watervaste marker + 2 comp lak

Beste mede hobbyisten,

Nu ga ik komende week de romp van mijn heli spuiten en nu wil ik met een watervaste marker (voor op cd's, dvd's etc) wat dunne lijntjes op de romp zetten om het een en ander te accentueren.

Nu mijn vraag: Kan de inkt van zo'n marker tegen een 2 componenten blanke laklaag of lost de inkt op als de lak er op gespoten word? Deze laklaag is essentieel ivm de nitromotor van de heli.

Wie heeft hier ervaring mee?

Groeten Merlijn

nee dat gaat janken worden.
ik heb dat al diverse malen geprobeerd, met diverse technieken en laagjes er tussen etc.
de watervaste marker gaat erg uitlopen door de oplosmiddellen in de 2k lak !!

Daar was ik al bang voor... Balen! Die zwarte lijntjes moeten er eigenlijk wel op. En ik ben geen airbrush expert :(

Heb je het toevallig ook bij een 1 comp geprobeerd? Als dat wel wil dan ga ik eerst een testje doen met de 1 comp blanke lak van Motip. Volgens hun site is die gewoon brandstof bestendig. Dan maar eens proberen hoe betendig deze lak is tegen heli brandstof...

Die ken ik inderdaad. Het probleem is echter dat striping tape niet ideaal is voor wat ik wil. De lijnen die ik wil accenturen zijn een soort scheurlijnen.

Hee Merlijn.

Wat je eventueel kan doen is die lijnen ook met lak verwerken. Dat is een enorm geklooi, met tape of door te werken met "pinstriping" (heel dunne penseel waarmee je smalle lijntjes kunt trekken) en dan zul je even moeten oefenen. Als je zorgt dat de lk die als ondergrond dient, goed droog en uitgehard is, en je hebt een doekje met wat thinner o.i.d bij de hand om als je ergens uitschiet, onmiddelijk je foutje te herstellen, dan is het wel te doen. maar het is behoorlijk lastig om het netjes te krijgen.

Er moeten ook paintmarkers zijn, die met verf in plaats van inkt werken, en dan zou het al beter moeten gaan, maar meestal trek je daar ook niet bijster strakke lijnen mee, en ik weet niet tot welke smalle maat die te krijgen zijn en in welke kleuren.

Groet, Bert

Back