wat voor een 2e heli???

align? HK?
250? 450? 500?
ik weet het niet ik heb al flink op het forum gesnuffeld voor een nieuwe heli.
ik wou iniedergeval
een van de bovenstaande maten (graag tips hierover)
en eventueel een van de bovenstaande merken(mag ook ander merk zijn)

ik heb eerst fp gevlogen met een heel goedkoop ding heb nu een t-rex 100s thuis liggen waarmee ik kan hooveren, rondjes vliegen zijwaarts vliegen enz.

ik wou dus wat nieuws budget max 400 euro (ik denk dat 500 dan al afvalt)
het mag 2e hands zijn, maar ook nieuw
het maakt me niet echt uit of ie rtf is als ik zelf een beetje moet doen is het zeker niet erg maar als het er echt veel werk aan is wil ik graag hulp met bouwen maar zowieso met afstellen en dergelijke.

Mvg, Thijs G.

Laatst bewerkt:
Hoi Thijs,

voor jou budget kan er een hoop en eigenlijk ook weer niet..lol

als je echt serieus wilt beginnen of gewoon een beetje spelen.

400euro lijkt een hoop maar als je echt serieus wilt gaan beginnen met deze hobby heb je allereerst een goede zender nodig, (kan ook 2de hands)

Je kan er ook voor kiezen een RTF versie van een heli te kiezen waar dus al een goedkope zender bijzit.

een 250size zou ik in het begin als CP heli niet echt aanraden (is/kan erg nerveus zijn) een 450 heb je in allerlei verschillende smaken en merken.

Align 450 is kwalitatief goed is wel duurder als bijv HK, Copterx, KDS, etc houd hier rekening mee want ook de crashes zijn dus duurder als je origineel alighn wilt blijven vliegen. Als je een cloon achtige wilt vliegen is inderdaad HK, copterx of KDS een optie en wat prijs vriendelijker en bestaat er wel altijd een kans dat de kwaliteit iets minder is dan de align versie. Echter de onderdelen zijn wel compatible met elkaar.

HK 450 kan je (bijna) niet RTF kopen en moet je hem dus ook zelf bouwen. je kan met een goedkope zender en ontvanger samen met de complete electronische componenten ongeveer voor 200Euro vliegen.

KDS 450 heb je wel in RTF versie (verschillende soorten) zit een redelijke zender bij en "zou je out of the box" kunnen vliegen, echter bij rtf kits raden wij wel altijd aan hem eerst uit elkaar te halen om alles te checken en te voorzien van Locktite. Je kan hier wel een redelijk goede heli hebben en ze starten rond de 229,-Euro voor een RTF (ready to fly).

Copterx 450 hier zijn ook diverse varianten van te krijgen in diverse RTF kits. Eigenlijk geld hier hetzelfde voor als voor de andere merken. Een gewone 450 kan je evt. al vliegen voor 175Euro. En de speciale Black Angel voor ongeveer 250Euro RTF. die laatste is een speciale versie, redelijk tot goede kwaliteit componenten.

Bij zowel HK, COpterx, KDS blijven de electronische componenten wel sterk achter bij betere kwaliteit van align.

Align 450 heb je ook in verschillende uitvoering echter weer nier RTF, hier heb je dus wel een goede zender voor nodig die flink in je budget zal knippen. een Kit super combo kost ongeveer 300Euro en dan heb je nog 100Euro over voor een zender en onvanger (tweede hands kan lukken DX6 plus orange ontvanger voor +/-100Euro)

Je ziet er zijn zo veel helis en zoveel uitvoeringen. Als je echt serieus gaat beginnen raad ik je toch aan eerst bij een club te gaan kijken en daar info in te winnen en begeleiding te zoeken want zoals eerder vermeld ook RTF kits is het raadzaam ze eerst uit elkaar te halen.

Een 500size kan wel voor jouw budget echter zal deze ook samengesteld moeten worden en gebouwd tot een compleet verhaal.

Align te koop in NL/BE (dus service en hulp in eigen land)
HK/Copterx in veelal China/Hong Kong (en evt veel duurder in europa) dus service en garantie tot aan de grens ..
KDS in NL/BE (dus service in eigen Land)

Ik hoop dat je wat hebt aan de gegeven info een keus zal je echter zelf moeten maken. Houd er wel rekening mee dat het geen speelgoed is en levens gevaarlijk is.

Groet,
Dave

[mod]Graag topictitel aanpassen. Zo kijken er weinig mensen naar om je te helpen. Overigens is er inderdaad al veel te vinden, kijk ook de stickys even door[/mod]

ik zit te denken aan een kds 450c of dergelijke maar dan wel van kds
iemand daar nog wat over?
heb zelf wt gekeken en zie dat er betere ervaring mee is dan copterx en hk (in de meeste gevallen)

nog even een vraag:
wat is de functie van een flymentor?
en zou dat handig voor mij zijn?

