook wel, zeker als je er geen moeite mee hebt om over de grens te kopen heb je al een B6AC voor 35 euro of anders een 2e handsje op Marktplaats.
100 euro voor een motor/esc combo is veel, je hebt echt geen super brushless nodig, een stock 540 silvercan of een Carson cupmachine met een simpele 20A brushed regelaar is prima betaalbaar.
zender voor 60 euro? een GT2 kost in Nederland 29 euro, zelfs zonder verzendkosten en als servo heb je voldoende aan een Futaba S3001
Accu's... Bij de Conrad heb je al 2000mAh NiMh pakketten voor 15 euro en 2400 voor rond de 20, zeker voor het driften heb je niet meer nodig.

Kit (140) + one-way ??(0) + motorset brushed (35) + body (30) + 2 bussen paint (16) + GT2 zender/ontvanger+servo (45) + batterijen (10) + lader (40) + 2 accu's (40): € 356,=

Maar dan ga ik uit voor alleen driften, wil je er ook mee racen gaat het ook prima met deze setup maar het heeft zo zijn beperkingen.

Je hebt uiteraard wel een punt, de waarheid zal in het midden liggen. Een beetje body van HPI/Yokomo/ABC-Hobby kost zomaar een tientje of zes, en dan heb je nog geen verlichting of iets.

Die One-way wordt veel geadviseerd, en indien countersteer niet je ding is moet je ook een paar tientjes rekenen om de cs-ratio omlaag te krijgen (of wellicht geen D3 CS kopen :p).

Verf is idd overdreven, pak zelf Tamiya PS, en dan nog nog verzendkosten (maar dat hoeft dus niet als je het tegelijk of in de LHS koopt).

Eenmaal op gas is een oneway hetzelfde als een spool dus ik geloof niet dat het iets met countersteer te maken heeft.
Omdat op het gas de banden continu in een drift zijn en een tegenweerstand veroorzaken staat een oneway altijd in de locked positie. De oneway gaat pas werken als je het gas loslaat waardoor de achterwielen op de motor zullen remmem en de voorwielen onafhankelijk gaan rollen wat op dat moment stuurcorrecties makkelijker maakt.

Back