Wat voor motortje

Hallo,

Ik heb hetvolgende motortje gevonden...
Nu snap ik er niet veel van hoe het zou moeten werken, kan iemand mij meer vertellen?? enige wat er op staat is: made in USA

full

Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi Ebzolipa,

Het is een Cox baby bee. Stationair nitor motortje.
Ik heb hem vroeger gebruikt met lijnbesturing.
Als je googlet op cox vind je genoeg.

Dit is een motortje zonder geluidsdemper, er komt echt een tering geluid uit dat ding, waar je gegarandeerd pijn aan je oren overhoud. Ik heb er toch iets of wat gehoorschade aan overgehouden.

ok dan...bedankt voor jullie snelle reactie mannen!!
ga ns googlen op Cox, en maar eens een lijnvliegertje bouwen dan :):)

apart, zie op cox.ca dat de tank eraan vast zit? dat is dan dus dat ding waar de sproeier op zit? heel apart, maar goed ga me lekker inlzen en dan kijk ik wel...
Ik heb trouwens nog 2 motortjes van het type OS max, en nu wil ik weten of dit helicopter of vliegtuig motortjes zijn, dit zou je kunnen zien aan de carburateur zegt men, maar hoe kan ik dat zien? zal ff plaatje erin plakken van t mototrtje...

full

Hier heb ik er dus 2 van, beide met een hirobo uitlaat (lijkt mij heli gedoe) maar je weet maar nooit :-)

Laatst bewerkt door een moderator:
OS

Zijn inderdaad Heli-motoren, en daarvoor hoef je niet naar de carb te kijken, de grote vierkante koelkop is een weggever....
Volgens mij zijn dit OS-SH32H motoren.....

wim

Nee, Raptor 30 of Hirobo Shuttle (waar ze gezien de uitlaat waarschijnlijk uit afkomstig zijn....)

Groet, Bert

Babe bee!

Draait op 25% nitro met minimaal 20% wonderolie.

Herrie valt best mee, het geluid rijkt niet ver.

Babe bee!

Draait op 25% nitro met minimaal 20% wonderolie.

Herrie valt best mee, het geluid rijkt niet ver.

Door het hoge jank gehalte lijkt het inderdaad hard maar dB technisch vallen ze vaak nog wel mee.

Toch is een ringdempertje wel aan te raden. Scheelt in ieder geval iets.
Heb er afgelopen jaar even 1 op zolder laten draaien. Viel best mee.
18cc 4T ook :P Stond wel gelijk blauw.

Op dat coxje zit al een dempertje volgens mij. De schuifring zit er zelfs ook nog op.
Het gat is ofwel waar je de brandstof door moet 'injecteren" ofwel heeft daar het kleine uitlaatje gezeten.
Heb er zo zelf ook nog ergens eentje liggen...;)

Dit dempertje ziet er wel uit alsof het zijn beste tijd heeft gehad.

Eerdaags ga ik een website lanceren waar diverse informatie over cox, mijn collectie en spullen (en dat is heel wat) die ik te koop aanbied bevat.

Back