Wat voor/welke zwever is dit?

Gera, Graupner Hi-Fly = Graupner Ultra-Fly. Alleen de motor(en) zit op een aandere plaats (vleugels vs neus). Op de originele tekening van de Hi-Fly is te zien dat je hem ook met dubbele v-stelling kunt bouwen, zo heb ik er ook nog een liggen die opgeknapt moet worden.

Hoi,

Heeft u er ooit al eens mee gevlogen dan? zoja, hoe vloog die. Ik vroeg me af of deze kist sleepbaar is, dan heb ik namenlijk helemaal geen gedoe met motoren kiezen, slepers zat op de club.

Justus

is die tekening te mailen evt of is het bestand te groot?

slepen is niet echt iets voor deze kist.
gewoon borstelloos erin met lipo dan hou je hem ook wat lichter dan met nimh

Ik heb er redelijk veel mee gevlogen, vnl. met de 'borstel setup' icm een 2s lipo. Ging niet heel erg hard omhoog maar toch leuk mee kunnen vliegen, ook op de helling. Origineel zit er een heel grote klapprop op. Slepen heb ik geen ervaring mee maar zal best kunnen. Huckepacken is wellicht nog beter.

@Gera: pb mij even je mailadres dan stuur ik hem naar je toe.

oke, ik ga eerst maar voor de gemotoriseerde versie, doel is thermiek vliegen. zou u mij ook een kopie van de tekening kunnen sturen?

Justus

omdat ik met dezelfde vraag zit.... maar over een ander onderwerpje... (wat meer ontspannen voor me) stel ik de vraag hier maar...

ik had net een liedje in mijn hoofd, van toen ik wat jonger was, en nog helemaaaal niet bezig was met vliegen.
"the music sounds better with you" van STARDUST.

de clip van het liedje boeide me enorm....

2Os5ihedyH8[/media] - Stardust : Music sounds better with you (HQ)

kan iemand me in hemelsnaam vertellen WELK toestel hier in gebouwd, en gevlogen wordt?
de naam van het toestel zie je op de doos, maar door de lage kwaliteit kan je het dus niet lezen.

hij word wel afgeschilderd als een vrijvlucht toestel, maar toen ik net wat beter keek zag ik apparte staartdeeltjes... en even later in de clip krijgt hij zijn "maiden" en zie je dat met het toestel wel degelijk gevlogen word (hellingvliegen)

ik ben benieuwd of iemand dit weet, EN/OF ooit gebouwd heeft?

Laatst bewerkt door een moderator:
firefox,
volgens mij is het een Marks models Wanderer.

Max

onmogelijk! :D van de eerste keer pal der op!

ik zie dat iemand het toestel van dynaflite verkoopt voor 50 dollar in de usa.
strak ;)

thx max en arjan

Laatst bewerkt door een moderator:
onmogelijk! :D van de eerste keer pal der op!

Ja dit soort dingen weet ik (bijna) meteen maar waar mijn sleutels liggen.........:? Ik vlieg dan ook al 30 jaar en heb een heleboel Amerikaanse Radio Control Modeler tijdschriften. Daar werd dit vliegtuig al vanaf eind zeventiger jaren aangeboden.

Max

Lijkt verdacht veel op een Spectra van Great Planes, heb er zelf eentje half afgebouwd op de kast liggen......

Back