wat voor een 2e heli???

@kmk

Tegenwoordig raad ik ook een mcpx aan
De keuze is tegenwoordig een mcpx of een 450 als je voor cp wilt

Alleen word ik altijd overspoeld door de pro 450 garde, waardoor velen alsnog de 450 kiezen.
Het is een grotere, sterkere heli, waar je veel plezier mee kunt hebben, maar je moet technisch zijn,cdurven sleutelen en besef van veiligheid hebben

De mcpx heeft in mijn ogen zijn prijs mee, hij is sleuteltechnisch erg prettig en hij heeft weinig schade bij crashen..
Geweldig bij lage budgetten...
Kan trouwens gewoon buiten bpgevlogen worden, iets wat in ieder topic over de mcpx opgehaald word

Ik ga er even vanuit dat de vraagsteller ook een beetje gegoogled heeft, dan zie je alleen op dit forum al minimaal 5 topics van eenzelfde strekking, en al die keren worden alle voors en tegens van beide typen opgerakeld

Ik zou een goede sim kopen ( phoenix) en daar flink op oefenen en ondertussen doorsparen. Dan is gaan kijken wat je wil. Scheelt je enorm veel geld.

kan je met dewe mcpx ook buiten vliegen dan?

ik zou zelfs aanraden om buiten te vliegen, voor een beginner heeft een MCPx voldoende power. Je wil er absoluut je dure flatscreen TV niet mee raken:D:D Gewoon in de tuin boven gras vliegen en je moet al flink je best doen om wat stuk te krijgen;)
De MCPx is maar een beetje groter dan je Trex 100 maar vliegt wel als een 'echte' CP. Daarom dat deze heli ideaal is om orientatie en stickbewegingen te leren, achteraf overstappen op een 450 is dan een stuk makkelijker:D
Van een FP Trex 100 naar een CP 450 gaan is als van een tractor in een Ferrari stappen, mooi speelgoed maar als je de power niet onder controle hebt ga je in het decor:evil::evil:

Grtz Rudi

Van een FP Trex 100 naar een CP 450 gaan is als van een tractor in een Ferrari stappen, mooi speelgoed maar als je de power niet onder controle hebt ga je in het decor:evil::evil:

Grtz Rudi

Daarentegen is een 450 wel vele malen stabieler...

dat ben ik wel een beetje gewend hoor met de trex 100 dus dat gat wel lukken en ik denk dat ik dat ga doen
eerst de mcpx kopen met dx6i en dan me trex 100 verkopen en phoenix flightsim kopen!:)

Daarentegen is een 450 wel vele malen stabieler...

Ik denk dat er weinige zijn die klagen over de stabiliteit van de MCPx, in combinatie met de DX6i kan je de heli heel tam instellen. Ideaal voor een beginner:cool: De standaartzender voor de MCPx waar je geen EXPO of D/R kan instellen is een heel ander verhaal:( Niét voor beginners......ook al zegt Blade van wel.
Mijn MCPx hoovert makkelijk 5 seconden of langer handsfree, mijn 450 waarschijnlijk niet ik hou 'm liever met de duimpjes onder controle:D

Grtz Rudi

kijk ff bij de sponsors van dit forum...

zijn vaak internetwinkels, maar de service is over het algemeen gewoon goed.

Je gaf net een kreet over ervaring met de trex 100..
Je vergeet dan even dat de trex 100 wel een heeeeeeeel ander apparaat is dan de mcpx...
de 100 is zelfstabiliserend, de mcpx niet.
als je vliegt alsof hij zichzelf rechthangt, gaat de mcpx erg vaak onnodig de grond in

de zelfstabiliserende heli's zijn leuk om een beetje gevoel te krijgen wat welke stick doet, maar het echte vliegen met een fp of cp heli leer je er niet mee.
dat moet echt met een cp of fp gebeuren.

kijk ff bij de sponsors van dit forum...

zijn vaak internetwinkels, maar de service is over het algemeen gewoon goed.

Je gaf net een kreet over ervaring met de trex 100..
Je vergeet dan even dat de trex 100 wel een heeeeeeeel ander apparaat is dan de mcpx...
de 100 is zelfstabiliserend, de mcpx niet.
als je vliegt alsof hij zichzelf rechthangt, gaat de mcpx erg vaak onnodig de grond in

de zelfstabiliserende heli's zijn leuk om een beetje gevoel te krijgen wat welke stick doet, maar het echte vliegen met een fp of cp heli leer je er niet mee.
dat moet echt met een cp of fp gebeuren.

volledig mee eens:D
een 90grd flybar of fbl vliegt heel anders

K zou binnen dat budget zeker gaan voor mcpx. Wil niet aan grootsprekerij doen, maar dit 'machientje' maakt n sim overbodig(dit is mijn ervaring).
Groot nadeel van zowel sim als mcpx is, dat je veel ziet dat men 'went' aan crashes.
Accepteer dit niet en behandel deze heli dan ook als een groter formaat.
Tip: haal wat spares in huis zoals extra landing skid, bladen, staart, 2mm carbon stokje(om zelf staart te fabriceren), wat dunne krimpkous en holle lollie-stokjes(lollie zelf kan je gewoon consumeren).
Succes!!!

Sim overbodig is onzin vind ik. In de sim kan je ook grotere heli's pakken en daaraan wennen. Ik heb aardig wat filmpjes bekeken nu, maar de MCPX vliegt echt niet zoals een grotere heli dat doet. FLips zijn veel groter en niet mooi op de plek zoals een 450 dat al zou kunnen doen. Als iemand van een MCPX naar een grotere heli overstapt zal het toch echt wel weer even wennen zijn hoor. Sim blijft gewoon belangrijk.

Een grotere vliegt veel directer en preciezer vind ik.. Met een mcpx kan je ook geen tic tocs enzo oefenen, met een sim wel. Een mcpx heeft nog veel beperkingen hoor.. ;)

Sim overbodig is onzin vind ik. In de sim kan je ook grotere heli's pakken en daaraan wennen. Ik heb aardig wat filmpjes bekeken nu, maar de MCPX vliegt echt niet zoals een grotere heli dat doet. FLips zijn veel groter en niet mooi op de plek zoals een 450 dat al zou kunnen doen. Als iemand van een MCPX naar een grotere heli overstapt zal het toch echt wel weer even wennen zijn hoor. Sim blijft gewoon belangrijk.

Tuurlijk is t kleine rakkertje niet helemaal te vergelijken met t grotere werk.
Echter om met n beperkt budget de beginselen van cp vliegen onder de knie te krijgen zou ik mn geld liever uitgeven aan een heli+onderdelen en n reserve overhouden ipv deze te spenderen aan n sim..(kan altijd nog)
Natuurlijk, n 600fbl hangt als n huis en luistert braaf naar wat de meester m opdraagt maar de mcpx verdient qua ' handling' minstens zoveel respect..:worship:

Ikheb het niet eens over een 600 FBL, maar een 450 ( paddle) is al een heel andere machine denk ik. Nogmaals het is van zien op filmpjes want ik heb de MCPX nooit gevlogen. Maar zie ze nooit een heel strakke flip doen enzo. Ook weet ik nog al te goed hoe mijn 250 vloog. Die was weer snel de deur uit :)

Waarom neem je de Mini Titan van Thundertiger niet in overweging. Goedkoop in onderdelen en erg goed en robuust materiaal. Zeker de V1. Onderdelen verkrijgbaarheid is ook goed.

Back