Hallo forumleden,
ik ben al enige tijd bezig om een amfibievoertuig uit WW2 te maken. Aangezien er weinig of geen echte bouwtekeningen waren toen ik begon, heb ik een en ander zelf gebouwd met beperkte (gereedschaps-)middelen.
Ondertussen is de boot/voertuig vrijwel klaar, maar ik zit toch met een probleempje.
De aandrijfmotor voor de wielen staat in de romp en is van buitenaf (bodem) vastgezet met 4 rvs boutjes.
De romp zelf is geheel afgesmeerd met epoxy en is waterdicht.
Maar langs die boutjes blijft water naar binnen sijpelen.
Ik heb al kleine rubber ringetjes gemaakt en onder de koppen gelegd, maar het blijft lekken.
Toen heb ik een stukje krimpkous om de boutjes geschoven, (stukje is langer dan de dikte van de romp!) en toen de boutjes weer ingedraaid. Door het vastdraaien wordt de krimpkous iets in elkaar gedrukt en sluit zo het gaatje af (hoop ik).
Heeft iemand tips om deze boutgaatjes echt en blijvend af te sluiten voor water?
Het gaat om 3 mm boutjes.
ik ben al enige tijd bezig om een amfibievoertuig uit WW2 te maken. Aangezien er weinig of geen echte bouwtekeningen waren toen ik begon, heb ik een en ander zelf gebouwd met beperkte (gereedschaps-)middelen.
Ondertussen is de boot/voertuig vrijwel klaar, maar ik zit toch met een probleempje.
De aandrijfmotor voor de wielen staat in de romp en is van buitenaf (bodem) vastgezet met 4 rvs boutjes.
De romp zelf is geheel afgesmeerd met epoxy en is waterdicht.
Maar langs die boutjes blijft water naar binnen sijpelen.
Ik heb al kleine rubber ringetjes gemaakt en onder de koppen gelegd, maar het blijft lekken.
Toen heb ik een stukje krimpkous om de boutjes geschoven, (stukje is langer dan de dikte van de romp!) en toen de boutjes weer ingedraaid. Door het vastdraaien wordt de krimpkous iets in elkaar gedrukt en sluit zo het gaatje af (hoop ik).
Heeft iemand tips om deze boutgaatjes echt en blijvend af te sluiten voor water?
Het gaat om 3 mm boutjes.