watergekoelde nitro motor (nieuw??)

kijk als mensen hier op het forum alleen maar kritiek kunnen geven, mij best maar lees ook eens over de fouten van andere mensen heen en luister naar het verhaal. dat houd het leuker voor iedereen of niet soms??????????????

en dat van ven, fan, van, ook goed, dat jullie alle 2 geen nl gaan studeren...... kom op zeg.(word daar soms zo moe van)

en ja je hebt poulies of tandwiel kasten ect. verzin maar iets van mij part pak je 2 tandwielen om de snelheid te verlagen, dat maak je mij niet wijs dat dat niet kan, ik werk zelf in de aandrijf/ werktuig techniek (1001 way's to do it)<<<<< is een spreek woord dus niet zeuren ja.
 
Ik laat even zien dat jouw oplossing ook in het echt wordt toegepast, en jij wordt boos?
Op die foto van mij zit een ander koppelingsklok boutje, normaal hoort daar ééntje op met een poelie en die is 2x zo klein als de poelie op de fan: de fan draait daardoor de helft van de toeren van het motortje...
 
Fan:

_tattoo_anita_ed.jpg
 
Snel op de teentjes getrapt, meneertje? ;) Als je geen grapjes kunt verdragen, dan kom je misschien beter niet op een forum. Er was immers niets slecht bedoeld met die grap... Dat jij agressief reageert, moet jij natuurlijk weten.

Overigens wel knap van je dat je in aandrijf- / werktuigtechniek werkt en dan kennelijk nog niet gehoord hebt van de juiste schrijfwijze van een "fan". :p

Maar goed; een fan wordt inderdaad, zoals Bart al aangaf, wel eens toegepast. Alleen blijft de vraag of het ook werkelijk effectief is. Een klein ventilatortje moet vaak veel lucht verplaatsen om échte rijwind volledig te kunnen vervangen.

EDIT: @ RobG: :lol:
 
juiste schrijf wijze komt door mijn deslextie........
maar als je zo iets in een forum zet hou het dan wel een beetej on topic


daar mee maak je water koeling ook een klein beetje overbodig mits je een grote koel kop heb om het water te koelen.
 
Je kunt het waterreservoir op zich ook van een koelkop voorzien en die koelkop dan voorzien van een fan. Dit wordt ook zo gedaan in 1:1 auto. De radiator aan de voorkant van de auto wordt dan gekoeld door de rijwind en (soms?) ventilatoren waardoor de koelvloeistof op temperatuur blijft.
 
1:1 fan slaat inderdaad alleen aan als de vloeistof te heet word, dus zou je bij de rc dan ook moeten toepassen anders koelt hij teveel als je rijwind heb.
Je kan hem natuurlijk ook afpersen met freon of pure ammoniak, dan werkt hij als een koelkast, maar dat is weer teveel van het goede denk. :)
 
kijk als mensen hier op het forum alleen maar kritiek kunnen geven, mij best maar lees ook eens over de fouten van andere mensen heen en luister naar het verhaal. dat houd het leuker voor iedereen of niet soms??????????????

en dat van ven, fan, van, ook goed, dat jullie alle 2 geen nl gaan studeren...... kom op zeg.(word daar soms zo moe van)

en ja je hebt poulies of tandwiel kasten ect. verzin maar iets van mij part pak je 2 tandwielen om de snelheid te verlagen, dat maak je mij niet wijs dat dat niet kan, ik werk zelf in de aandrijf/ werktuig techniek (1001 way's to do it)<<<<< is een spreek woord dus niet zeuren ja.

Hha, nog zo iemand als ik...
mensen doe wat met dit commentaar
 
Heb pas geleden nog een foto gemaakt met betrekking tot jou onderschrift Bart:

st.jpg


Word wel het flauwe grappen topic nu. :-D
 
Kijk eens in de oude nummers van Kwiklink/Modelbouw Aktueel: ergens in debeursnieuwigheidjes van 2009 of 2010 staat een italiaanse motorfabrikant die wel een goed waterkoel-systeem ontwikkeld heeft, inclusief goede radiators. Hoe de circulatie op gang gebracht word ben ik nog niet achter, maar ik geloof heilig dat waterkoeling GROTE voordelen kan bieden. Niet alleen in makkelijker afstellen, maar ook in brandstofverbruik, omdat je geen rijke afstelling meer nodig hebt om de motor op de juiste temperatuur te houden.

Ik had het voornemen om een heli om te bouwen, helaas is de motor die ik daar voor op het oog had, afgelopen "zomer" in elkaar gelopen.

Had het ontwerp voor pomp en radiator al klaar, alleen het ontwerp van de thermostaatklep was nog een vraag.

Groet, Bert
 
Back
Top