Je gebruikt een verouderde webbrowser. Het kan mogelijk deze of andere websites niet correct weergeven. Het is raadzaam om je webbrowser te upgraden of een alternatieve webbrowser te gebruiken.
Martin, Daarover is wel het één en ander gepubliceerd. zie link https://www.modelbouwforum.nl/threads/wat-mag-een-smit-rotterdam-ongeveer-wegen.265516/page-2
Zelf heb ik bij mijn Smit Finland een soort pakking van (overschilderbare) siliconenkit gemaakt. Dek naast de opening afgeplakt met schilder tape, In de romp alles afgedekt met stukken krant, kit op de dragende rand onder het vaste dek, vershoudfolie over de kit en het losse dekdeel op z'n plek gedrukt en aangedrukt houden. De kit 24 uur laten uitharden, dan losse deel eraf en restanten kit wegsnijden.
Is nu redelijk waterdicht. Zou ik het schip weer bouwen zou ik het dek met opbouw anders maken. Andere openingen met een opstaande rand en daar de opbouw overheen. In het achterdek een constructie zoals genoemd in de link. Kijk maar of je hier iets aan hebt. Gr. Klaas.
Er bestaat ook 1 mm dik silicone slang die karpervissers gebruiken voor op hun lijn. Deze zijn 1 meter lang en kan je mooi platknijpen in de aansluiting, dit gebruik ik ook.
Grt peter.
bij mij gaat dat luik enkel open bij het jaarlijks nazicht. Ik smeer dus jaarlijks gewoon nieuwe vaseline tussen het dek en het plaatje waarop het rust,