wat voor lijm gebruiken voor houten modelboot??

Discussie in 'Verlijming & constructie' gestart door stevie, 18 apr 2005.

  1. stevie

    stevie

    Lid geworden:
    2 feb 2005
    Berichten:
    63
    Locatie:
    heelsum
    hallo

    ik ben een beginner in modelbouw en heb een micro magic gebouwt en daar zat twee-componenten lijm in.
    ben nu bezig met een lelievlet te maken van hout maar wat voor twee-componenten lijm kan ik heb beste voor hout gebruiken??

    heb namelijk geen idee :?
     
  2. herbie68

    herbie68

    Lid geworden:
    1 okt 2004
    Berichten:
    23
    Locatie:
    Hengelo
    Dag Stevie,

    Ik bestel zelf altijd QBOND secondenlijm bij www.quartel.nl (wel met een mailtje aangeven dat je dikke lijm wilt, want QBOND is er in 3 smaken)

    Hout zit niet alleen snel, maar ook goed vast.

    Deze lijm is ook goed te gebruiken bij metaal op hout.

    Als het materiaal wat onregelmatiger is gebruik ik de extra dikke secondenlijm van Conrad, ja niet de goedkoopste leverancier maar ze hebben wel een erg goede dikke snelle lijm. Deze lijm vult de onvolkomenheden direct goed op en zorgt daardoor voor een goede hechting.

    Herbert
     
  3. Dikkie

    Dikkie

    Lid geworden:
    18 feb 2005
    Berichten:
    1.067
    Locatie:
    Den Helder, NL
    Ik heb net als herbert dikke secondenlijm van conrad, en daarnaast gebruik ik voor de vlakken die je NIET ziet (binnenkant van luchtkasten) bij de lelievlet gebruik ik velpon, lekker goedkoop en het werkt prima aangezien ik toch niet met het model vaar.

    Ik heb het op hetzelfde bootje als jij geprobeert en velpon is prima, alleen gebruik het niet op de zichtbare stukken want het ziet er niet uit!
     
  4. annehoog

    annehoog Guest

    Ik gebruik bison houtlijm, "Konstruktielijm
    Watervaste en vullende vloeibare 1-component polyurethaan houtlijm voor binnen en buiten. "

    Secondelijm gebruik ik alleen op plaatsen waar het snel vast moet zitten of voor verbindingen met andere materialen.

    Het voordeel van deze houtlijm is dat je tijd genoeg hebt om op je gemak te zorgen dat het precies op de juiste plaats zit. Ook vult deze lijm de ruimte op omdat hij uitzet. Als je dat niet wilt kan je ook de houtlijm zonder poyurethaan gebruiken.

    Annemieke
     

Deel Deze Pagina