Water

Beste Lezer,

Vandaag een test vaart gehad met mijn Flyve. Nu is er wat water in de boot gekomen. Dit maakt dat 1 accu NiMh van 12V 3600 mah natte voeten heeft gekregen. Ik merk nu dat de er water uitdrupt bij de draden van +/- pool. Nu is mijn vraag wat te doen,
1) laten drogen door krmpkous te verwijderen en na drogen weer een nieuwe krimpkous te plaatsen?
2) Beschouwen als risico accu en afvoeren. Niet meer gebruiken?

Alvast dank.

Groet,
Freddy

Accu zo neerzetten dat het water eruit kan lopen , liefst op een wat warmere plek...
En morgen of overmorgen gewoon opladen ;)

Cellen hebben weinig van water , met de electronica zoals ontvangers , servo's en regelaars is het wel oppassen.

Al eens van CorrosionX gehoord? geweldig spul om je electronica te beschermen tegen water. Ik gebruik het bij al mijn watervliegtuigen. Ik heb dit jaar tjdens een meeting een watervliegtuig op zijn kop zien gaan , de piloot besloot hem terug te varen en de onderwater gekomen prop als schroef te gebruiken. Motor en regelaar waren volledig onder water. Even later vloog het model weer vrolijk rond.

CorrosionX - Rejex Nederland

Mvg,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
heren,

Dank voor jullie reactie. Accu staat op zijn kop en laden zal ik dan 1 dezer dagen oppakken. Accu lag laag in de boot en de resterende electronica ligt hoger geplaatst. Dus daar geen aanraking met water.

Mooie beelden van het water vliegtuig. Ik dacht alleen dat ik de beelden van een varend vliegtuig ook zou zien.

Weer wat wijzer geworden, dank hiervoor.

Groet,
Freddy

Al eens van CorrosionX gehoord? geweldig spul om je electronica te beschermen tegen water. Ik gebruik het bij al mijn watervliegtuigen. Ik heb dit jaar tjdens een meeting een watervliegtuig op zijn kop zien gaan , de piloot besloot hem terug te varen en de onderwater gekomen prop als schroef te gebruiken. Motor en regelaar waren volledig onder water. Even later vloog het model weer vrolijk rond.

CorrosionX - Rejex Nederland

Mvg,

Bart

Laatst bewerkt door een moderator:
Om eventueel wat roestvorming op de laspunten tegen te gaan zou je wat WD40 in de accu kunnen spuiten.

Gewoon de krimpkous eraf knippen, de boel netjes droog maken en schoon poetsen en een nieuw kousje eromheen. De cellen zijn waterdicht dus daar geen zorgen om.

Back