Watervliegen met Heli's

Ik heb een setje drijvers gekocht voor mijn Shuttle van Helimax
Wie heeft er ervaring met watervliegen met heli’s en zijn er nog belangrijke zaken waar ik op moet letten.

Het mag duidelijk zijn dat dit een zomer activiteit is.

Ik zie jullie reactie graag tegemoet.

Ronald

PS ik heb tevens een setje drijvers gekocht voor een 60er heli voor mijn Fury.

Dat gaat prima hoor ! ik heb dat ook gedaan met m`n Vario Jet-Ranger.
Hij vliegt wat zompig maar dat mag de pret niet drukken. Je kunt ook met hoge snelheid landen zonder dat hij voorover klapt. Je moet het wel een beetje stevig maken, anders gaat de boel trillen. Ik had er van die opblaasdrijvers onder.

Een collega heeft dit ook.
Tip: Laat de rotor op toeren als je op het water staat.
Als je hem op laat toeren op het water gaat je heli draaien omdat je de weerstand van de grond mist. En de tailrotor kan nog niet genoeg compenseren.
Dat heeft hem nog wat zweetdruppeltjes bezorgt de eerste keer :-)

Gisteren het pakket ontvangen van Tower Hobbies.

Ik zal wat foto's plaatsen.

Als iemand nog tips heeft hoor ik het graag.

Ronald

Even een oude topic activeren.

Inmiddels watergevlogen met mijn Hirobo Shuttle en Heli MAx drijvers.

Eerst gecontroleerd of de heli goed in balans is op het water en daarna live.
Wij hebben de luxe dat aan het einde van ons modelvliegveld de rivier De Linge stroomt en we dit stukje water regelmatig gebruiken om een watervliegtuig / heli te testen. Daarnaast wordt er nog wel eens "watergevlogen" zonder drijvers.

Hier twee foto's van mijn heli op drijvers.

Na een aantal starts en landingen vanaf water maakte ik de fout door iets te hard op het water te laden met als gevolg, heckrotor in het water. Moet zeggen water is dan net beton, heckrotorbladen stuk en een kromme heckas.

daarnaast is het zaak dat alles perfect in belans is, iedere trillen wordt versterkt door de drijvers. Nu maar weer wachten op zomerweer voor de volgende sessies.

Ronald

1 ding mis ik nog.

Zorg dat in de mode waarin je op en -aftoert je niet teveelnegatief in je zender geprogrameerd hebt.

Niet dat je ineens het gas dicht gooit en ploep de heli gaat onder....

remon

Dit gaat dus niet lekker werken met een Flybarless heli, iig niet met golven... zal teveel gaan schommelen, fbl unit raakt in de war, corrigeerd over en dan heb je een probleeeempje..

Mss ook iets voor de Faq:
maar slim idee om altijd een doos rijstkorels bij te hebben. Deze zijn uiterst vochtabsorberend! En doorgaans iets minder ernstig voor metaal dan zout! ;) En was kost een wit product losse korreldoos rijst? :D

Dat gaat prima hoor ! ik heb dat ook gedaan met m`n Vario Jet-Ranger.
Hij vliegt wat zompig maar dat mag de pret niet drukken. Je kunt ook met hoge snelheid landen zonder dat hij voorover klapt. Je moet het wel een beetje stevig maken, anders gaat de boel trillen. Ik had er van die opblaasdrijvers onder.

Waar hebben jullie die floats gekocht en welke maat moet je nemen vooor een Lama V4?

Back