Mvg, Thijs G

Zoals vaker gezegd veel ervaringen veel meningen. Kds, hk, copterx opzich niks mis mee als je weet waar je mee bezig bent. Heb er zelf 3 copterx en hk en 1 align. Laat het nou net de laatste zijn waar ik de meeste problemen mee heb. Wil nog steeds niet zeggen dat align slechte helis zijn.

Ook al koop je de allerbeste heli die er is op het moment, wil niks zeggen over de piloot of monteur. Maar over de verschillende helis en merken zijn ook al ontzettend veel draadjes dus ga ik niet verder op in. Ik zou als ik jou was heel veel lezen en je er in verdiepen want de technische vragen welke je stelt zijn makkelijk hier op het forum tevinden of op google, youtube, etc, etc. Niemand kan zeggen of het iets is voor jou. Je moet eerst weten wat je wilt gaan doen en stapje voor stapje komen dan helis in aanmerking of vallen af.

Nogmaals succes met het je verdiepen in alle materie en de evt keuze van de heli.

Gr,
Dave

En zoiets als een E-Sky Honeybee CP3 (die komt compleet met zender,lader uit de doos).
Misschien weer wat te goedkoop/lowend in dit geval.

Ik begon mijn cp-leven met een trex 250SE.. niet slim. (echt af te raden)
(ondertussen is dit een heerlijk machientje (compleet getuned met beastx etc) als je eenmaal kan vliegen).

Een 500 betekend ook duurdere accu's duurdere lader, duurdere onderdelen, duurde blades etc.
Ik denk dat een 450 prima is (je hebt al FP gevlogen) en je moet de stap toch eens zetten.

Als je een 450 wilt, koop dan een supercombo van align (bijvoorbeeld de 450 Sport, die heb ik ook gehad als eerste 450) en zoek er een 2de hands spektrum/futaba zender bij).

Als ik spreek vanuit de trex250, vond ik het fijn dat alle goede componenten er al bij zaten. Je hoeft geen stekkers te veranderen of regelaars in te stellen, of hopen dat de servo's goed werken.
Je volgt de handleiding en bouwt hem keurig af.

Dan kun je bouwen (is leuk!), leren afstellen en je zender leren afstellen.
Dat is ook een groot, en belangrijk deel van de hobby (voor mij iig).
Vergeet niet dat je ook accu's nodig hebt en eigenlijk ook een lader...

Wat kant en klaar betreft denk ik dar een KDS ook leuk is, al vind ik het uiterlijk van de align mooier (maar dat is persoonlijk)

Ondertussen heb ik ook de nodige ervaring met hobbyking spul (HK clone)
Maar dat is meer rommelen dan een serieuze heli bouwen vind ik.

Ik zou je denk ik met dat budget een Blade 450 aanraden met een DX6 zender. Weet dat de heli los voor 270 al te verkrijgen is met lipo en lader bij en dat is een heel erg mooie heli voor het geld. Als eerste CP heli lijkt me dat wel een aanrader met dat budget.

Ik zou je denk ik met dat budget een Blade 450 aanraden met een DX6 zender. Weet dat de heli los voor 270 al te verkrijgen is met lipo en lader bij en dat is een heel erg mooie heli voor het geld. Als eerste CP heli lijkt me dat wel een aanrader met dat budget.

Dan heb je het vermoedelijk toch over een Blade 450 X (zonder flybar) BNF (met lader en accu -> zie Blade 450 X BNF (BLH4380): Blade - #1 By Design)

Een Blade 450 3D (met flybar) heb je
- RTF (inclusief lader, accu én zender -> zie Blade 450 3D RTF (BLH1600): Blade - #1 By Design), maar volgens mij niet voor 270 EUR
- of BNF (zonder lader, accu en zender -> zie Blade 450 3D BNF BASIC (BLH1650): Blade - #1 By Design)

Heb me dit weekend zelf een Blade 450 3D BNF aangeschaft (had al een DX6i)

Welja de gewone Blade 450 BNF, dus de versie met flybar zonder zender, heb je al voor rond de 260 euro toch?
Staat toch zo in men bericht niet? :)

Threadstarter heeft net voldoende budget, mss een klein beetje opleggen, om die blade heli met een DX6 aan te schaffen denk ik.

ik zit te denken aan een kds 450c of dergelijke maar dan wel van kds
iemand daar nog wat over?
heb zelf wt gekeken en zie dat er betere ervaring mee is dan copterx en hk (in de meeste gevallen)

nog even een vraag:
wat is de functie van een flymentor?
en zou dat handig voor mij zijn?

