Watervlieg filmpjes

Je hoort het wel zeker bij de elctromodellen moet een muziekje onder worden gezet
Maar dat is bij brandstof niet nodig dat klinkt al als muziek in de oren.

Laatst bewerkt:
magnum reloaded in de sloot

bekijk ook de andere modelvliegfilmpjes in HD kwaliteit op het kanaal van Tubbellebunk!!

Laatst bewerkt door een moderator:
,

Vimeo filmpjes kun plaatsen door [ v v ] ***** [ / v v ]

mooi filmpje trouwens .

Gut... ik kwam deze nog tegen... Savoia Marchetti s.66 de een wat mooier dan de ander...

Savoia Marchetti s.55

Lijkt me leuk om zo eentje ooit te bouwen (s55), ware het niet dat me de tijd schier ontbreekt. Van de S55 heb ik in iedergeval een bouwplaat... een grote...
gekocht op Vigna di Valle... zou gedeproniseerd kunnen worden (en nog wat boekjes over Cant's en Macchi's) Scanne ban de plaat is lastig. Bedrukt met een Pantone metalic inkt, dat slaat zwart onder de scanner.

Er zijn inmiddels ook goede doordachte tekeningen van. Iemand heeft al het voorwerk gedaan. En staan/stonden nog meer filmpjes op internet. Kwestie van Googelen op de juiste trefworden.

Dacht... tik weer eens wat in.. en hoppa... maar de eerste is echt een bakbeest. 'Ik' had em nog een fractie groter gemaakt... kan je er zelf in.
Vast een gelijke bouwtijd... héhéhé

Hier wat plaatjes van de aangetroffen modellen (in overvloed). Kwaliteit een beetje gammel.

Een vloot in de vitrine. Ze zij ermee de wereld rond gevlogen. Nogal bijzonder.

full

Een model voorzien van een OS

full

full

Net zichtbaar... OSje

full

Hydrofoil... Ook daarvan een pietepeuterig modelletje in het museum. Prachtig idee. Bleek snel al mis te gaan.
Een filmpje is er idd ook van een model. Maar ook dat gaat maar net goed.

http://www.dailymotion.com/video/x6wzie_schneider-varese_webcam#rel-page-1
http://www.dailymotion.com/video/x6zzdr_schneider-varese-1987_webcam#rel-page-1

http://www.dailymotion.com/video/x6wwe9_piaggio-garabit_webcam

Hier al beter...

http://alain.vassel.pagesperso-orange.fr/skyways.htm

Het gekke van de Savoia's is dat ze erg robust ogen, maar feitelijk compacte toestellen zijn. Las ergens dat de 'echte' een groot bereik hadden. iets 3.500 km!

Het model in het museum met de OS is ook niet al te groot. Demontabel. Meen een span van iets van 2 meter. Stevige clark-y geeft aardig lift. (Zonder een hoge vliegsnelheid)

Laatst bewerkt:
Zat op de Modelbouw Aktueel site te snuffelen en kwam deze tegen is een leuk filmpje.

Ton

Vandaag nog even wezen watervliegen , jammer genoeg is mijn oude heer niet zoon goede cameraman. Heb het bruikbare materiaal even aan elkaar geplakt.

Mvg,

Bart

am edersee

en plau

mvgr sander

Bekend terrein, Savines! Leuk filmpje! :thumbsup:

Bijna juist, maar het was niet in Savines-les-Lac maar wel langs de andere kant van de berg een brug over een kleine baai als je van Le-Sauze-du-Lac richting Barcelonette rijdt. We gaan er al een paar jaren heen met de tent, een zeer mooie streek en tegelijk heb je een gigantische start en landingsbaan voor watervliegtuigjes ;-).

serreponcon301.jpg

By von_w at 2012-07-21

serreponcon302.jpg

By von_w at 2012-07-21

Bijna juist, maar het was niet in Savines-les-Lac maar wel langs de andere kant van de berg een brug over een kleine baai als je van Le-Sauze-du-Lac richting Barcelonette rijdt. We gaan er al een paar jaren heen met de tent, een zeer mooie streek en tegelijk heb je een gigantische start en landingsbaan voor watervliegtuigjes ;-).

Du Lac Campeole? Daarboven (stukkie bergop) parapenten ze veel, bijna altijd dynamische thermiek oftewel helling vliegen (St. Vincent du forts of les Forts ofzo?!? ). Ken de hele streek wel, vele jaren heb ik daar m'n zomervakantie doorgebracht, ook gevlogen, zowel zelf (parapent) als RC. Had je ook een zwever bij je?

Fantastische plaatjes! :thumbsup:

Back