wat voor brushless set in een slash

Hallo allemaal

Ik heb al gezocht op het slash topic , maar aangezien ik dat een beetje on-
overzichtelijk vind , wil mijn vraag hier plaatsen.
Ik heb een stock slash die ik om wil bouwen naar brushless ,ik rij veel op zand

- Wat is dan een goede set.
- Kan ik dan beter voor een wat zwaarder gewikkelde motor gaan , of een lichter gewikkelde met een hoger toerental en dan een lichtere vertanding.

Ik hoor / lees het wel.( hopelijk zonder al te veel commentaar over de slashtopic opmerking

MVG Peter

Ook hier geld, je moet deze vraag stellen in het Slash topic (ik dacht dat de meeste schoolvacanties voorbij waren).

Idd de Mamba Max Pro is een goede keus.
De motor heb ik niet zo heel veel verstand van maar je kan er genoeg over vinden op dit forum en andere forums.
Maar volgens mij kun je beter wat minder KV nemen zodat je meer trekkracht hebt.(correct me if i'm wrong)

Een Castle Mamba Max Pro + 4600kv motor zal goed werken denk ik. Ook is de Traxxas VXL set (3500kv motor als ik het goed heb) een in mijn ogen een goede keuze voor de Slash. De MMpro heeft als voordeel dat die sensored en sensorless motors aan kan, en is du breed toepasbaar (ook in toekomstige andere chassis'). De VXL daarentegen is waterproof, kan ook belangrijk zijn, afhankelijk van hoe je de auto wil gaan gebruiken.

Maar er zijn nog legio andere mogelijkheden EZrun, Xerun, Novak BL set, Tekin BL set ..... Toch het Slash draadje nog even goed uitpluizen ..... :confused:

@haast nooit
De traxxas VXL ken ik uit mijn rustler .
Maar omdat de slash ruim een halve kilo zwaarder is en er veel zand e.d. in het chassis komt tijdens het rijden , het setje mogelijk overbelast wordt,twijfel ik hieraan

het slash draadje uitpluizen +/- 4000 berichten tja zoals ik al schreef /typte ietwat onoverzichtelijk

Laatst bewerkt:
Mmmmh, als je gevoel bij de VXL niet goed is, gelijk schrappen. De MMpro wordt heel veel gebruikt, is een reden voor .... denk ik. Zelf heb ik geen ervaring met de MMpro, heb er ooit een besteld (de MMpro+4600 combo) maar die kwam "dood" aan. UIteindelijk afgehaakt omwille van moeilijkheden met de verkoper.

Ik ben meer een Novak man, dat is allemaal begonnen met een Rooster Crawler brushed systeem, werkt fenomenaal. Daar ben ik zo tevreden over dat ik uiteindelijk een beetje voor Novak ben gevallen. Heb inmiddels een SCRT-10 met een Novak Havoc Pro SC+4.5T systeem (met een software issue helaas, momenteel heb ik alleen full throttle reverse) die ook erg lekker gaat, erg goed te doseren (vooruit dan, haha). Voor mijn Blitz ligt er een Havoc Pro+10.5T combo op de plank, nu rij ik nog met de stock Blitz. Zodra mijn bestelde servo's binnen zijn ga ik de auto een "grote beurt" geven en de complete elektronica in 1x wisselen.

Raadgeven is altijd moeilijk, ik heb goede ervaringen met Novak. Anderen misschien niet. Persoonlijk voorkeur en eerdere ervaringen spelen altijd een rol. Uiteindelijk denk ik dat de MMpro als regelaar een veilige keuze is door zijn veelzijdigheid. Motoren kan je altijd makkelijk wisselen als dat nodig mocht zijn.

Tja, het slash draadje ....... idd onoverzichtelijk. Misschieen een ideetje om een toegepaste ESC+motor enquete voor de Slash te plaatsen ???

Is die MMpro waterdicht , voor zover je over waterdicht kan praten
Mijn zoontje rijdt er ook mee,het liefst na een flinke regenbui en dan door de prut.
Uit ervaring kan ik zeggen dat traxxas regelaars goed waterdicht zijn.
De motortjes wat minder (LOL)

Een Castle Mamba Max Pro + 4600kv motor zal goed werken denk ik. Ook is de Traxxas VXL set (3500kv motor als ik het goed heb) een in mijn ogen een goede keuze voor de Slash. De MMpro heeft als voordeel dat die sensored en sensorless motors aan kan, en is du breed toepasbaar (ook in toekomstige andere chassis'). De VXL daarentegen is waterproof, kan ook belangrijk zijn, afhankelijk van hoe je de auto wil gaan gebruiken.

Maar er zijn nog legio andere mogelijkheden EZrun, Xerun, Novak BL set, Tekin BL set ..... Toch het Slash draadje nog even goed uitpluizen ..... :confused:

de vxl kan ook motoren met senored aan, de aux port kun je je sensor kabel in pluggen.

Back