wat voor een lader?

• Topicstarter Topicstarter Cees van de Vendel
  • Startdatum Startdatum
Cees van de Vendel zei:
ow.
maar wie weet met hoeveel A je welke accu's kan laden?

Cees

Nicads nooit hoger dan 3C tot max 4C
NiMha niet meer dan 2C

Ik hou altijd een 2C tot max 2.5C aan en dat gaat prima, een half uur laden is meer dan snel genoeg.

maar bij die robitronic expert lader kan je instellen met hoeveel A wil laden. kijk voor meer info over die lader op www.rcshoproal.nl en dan product info en dan Robitronic expert lader.

Cees

Als je info over deze lader wil hebben, kijk je bij http://www.robitronic.com . Je ziet daar dan ook welke voeding ze er bij verkopen.

Voordat je je gaat verlekkeren in een lader, die niet direkt voor een beginner bestemd is (en dus ook best wel prijzig is), kun je beter eerst eens hier op het forum je licht opsteken bij de diverse topics over accu's, accu's laden en acculaders. Daarnaast kun je bij een modelauto-vereniging langs gaan. Je ziet dan, welke laders er door andere autorijders gebruikt worden en je kunt ook vragen welke ervaringen zij hebben met accu's en acculaders.

ik heb al 2 auto tamiya tl-01 en pas gekocht schumacher mission en heb nu een ansmann act 28 laad 3A. maar wil in de toekomst een nieuwe lader dus zat ik te denken aan een robitronic expert lader.

Cees

he bertus,
teneerste laad je niet met 10 A
tentweede koop ik geen voeding van 10 A
voor meer info over robitronic lader ga naar www.rcshoproal.nl en dan product info en dan robitronic expert lader! staat de info over die lader mischien begrijp je het dan.

Cees

Cees ironisch dat je hier een vraag post om vervolgens de mensen die je willen helpen door te verwijzen naar een site, zodat ze het dan begrijpen. :?

Zoals Bertus je duidelijk heeft proberen te maken heb je voor 20 euro meer een lader die meer mogelijkheden heeft, en daarnaast ook in de toekomst uitgebreid kan worden. Het verschil in laadstroom maakt hier niks uit omdat zoals eerder gezegd je deze 10A zelden nodig zult hebben.

Als je ondanks de adviezen die je gegeven zijn, toch van mening bent dat de robitronic beter bij jou wensen aansluit, koop hem dan, maar ga niet de mensen die je proberen te helpen af te zeiken door te zeggen dat ze de site maar moeten bezoeken zodat ze het dan misschien zullen begrijpen...

Overigens hoop ik dat je rekening hebt gehouden met het feit dat deze lader slechts geschikt is voor 4-8 cellen, en dat wanneer je in de toekomst eens een keer een groter pack wilt laden, je een nieuwe lader mag aanschaffen. ;)

Maar zoals altijd; het is jouw keuze, en wij geven alleen adviezen. Het is aan jouw om hier (n)iets mee te doen. ;)

Veel succes. :)

De Robitronic Expert is een hele goede lader die veel gebruikt wordt in autoland. 10 A gebruik je inderdaad niet om mee te laden, je 3300 NiMh cellen kun je beter met niet meer dan max. 6 A laden, anders krijgen je cellen spierpijn. De Schulze ken ik zelf niet, ik weet niet of autonjongens die veel gebruiken, 30 cellen laden is voor autojongens vaak niet zo interessant
Cees, je bent een beetje onduidelijk met wat je wilt: je wilt een lader die tot 10 A kan laden, maar geen voeding van 15 A, omdat je toch niet met 10 A gaat laden. Allemaal erg verwarrend. Die Robitronic Expert is een erg goede lader, maar wees in het vervolg iets preciezer en sta mensen die je wilen helpen met wat meer fatsoen te woord. Bertus, keep your pants on!

hee 4wd.
als ik een nieuwe lader koop.
koop ik een robitronic expert met een voeding van 12 A. die voor die alder goed geschikt is. maar wil ene goede lader voor de rc wereld en zag dat deze een goede was.

Cees

Tenzei je een wereld record wil breken met een elektro auto dan worden er vaak geen 8 cellen in een auto gestopt maar een stuk of 24 ofzo.

Ik wil zelf ook binnen kort een nieuwe lader gaan halen maar ik wil er idd meer me kunnen je moet maar zodenken een accu in je zender is ook makkelijk als je die kan laden (oke is dan wel 8cellen dus met die robidinges kan het geladen worden) maar die 10A is wel erg veel er zullen vast ook wel laders zijn die minder Amps laden en iets goedkoper zijn. dus kijk je ook niet suf op 1 lader maar pak er een aantal en probeer ze te vergelijken wie weet kom je dan wel een veel betere lader tegen waar je echt wat aan heb en die je ook goed kan gebruiken.

maar ik koop hem in duitsland 135 euro. zonder voeding nederland 175 euro zonder voeding.
Cees

Even over die Robitronic.
Ik weet niet hoe die Schulze is maar die Robitronic heeft een ge-optimaliseerde programma voor de NiMha Sub-C cellen om het maximale erin te krijgen waardoor er pieken van 10A kunnen lopen ook al heb je 5 of 6A ingestelt.

Maar het is waar met die max 8 cellen. Ik heb een Jamara Xpeak-5 lader ook max tot 8 cellen maar als de 220v net iets onder niveau ligt (op veel clubs het geval) wil die op 8 cellen niet meer dan 1A laden, op een 12v Accu komt die niet hoger dan 0.5A
Daarom ben ik nu ook erg blij met mijn 2e hands gekochte Infinity

nee ik klopt ik en ken het merk ook niet goed.
robitronic is bekender.
waarom vindt je de schluze beter dan?
en ik heb geen vliegtuig waarmee ik 10 cellen moet laden ofzo.

Cees

Back