Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Maarja denk dat de Nomac nu zijn eigen graf heeft gegraven op dit gebied.
De Nomac had vorig jaar de kans maar die hebben ze vergooit.
Krijg je straks weer het stukje van dat er geen rijders komen op de vergadering. zucht.
De Nomac had moet iets neer zetten en niet iets de grond in trappen.
Maar ja, het hele brushless verhaal heeft het begrip van een betaalbare stockklasse compleet in de prullenbak doen verdwijnen.
Hoewel ik ook de NOMAC de schuld gaf wat eigenlijk fout is vind ik dat jij als rijder van de NOMAC wel heel veel schuld bij de NOMAC neerlegt.
Het zijn eigenlijk de rijders die hier schuld aan hebben omdat zij de voorstellen indienen en de regels bepalen. Dat de helft van de aanwezigen geen idee hebben en maar de "goeroe's" volgen en de andere helft graag hun voordeeltjes met NiMh willen behouden heeft de huidige situatie doen ontstaan. De rijders hadden niet in eigenbelang moeten stemmen maar in het belang van de continuïteit van competitie. Iedereen wist dat LiPo HET zou gaan worden maar het is compleet genegeerd.....
Maar ja, het hele brushless verhaal heeft het begrip van een betaalbare stockklasse compleet in de prullenbak doen verdwijnen.
Ik denk dat ik begin volgend jaar over ga op Lipo en 13,5T en misschien dat ik zelfs nog 17,5T met Lipo ga proberen om te kijken hoe dat gaat op de wat kleinere banen.
Komende maanden nog even mijn huidige NiMh accu's opmaken.
Emiel,
Peter heeft bij ons met de Red Line 10,5 getest en deze ging snoeihard, te hard.. hij moest anderhalf punt terug vertanden, en nog voelt hij naar zijn zeggen niet goed... Zelf heb ik nog niet met deze motor getest. Omdat ik hem bijna nergens kan gebruiken, en drie 10,5's heb liggen.
Wel ben ik aan het testen met Regelaars, de Nosram Stock Spec bevalt mij het bestel, lekker simpel, fool proove en weinig problemen. Des ondanks is de Graupner die ik nu in me auto heb ter test sneller, voel sneller, maar er zitten veel meer "nadelige puntjes" aan in mijn ogen. De bedrading is niet om te solderen, hij heeft geen schakelaar, hij is groot, hij is zwaar. En het ding is een ramp om in te stellen. Hij remt verschrikkelijk, Springt snel van Sensor, naar Sensorloos. Iets met door de bomen het bos niet meer zien enzo. Eigenlijk gebruik ik de GM120 nu als simpele profielen regelaar, en programeer zoals Martin Hofer zegt profiel 6 in 3, en dan loopt hij hard....
Daarom dat ik weer heel erg aan het twijfelen ben. de Nosram/LRP Stock Spec bevalt me super, beter dan de GM120 ondanks dat deze sneller is. maar andere regelaars beweren meer power te hebben, en dus raak ik benieuwd.
Groet Robert
Doe mij maar de GM regelaar,
bij ons op de club is er nog niemand die de GM voorbij komt,
de SPX niet en ook de Tekin (richard) niet..
Het is zelfs zo dat als er iemand harder dan Rogier of mij gaat in het binnenveld of het rechte stuk dat de motor een dag leeft. Ik heb de laatste weken al heel wat motoren zien sneuvelen.
Op de een of andere manier vinden wij het instelen van de GM niet zo heel moeilijk, zoveel hoef je niet te doen om hem snel te krijgen.
Momenteel zijn er een al een aantal gefrustreerd omdat ze het niet bij kunnen benen.
Het rare is dat ik bij jullie heel andere berichten hoor. Misschien dat de REDline motor (die bij ons niet is toegestaan) wel de doorslag is..
Wat ik zag op de laptimes van de MACH vond ik wel apart. de 10.5 turns met 5 cellen loopt op het rechte stuk (speedtrap) een stuk harder dan de 13.5 turns jongens? Klopt dit? Bij ons is dit niet het geval. :S
Als ik de datalogger van de GM moet geloven (toerental->overbrenging->snelheid) kom ik momenteel op onze rechte stuk op een kilometer of 84-89..
heb een vraag je over de gm 13.5 pro stock en de 13.5 sport wat is het verschil er tussen heb zelf de pro stock gekocht
Nadeel van zo wijnig motors is, is dat niet iedere regelaar goed gaat met alle motors.
De GM motor werkt niet in mode 8 van de spx. Hierdoor kom je zowie zo te kort.
Licht dus niet aan de regelaar maar aan de motor.
?hoor geen klachten van mensen die ermee rijden
De LRP Werkt op iedere regelaar. Weet alleen niet hoe hij presteerd. Van de 10,5 vinden sommige ook dat die power te kort komt terwijl de Belgen er bij de Baanbrekers er verdomt hard mee gaan.
hm moet toch eens een keer een paar lipos scoren bij iemand om een paar oren te wassen
ALs de GM terug te vertimen was, was het beter voor veel regelaars.
Tekin werkt graag met een basis vertiming en die kun je niet instellen met de GM motor.
Dat is dus een beperking.
de timing staatgewoon op nul netals bij de speedpassion
De GM motor werkt prima met de GM regelaar omdat die anders werkt.
anders ? gewoon gas geven en je moterdraait
Nou komt Tekin met andere software en die zou weer beter moeten samen werken met nog meer motors.
Je kunt dan je regelaar makkelijker afstellen op een toeren en een koppel motor en de vertiming.
wacht nog steeds de dag af dat je me voorbij vliegt emiel miss met de volgende turbo het gaat steeds beter
alleen ik ben ook weer bij de volgende stap haha
benny
team gm-racing
ja benny,
Je rijd beter dan mij dat weten we.
heb het nu niet over ronde tijden
Alleen ram ik er niet iedereen expres van de baan.
1 nadeel komende wedstrijd ben ik wedstreidleiding bij de A3 klasse.
rij dus maar netjes.
ik rijd altijd netjes datis mijn handicap ken altijd van achteraf beginnen na de tweede bocht
hoop datje streng bent vind ik fijn rijden als iedereen weet dat je niks kan flikken zonder ongestraft doorte rijden
Maar dacht dat je niet graag met de snellere Belgen reed?
ik hou van belgen en hou van een stevige eerlijke strijd vind het jammer dat erce de data zo heeft gezet dat ze dit jaar niet kunnen meedoen
Met een 12T kon je vorig jaar nog niet van ze winnen in de 19T klasse!!