Water vliegen

Discussie in 'Watervliegen' gestart door jacques, 24 jan 2004.

  1. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    oei oei oei
    Ik heb nóg ooit zo'n foto gezien, dus ik kende het bestaan ervan.

    Da's wel héél gevaarlijk wat die vent doet....
    Gekken heb je altijd.

    don't try this at home...
     
  2. Gunskes

    Gunskes

    Lid geworden:
    18 aug 2003
    Berichten:
    843
    Locatie:
    Erpe (België)
    wat is er zo gevaarlijk aan?

    Is de kans misschien groot dat de wrijving met het water te groot wordt en hij voorover klapt ???
     
  3. Richard Branderhorst

    Richard Branderhorst

    Lid geworden:
    2 sep 2002
    Berichten:
    3.108
    Locatie:
    Ederveen
    Idd, als hij hem iets te diep laat zakken, dan neemt de weerstand in ene enorm toe en (als hij geluk heeft) komt hij weg met een kromme prop en een weggeslagen onderstel maar ik denk eerder een snoekduik voorover. Dat overleef je niet.

    Ik heb vroeger blootsvoets gewaterskied (zonder skies dus, gewoon mijn maatje 44 met een gympie) en als je je teentje maar IETS voorover durfde krullen dan ging je al. Die smak gaat zo snel dat je geen beseft hebt wat er gebeurt, nog geeneens tijd hebt "shit" te roepen...
    Volgens kijkers ga je dan meerdere malen over de kop, maar dat registreer je geeneens.

    Eenzelfde truuk uithalen met sneeuwski's eronder zou prima gaan, die bieden voldoende draagkracht en bescherming tegen "happen". Tenslotte gaat het tweede gedeelte van de start met een watervliegtuig ook zo, dan planeer je op de onderkant van de drijvers, je "drijft" er dan niet meer op.

    Maar het is en blijft natuurlijk hardstikke illegaal, één moment van afleiding en je gaat.
    Als je het nog kunt navertellen heb je een boel uit te leggen aan de autoriteiten en de verzekering...
     
  4. remon

    remon Guest

    hmm hier in almere gaat het niet echt ja bij mva vliegclub licht een boere sloot rond om mischien dat je het daar in kunt proberen :p
     
  5. Gerard_nl

    Gerard_nl Moderator Moderator team Forum veteraan

    Lid geworden:
    7 sep 2002
    Berichten:
    15.827
    Locatie:
    eindhoven, El diablo.
    heel even hoogst waarschijnlijk ja :wink:
     
  6. Ger Kovacs

    Ger Kovacs Guest

    Kijk op RMVCE Delfzijl, en je bgrijpt wat ik bedoel.

    Kom er al jaren maak er zelfs dagen voor vrij om ernaar toe te kunnen gaan.

    Groet Ger Kovacs.
     

Deel Deze Pagina