Waterlekkage+'Storing' zender

• Topicstarter Topicstarter Dennis_Fisch
  • Startdatum Startdatum
D

Dennis_Fisch

Guest
Hallo Modelbouwleden :D .

Ik ging vanmiddag varen met mijn boot(benzine)! Erg leuk! Alleen hij lekt water. Nu kan dit bij 2 dingen zijn: Of bij de watergekoelde uitlaat(makkelijke oplossing voor), of bij de as. Stel dat het bij de as is, wat voor oplossingen zijn er dan? Invetten of nog andere? Mijn boot is nog nieuw want er is maar 2x mee gevaren.
Het varen lukt redelijk goed alleen hapert hij enorm. De ene keer meer dan de andere keer en soms werkt het wel perfect. Het is net alsof het bereik soms/vaak/kort wegvalt van de zender(Acoms) maar het is alleen de gasservo, de stuurservo werkt altijd correct. Dat haperen is niet zo goed voor de koppeling lijkt mij.
Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet,

Dennis!

heb je wat meer gegevens van de bot grote soort boot motor inhoud of effe een fototje plaatsen

geoffrey

gpman zei:
heb je wat meer gegevens van de bot grote soort boot motor inhoud of effe een fototje plaatsen

geoffrey

58570e.jpg

58570c.jpg

Gegevens:
25,4 CC Benzine Moter (Had de bougiekabel afschermd met gevlochtenmetaalafscherming wat contact maakte met de moterbehuizing alleen had dit echter geen invloed)
Onafhankelijk pomp koelings systeem 4.5-12V
(ontstoord door 3 condensators)

oohh het gaat om dit bootje ok ten eerste is het heel belangrijk de as goed in te vetten anders is de kans groot dat de as vast komt te zitten probeer dit eerst en pak het dan stap voor stap aan

geoffrey

Heb ook gelezen dat het aan de failsave kan liggen dus ga dit eens testen. Weet iemand precies welke failsaves storingen kunnen veroorzaken en welke perfect werkt. Ik heb een BMI.
Ik heb het ook gelezen dat FM zenders in het algemeen minder storingen hebben maar heel veel mensen hebben ook AM en heb geen FM bij de hand.

Groeten Dennis

bmi er uit en een carson er in
let maar op dat het de fail safe is.
laat de motor maar eens draaien zonder fail safe er tussen op de kant en loop maar 300 meter weg el let maar op vrij wel geen storing de eerste 150 meter

En die batterijhouder met losse cellen vervangen met een goed gesoldeerd accu pakket. Die batterijhouders zijn een bron van storingen. Overige de failsafe adviezen van Jaimy en Geoffry volgen.
Marc

victorymarc zei:
En die batterijhouder met losse cellen vervangen met een goed gesoldeerd accu pakket. Die batterijhouders zijn een bron van storingen. Overige de failsafe adviezen van Jaimy en Geoffry volgen.
Marc

De foto die ik geplaats heb is van internet. Ik zelf heb een Sanyo Accupack. Die batterijhouders zijn inderdaad een bron van storingen.
Die failsave ga ik zeker testen en zo nodig een Carson aanschaffen.
Bedankt voor de reacties.

Met vriendelijke groeten,

Dennis

vaak zijn de storingen opgelost wanneer je een massa kabeltje legt van je motor naar de buis waar je as in zit .
failsafe kan ook maar dat weet je snel door ff een stukje te varen met je failsafe ertussen uit .

john

niet varen op de kant zometeen heb je zeer erige storing knalt ie de kant in.
beter storing op de kant :wink:

Effe mee terug gaan anar de modelbouw zaak.
Zullen je wel advies kunnen geven denk ik :P

Hier ben ik weer,
Heb daarnet de failsave ertussen vandaan gehaald en ik heb de indruk gekregen dat het aan de failsave ligt. Hij deed het wel redelijk maar zonder failsave reageerde de servo's veel sneller en correcter.
Nu is mijn vraag welke failsave ik nou het beste kan aanschaffen zonder storingen? Geef eventueel een link van een modelbouwwinkel waar je online kan bestellen.
Alvast bedankt:)!
Groeten Dennis!

heel simpel.
de carson failsave.
waar te bestellen.
www.2brothersrc.nl
op de site staat het tel nummer even bellen.
zeggen wat je nodig heb.
en de rest weet ik niet want ik ga er altijd gewoon heen.

greetz jaimy

jaimy zei:
heel simpel.
de carson failsave.
waar te bestellen.
www.2brothersrc.nl
op de site staat het tel nummer even bellen.
zeggen wat je nodig heb.
en de rest weet ik niet want ik ga er altijd gewoon heen.

greetz jaimy

Ik las op het forum dat deze failsave nogal moeilijk in te stellen was?
Zijn er ook nog andere failsaves die ook goed werken en geen storing veroorzaken met benzine motoren? Vele reacties zijn welkom:)! Zodat ik een goede keuze kan maken!
Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten,

Dennis

moeilijk afstellen echt niet.

alles aan op de zender en motor na.
zit maar 1 potmetertje op en die zo afstellen dat je servo op dicht gaat staan.

heel simpel
ik heb hem ook en nooit problemen met afstellen.

greetz jaimy

Oke bedankt voor je reacties:). Nog andere mensen met suggesties, hetzelfde probleem? Wil gewoon een goede keuze maken.
Dank u.

MVG Dennis.

Back