Wat zou je nu doen 10.5 met 5 cell of 13.5 met lipo

nuttige opmerking! :sleepy:

ik neem aan dat jullie in de touring klasse rijden? want ik heb nog een vraag over de pro10 klasse. ben bezig een auto samen te stellen (CRC genx10) en nu ben ik opzoek naar een budget brushless motor en regelaar die toch nog een goede snelheid heeft. heeft iemand een idee of link naar een webshop?

ik wil vooral op real80 gaan rijden.

ik ben tamelijk nieuw met het samen stellen en heb om eerlijk te zijn nog geen idee hoe dat met het aantal turns en dergelijke zit.

ik zat zelf aan deze motor te denken:
LRP eraser brushless sports modified 10.5T €49,95
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI4NjY5ODg0MQ==?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_Modelling&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub14&aktiv=14&navi=oben_1

en deze regelaar:
LRP A.I. brushless reverse digital € 81,99
http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTI4NjY5ODg0MQ==?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_Modelling&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub14&aktiv=14&navi=oben_1

het is de bedoeling dat ik met 4-cell NI-MH accu's ga rijden. Omdat Lipo nog erg duur is en ik toch eerst voor hobby begin.

Is dit mogelijk omdat ik er steeds bij staat 7.2v terwijl 4cell pacs 4.8v hebben. en een goede keuze of weten jullie misschien iets beters?

bedankt voor jullie inbreng!

gr. Hendrik

(p.s. ik heb de zoekfunctie al gebruikt maar niets bruikbaars kunnen vinden )

Laatst bewerkt:
Ga aub geen eraser motor kopen. Er zijn voor niet veel meer geld betere te koop. Dan kun je beter de corally xbp 10.5t (de zwarte) aanschaffen. Die zijn nu ook 49,95 en zijn wat ik heb gelezen goede motors.

Je hoeft geen lipo te rijden maar wat is er mis met 6 cellen ipv 4? Dan zit je ook niet te kijken met mischien een te lage voltage voor je ontvanger en servo etc waar je dan een voltage booster moet opzetten en alle andere geneuzel. 6 cellen kun je ook redelijk goedkoop krijgen als het geen gematchte hoeven te zijn.

Gaat de auto nog te snel voor je dan gooi er een kleinere pinion op of een grotere spur (of koop eerst een 13.5t).

Persoonlijk snap ik het 4 cellen omdat het te snel is verhaal niet, we zijn hier in europa en niet amerika :-)

Is er een pro10 klasse op real?

wel wat offtopic ,
we hebben een paar rijders met een pro ten en er is ook een klasse voor tijdens de clubraces.
nogmaals wil ik je adviseren om rustig te wachten tot je wat rijders bent tegengekomen.

een beter setje is een ez run regelaar en motor .
de eraser kun je beter links laten liggen .

en stap alsjeblieft direkt over op lipo,de rest is leuk voor in een zaklantaarn.

koop-bouw-een-pro10-wgt-f1-keep-pancars-alive

we kunnen beter hier verder gaan.
wiebe.

Laatst bewerkt door een moderator:
De Tekin is te krijgen in Nederland.
Is goedkoper dan de LRP in Nederland.
Volgens mij ook in 13,5 te krijgen als je hem besteld.
Untitled Document

6 setjes banden. Hoe controleer je dat?

Snelheid die je uit leest klopt niet helemaal.
zitten te veel dingen in waardoor de snelheid kan afwijken.
Maar als richt lijn is het goed te doen.
Beste is de lus of een speedgun. maarja dat is er niet overal.

Hoi,

Onze banden moeten we in laten schrijven en worden gemerkt.
Nog wel enige controle op. En ach 6 setjes.. das genoeg. Vorig jaar deden we het met 3 sets.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat de snelheid die mijn GM aangeeft niet 100% waar is. Maar het is een indicatie. Ik zal zo snel mogelijk de GPS er eens in stoppen om te zien hoe hard we op het moment gaan.

dank jullie voor de tips over de lrp eraser! nog ff snel terug op deze motor, wat is hier zo slecht aan?

@wiebe bedankt voor de link!

groeten,

De X11 10.5 en 13.5 StockSpec kosten in Duitsland niet veel meer als de Eraser, en deze zijn wel goed. Misschien niet de snelste 10.5 of 13.5, maar wel betrouwbaar.

Hoi,

Onze banden moeten we in laten schrijven en worden gemerkt.
Nog wel enige controle op. En ach 6 setjes.. das genoeg. Vorig jaar deden we het met 3 sets.

Daarnaast kan ik me voorstellen dat de snelheid die mijn GM aangeeft niet 100% waar is. Maar het is een indicatie. Ik zal zo snel mogelijk de GPS er eens in stoppen om te zien hoe hard we op het moment gaan.

Ok.
Ja bij ons rij je er 6 accu's op en dan zijn de bandjes op.

Denk dat het wijnig uit maakt. denk dat je ongeveer 3 a 4 km af wijkt.
Maar ben wel benieuwd hoeveel het scheeld.

vraag je wat is op dit momend de beste stock regelaar
ik heb nu de trp sphere te spec en die ishet niet helemaal voor de stock
heb ik me laten vertellen

Laatst bewerkt:
Back