He wat zonde nou dat gemopper.. na de vorige watervliegmeeting was het echt een leuk topic, dat iedereen genoten had droop als het ware van het topic af.
Volgens mij wordt er nu teveel ophef gemaakt. Met vliegleiders enzo, maak je zo'n dag alleen maar vervelend. Zoveel regels zijn er toch niet nodig? Simpel.. 4 toestellen maximaal tegelijk in de lucht, er mag alleen watergevlogen worden, honden niet meenemen of aanlijnen en je mag alleen daar vliegen.
Met die regels i.c.m. het knijperbord en dan gewoon als volwassenen met elkaar omgaan en iemand er op aanspreken als er iets scheefloopt, moet toch gewoon meer dan voldoende zijn?
Met vliegleiders krijg je in mijn ervaring toch weer dat er een paar mensen heel belangrijk lopen te doen en doen alsof zij de 'god van het terrein' zijn, daar heb je niets aan
De charme van de watervliegmeetingen tot nu toe was juist, als ik de topics goed gelezen hebt, dat het allemaal zo lekker relaxxed en zonder gezeur ging. Dat moet je er inhouden. Dit was geloof ik de 3e (?) meeting en dat er ook wel een keer iets mis zou gaan, was van begin af aan duidelijk, immers overal gaat wel een keer wat mis. Als ik het zo lees is het een beetje een gevalletje van storm in een glas water en moeten jullie nu niet gelijk het andere uitsterste gaan opzoeken.
Overigens @Richard: vliegen op 40Mhz mag gewoon hoor. Is geen koekje van eigen deeg. De 40Mhz is voor boten, auto's EN vliegtuigen, de 35Mhz alleen voor vliegtuigen.
Als forumtoeschouwer ben het dus eens met wat PH_AHJ schreef:
Het begon als meeting. Geen brevetten, lidmaatschappen, contributies. Wel gezond verstand en overleg, en vooral lekker vliegen. Zowel in Oss als in Ingen ging dat voortreffelijk. Dat het nu "minder" ging is jammer. En dan komen er ineens allemaal regeltjes. En wordt gesproken over samenwerking met de KNVVL, regelementen, een organisator, enzovoort.