Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Bedankt voor de informatie. Ik ben nu bezig met de zuiderzeebotter.Hallo Wesley, De Bluenose was inderdaad een ander schip en had twee masten. Het lijkt me meer een fantasiemodel van een 3-master, waar bij de bouw een en ander is scheef gelopen. Zie geschutspoorten in de verschansing en een dek met een heel rare deuk erin. Ook liggen de dekplanken recht in plaats van gebogen met de huid. Eer je er meer energie in steekt zou ik me 3 x bedenken of het haalbaar is om er een toonbaar model van te maken. Ik schrijf dit niet om je te ontmoedigen, maar om je een teleurstelling te besparen. Het zou toch jammer zijn dat je na een hoop inspanningen er achter moet komen dat de moeite voor niets was. Ooit (60 jaar geleden) kreeg ik een half afgebouwd houten model van de Oranje, een passagiersschip van SMN. Daar dacht ik toen een binnenvaartschip van te kunnen maken. Wat dus niet lukte. Gelukkig hadden we nog geen kliko of een open haard, maar het restant is als afval verdwenen. Later nog eens een mislukte poging met een houten bouwdoos, maar uiteindelijk is het toch gelukt om het in de vingers te krijgen. Indien je het leuk vindt om een scheepje te bouwen probeer het dan eens met een relatief eenvoudig model en dan kom je er vanzelf achter of je het leuk blijft vinden en je zo naar complexere modellen groeit. Iedere keer dat het lukt is de voldoening groot, maar soms lukt het pas bij de 3e keer. Althans zo vergaat het mij. Maar dat hoort bij een leerproces. Succes verder. Gr. Klaas.