Waterdicht maken boegschroef

• Topicstarter Topicstarter Taco
  • Startdatum Startdatum
T

Taco

Guest
Hallo,

Ik ben bezig om mijn romp, van mijn Happy Hunter uit de doos, waterdicht te krijgen maar loop tegen een probleem aan.
Ik heb een boegschroef van Marx (die zonder motor) maar krijg hem niet echt waterdicht.
Het probleem is niet de straalbuis maar het plastic gedeelte waar de schroef aan zit.
Op de een of andere manier wil de rubberen ring dit gewoon niet goed af dichten.

Nou heb ik net alles ingesmeerd met vaseline en dat lijkt te werken. Maar is dit een oplossing voor de lange termijn? Ik weet nog niet of ik als het schip af is ooit er nog bij kom.

Wie weet voor mij het antwoord?

Gr. Taco

Hallo allemaal,

Is het niet handig om 2 schotten rondom de boegschroef te plaatsen, dus eentje ervoor en eentje erachter, en dat dan vol te gieten met giethars?
Of geeft dat problemen voor de motor?
Ik sta zelf namelijk ook op het punt één of 2 boegschroeven te gaan bestellen voor mijn Well Enhancer, en ik verwacht dit soort problemen ook tegen te gaan komen.

Groetjes Josse

Dom idee.
Je zal zien: je hebt nét de hele handel volgegoten, en dan heb je motorpech/gebroken draad/kapot tandwiel.
Nou, daar zit je dan met je ingegoten boegschroef... Kan je alles uit gaan hakken.
Siliconenlit of die vloeibare pakking lijkt me een beter plan.

Ik heb het met de siliconenkit gedaan omdat ik dat nog had staan, en ik moet zeggen het werkt!

Dus bedankt voor de tip.(op naar de volgende vragen...)

gr Taco

Hoi Roel,

Bedankt voor de tip.
Ik ga dan voor de kit.
Ik was eerlijk gezegd niet van plan om ook de motor in de giethars te verstoppen, maar ik laat de giethars wel achterwege.

Groetjes Josse

afgieten met polyester is niet verstandig

wordt erg warm tijdens het uitharden
een grote hoeveelheid krimpt ook verschrikkelijk

afgieten met polyester is niet verstandig
wordt erg warm tijdens het uitharden
een grote hoeveelheid krimpt ook verschrikkelijk
Als je heel laag gaat zitten in het percentage verharder hoeft het geen probleem te zijn en heb je ook geen last van krimp.

Waar het echter ook mee gaat is de giethars die ze gebruiken bij het repareren van kapotte elektriciteitskabels in de grond, maar dit is wel een relatief dure giethars

Mannen broeders,

niks mis met ingieten, bij reparatie, tja dan moet je wat slopen maar och dat komt in de beste families voor....overigens als je het netjes inbouwt en behandeld valt dat best wel mee,

MVC-017F.jpg

de dubbele boegschroef in mijn Smit Lloyd 117, draaien al menig jaartje zo zonder problemen op 12 Volt.....wel met een regelaar ertussen !!! geen lekkage en minder geluid ..

Tom Boere

Back