Mvg, Thijs G

hoi Thijs
ik zelf heb ook een KDS450c gehad(2stuks) ik zelf heb er geen slechte ervaringen mee en is een prima heli om mee te leren vliegen.dat deze slecht van kwaliteit zijn kan ik niet zeggen goed te repareren en alle align onderdelen passen gewoon op deze heli dus mocht je crashen kun je er ook nog voor kiezen om align onderdelen te monteren.
align is wel van betere kwaliteit moet ik zeggen.maar er is niks mis met een Kds450c heb er altijd met plezier mee gevlogen.:D
zelf heb ik nu een trex 500esp omdat ik een groter heli wilde en hier ben ik helemaal tevreden over.

oke ik ben nu aan het twijfelen tussen
de kds 450c (die ik volgens de meeste mensen eerst moet checken op locktide)
of de align 450 sport super combo maar dan eerst een dx61 en een flightsim
dus eerst 1,5 maand oefenen (als het nog winter is) en dan in lente en zomer lekker vliegen.

wat is volgens jullie het slimste?

Mvg, Thijs G
P.s. wat is locktide?

Loctite

Loctite is een Amerikaanse producent van lijmen opgericht in 1953. De belangrijkste lijmen die geproduceerd worden zijn metaallijmen. In 1997 werd het bedrijf overgenomen door Henkel, bij de overname is men Loctite als merknaam blijven gebruiken.
Metaallijmen dienen in hoofdzaak om bouten en moeren te vergrendelen zonder dat daarvoor extra ringen gebruikt hoeven te worden. De lijm is een anaerobisch adhesief gebaseerd op methylmethacrylaat.
De metaallijmen zijn verkrijgbaar in verschillende kleuren: rood, blauw en groen. Rood is permanent, blauw is verwijderbaar, groen is verwijderbaar bij lichte verhitting.
In de spreektaal onder technici is Loctite niet alleen de merknaam maar ook de productnaam, te vergelijken met de Aspirine, Coca-Cola en Google. Het heeft daardoor een monopoliepositie in de markt verworven, men spreekt in zo'n geval ook wel van 'begripsmonopolie' en genericide.
In tegenstelling tot bijvoorbeeld het merk bison, zet loctite niet op de verpakking welk soort lijm het is, enkel een 3 of 4 cijferig nummer, dat via google of de 'Loctite chart' op te zoeken is.
Loctite - Wikipedia

Een ander merk is ook prima :) op heli's wordt meestal de blauwe gebruikt omdat je dan de schroeven gewoonlijk zonder verhitting weer los kan draaien.

Hallo,

Ik wil het topic hier niet bederven maar lees de eerste posting nog eens goed door.
Thijs is 14 jaar, heeft énkel 'ervaring' met een Trex 100 en een budget van 400 Euro waar hij waarschijnlijk heel hard heeft voor moeten sparen.
En als 2de heli wordt een 450 aangeraden omdat dit nét in het budget zit.
Nu weet ik niet hoe handig Thijs is en of hij een bouwhandleiding kan begrijpen maar makkelijk wordt dit niet als je moet vragen wat Locktide is.
De meeste jongens hier op het forum die al een aantal jaar vliegen weten gewoon dat dit mis gaat lopen en dat deze dure heli na 5 seconden de grond ingaat waarmee hij ergens tussen de 50 en 100 Euro schade gaat oplopen. Zonder extra budget is het dan einde verhaal/hobby voor Thijs.

Ik zou het voorzichter en vooral veel goedkoper doen met bv een MCPx en DX6i. Op die manier hou je bijna de helft van je budget over voor parts, en kun je in 2012 leren vliegen!! Na de zomer doe je de MCPx van de hand voor bv 80 euro, hou je de zender, en als je er dan nog zin in hebt koop je een Blade 450X of een Trex :cool:.
De zender ken je dan, je hebt dan met een paar 100 vluchten vliegervaring, en ken je de kneepjes van het 'vak';)

Zo zou ik het aanpakken maar ieder doet het op zijn manier natuurlijk.

Grtz Rudi

Als je met een 450 cp wilt beginnen is het eigenlijk noodzakelijk om een goede sim te kopen, dan blijf je nog maar met een budget van 300. Om dan nog een iets deftige heli te kunnen kopen zal je budget gewoon helemaal wegvallen en dus geen geld meer voor spares te kunnen kopen: resultaat=einde vliegpret.

Daarom dat het mij ook beter lijkt om met de mcpx te beginnen aangezien die crashbestendig is. Dan kan je bv een mcpx+dx6i+sim+spares enz kopen en blijf je binnen je budget.

Ikzelf vlieg (3D) met een 450 (van kds) en de mcpx (icm dx6i), maar ben daar ook pas mee begonnen na een 5tal maand met de sim+solo pro te hebben geoefend.

Back