wat voor vliegtuig om met een elastiek de lucht in te raggen

hallo ,

er waren bij mij op de club laatst 2 jongens en die hadden een super snel klein zwefertje ,
die ze gewoon met een leastiek de lucht in schoten (een soort van rubber slang met een touw)
nou heb ik er een paar keer mee gevlogen en ik vind het een super leuk idee.
nu heb ik wel eens een dizzy bird gebouwd maar dat was niet echt een su6 dus vandaar deze vraag :

weten jullie een leuk depron ``rag`` modelletje waar ik ook met wat meer wind mee kan vliegen >???

mv.gr. mike de jager

p.s. ik kan al vliegen :wink:

Pibros aan een elastiek omhoog schieten kan heel spannend zijn, maar goed dat zo'n kist een een ochtendje te bouwen is.. ;) Als alles goed gaat kom je best hoog, genoeg om wat leuk acro te kunnen vliegen. Bij mij had de pibros echter ook regelmatig de neiging tot uitbreken, en bij zo'n klein wendbaar kistje moet je dan heel snel zijn wil je een crash voorkomen. Mij is ooit eens aangeraden de wibros (http://www.eldering.net/~pimpelmezen/wibros.htm) te bouwen ipv de pibros, vliegprestaties schijnen net iets beter te zijn.

Ik heb ook geen goede ervaringen met een pibros aan het elastiek. Ook constante uitbreekneigingen, ik kreeg hem niet fatsoenlijk aan het elastiek omhoog. Gaat heel snel, voor je kunt reageren hangt de kist ergens naast je met 90 graden slagzij van de kabel af.

Dat probleem had ik in het begin ook met de pibros aan de elastiek, maar nadat ik eens een vlucht horizontaal ben gegaan vanuit de hand en pas toen de druk van de elastiek eraf was de snelheid in hoogte omzette ging het goed en was er leuk mee te vliegen. Dus niet zoals een normale zwever direct aan de stiek omhoog willen gaan, maar eerst snelheid opbouwen en die omzetten in hoogte. Ik gebruikte 10 meter strandstoelen elastiek en 10 meter nylonlijn.

Elastiek

Hallo,

en als je dan een stapje verder gaat als Depron kom je in deze richting...
attachment.php

2 goede hoogstartrubber lijnen van ongeveer 7,5m parallel om een bungeestart te maken...

Is echt leuk ja! :)

Groetjes uit Zuid-Duitsland,

Bob

Back