Vrienden knutselaars,
Wie oh wie heeft er ervaring met waterslide decals zelf printen.
probleem is als volgt.
Heb witte letters op een gekleurde achtergrond nodig. (betreft hier de diepgangmarkering op de romp van m'n boot, schaal 1:100, zo rond de waterlijn, dus grijs/zwart/rode achtergrond en daarop witte letters van een millimetertje of twee hoog )
Kan met decals als volgt simpel worden opgelost;
1. stel proefondervindelijk matchende achtergrondkleuren welke uit de printer komen vast.
2. plaats daar in een tekenprogrammaatje witte letters op
3. druk vervolgens op schaal af op wit waterslide decalpapier.
ad. 1 - Nou heb ik op fotopapier een redelijk matchende afdruk van de achtergondkleuren kunnen maken. Getest op fotopapier omdat ik daar genoeg van in voorraad had.
ad. 2 - in powerpoint netjes op schaal een decal gemaakt.
ad 3. - afgedrukt (inktjet+originele inkt) op wit decalpapier (printerinstelling niet gewijzigd tov glossy fotopapier) RESULTAAT : KLEURVERSCHILLEN.
De juiste achtergrondkleuren proefondervindelijk vaststellen op decalpapier lijkt de enige oplossing, wordt alleen een dure grap.
Wie het weet mag het zeggen.
Is het gewoon onmogelijk om dezelfde kleuren op twee lijkende papiersoorten te printen ?
Iemand ervaring hiermee ? Tips ?
specifieke printerinstellingen/kleurcompensatie voor waterslide decalpapier ?
of weet er iemand waar ik witte letterjes op transparant decal papier kan laten drukken.
Ben benieuwd,
Han.
Wie oh wie heeft er ervaring met waterslide decals zelf printen.
probleem is als volgt.
Heb witte letters op een gekleurde achtergrond nodig. (betreft hier de diepgangmarkering op de romp van m'n boot, schaal 1:100, zo rond de waterlijn, dus grijs/zwart/rode achtergrond en daarop witte letters van een millimetertje of twee hoog )
Kan met decals als volgt simpel worden opgelost;
1. stel proefondervindelijk matchende achtergrondkleuren welke uit de printer komen vast.
2. plaats daar in een tekenprogrammaatje witte letters op
3. druk vervolgens op schaal af op wit waterslide decalpapier.
ad. 1 - Nou heb ik op fotopapier een redelijk matchende afdruk van de achtergondkleuren kunnen maken. Getest op fotopapier omdat ik daar genoeg van in voorraad had.
ad. 2 - in powerpoint netjes op schaal een decal gemaakt.
ad 3. - afgedrukt (inktjet+originele inkt) op wit decalpapier (printerinstelling niet gewijzigd tov glossy fotopapier) RESULTAAT : KLEURVERSCHILLEN.
De juiste achtergrondkleuren proefondervindelijk vaststellen op decalpapier lijkt de enige oplossing, wordt alleen een dure grap.
Wie het weet mag het zeggen.
Is het gewoon onmogelijk om dezelfde kleuren op twee lijkende papiersoorten te printen ?
Iemand ervaring hiermee ? Tips ?
specifieke printerinstellingen/kleurcompensatie voor waterslide decalpapier ?
of weet er iemand waar ik witte letterjes op transparant decal papier kan laten drukken.
Ben benieuwd,
Han.