wat voor klap prop moet er op??

• Topicstarter Topicstarter Pilot Frank
  • Startdatum Startdatum
P

Pilot Frank

Guest
hallo allemaal
ik heb onlangs een nieuwe vertaging gekocht ,de oude was stuk.
ik heb een speed 600, en een vertraging van protech 5,5:1
er zit een gear prop op van graupner 12-10 met de oude vertraging ging het goed maar nu wilt ie niet meer omhoog,ik denk dus dat er een andere prop op moet maar welke? er is vast wel iemand die er meer verstand van heeft dan ik.oja dit alles zit de elektra van goldberg
alvast bedankt voor de reactie
groet frank

en hoeveel volt de motor is.
En wat voor vertraging de oude was.

er zit en speed 600 in8.4 volt en ik vlieg met 8 cellenvan 1700mah
gegevens van de oude vertraging heb ik niet.
groet frank

Hoi Krank.

Zal maar gelijk met de deur in huis vallen.
Klopt die maat van de vertraging wel.
Daar moet eerlijk gezegt zo'n oude robbe bananenpropeller op.
Een maat van ik weet wel niet hoe groot.
Dit is een vertraging uit de oertijd.
Sorry dat ik het zo zeg,
Je oude vertraging zal wel 2.5 -2.8 geweest zijn zo uit mijn hoofd.

Groeten Han.

Als je deze combinatie wilt gebruiken dan moet je een motor pakken die meer toeren draait, je zit nu op 5.7 A en ongeveer 50 Watt. Als je een beetje redelijk wil stijgen dan moet je 150 Watt erin stoppen en dan kom je op de Speed 600 Race 7.2 V. Dan zit je op 20 A en dat is nog net te doen, maar het moet niet veel meer worden want dan leeft hij niet lang. Op deze manier kun je die vertraging en die prop 12 X 10 gebruiken, maar je moet wel investeren in een nieuwe motor. Met deze motor en vertraging kom je nog maar net aan de 100 Watt met een 16 X 12 en dan maakt de prop maar 2600 toeren p/m.en dat is waarschijnlijk net te weinig.

Vertraging is gewoon te groot voor een "normale" SP600 ...
De gebruikelijke vertragingen zijn 3:1 of 2,8:1 voor dit type motor.
Deze motortje zijn van nature al geen "hardlopertjes", dus bij een vertraging 5,5:1 lopen ze (wel heel efficient overigens) stuk op hun technische limieten, het motortje wil gewoon niet sneller draaien, wat weer een te laag toerental is om "echt" te vliegen ...:-( .....

Eigenlijk maar één goede oplossing, vertraging vervangen voor één van 3:1 of 2,8:1 en hij vliegt weer als vanouds ....

Of voor een leuke borstelloze direct-drive te oplossing kiezen .. ;-) ..

Ik heb zo'n vertaging op een SP600 Race. Met een Graupner 16*13 en 10 cellen zo'n 25A, net goed. Heb ook gevlogen met 7-8 cellen en 14*9.5, zo' 11A, dat ging nog net als het niet te hard waaide...

Meer cellen en/of een grotere propeller dus....

Back