Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 25 september 2010

HHHHeeeeeeee ik doe ook mee hopenlijk dit keer met een vliegende Nieuport en of Corby

zie post 1 voor verder informatie/regelement & deelname formulier
01 Berto - BosModelAir / Big Stick / 2.4GHz
02 Onno - BosModelAir / Piper Cub / 2.4 GHz
03 Onno - BosModelAir / Delta / 2.4GHz
04 Onno - BosModelAir / T45 / 2.4GHz
05 BosModelAir / vliegboot???? / 2.4GHz
06 Plotterwelt / Fourstar 120 / 2,4 GHz
07 Plotterwelt / Fourstar 60 / 2,4 GHz
08 Plotterwelt / Polaris / 2,4 GHz
09 Plotterwelt / Trainer 1600 op drijvers / 2,4 GHz
10 wesley / carat / kanaal 71
11 wesley / calmato sports / kanaal 71
12 Roop (Robert) Calmato / 2,4 Ghz
13 Teus Brand / Mentor / 2,4 GHz
14 Cornelis Brand / Bonnie / kanaal 77
15 Cornelis Brand / Polaris / kanaal 77
16 André Floor/ mimimag Kanaal 81
17 Thijmen Floor/ Minimag Kanaal 80
18 Gijs Floor/ ?????///
19 John(heligek)salagou/2.4 ghz
20 Alex Sontgerath /Decathlon/2,4Ghz
21 John(heligek) wave/2.4 ghz
22 sander [sanmos] minimag/2.4ghz
23 sander[sanmos] cessna/2.4ghz
24 Leon Weernekers / Piper/ 2.4Ghz
25 Jaap Gaasbeek / Wilga / 2.4 Ghz / kippepoten NEE
26 Bramman / Birdpuppie / kanaal 68
27 Bramman / Ton's Wave / kanaal 68
28 Pieter / Decathlon / 2,4 GHz
29 Pieter / funcup / 2,4 GHz
30 jeroenkok / calmato / 2,4Ghz
31 jeroenkok / minimag / 2,4Ghz
32 jeroenkok / polaris / 2,4Ghz
33 Ton van Munsteren / Tipsy Nipper / kan 80
34 Ton van Munsteren / Wave / 2,4 GHz
35 Ton van Munsteren / Nieuport / 2,4 GHz

Ton

18 Gijs Floor/ ?????///
36 Ton van Munsteren / Corby Starlet / 2,4GHz
37 Jitze / Taylorcraft / 2,4GHz
38 Jitze / Corby Starlet / 2,4GHz

Zo goed Ton? Is wel leuk, 2 Corby's

18 Gijs Floor/ ?????///
36 Ton van Munsteren / Corby Starlet / 2,4GHz
37 Jitze / Taylorcraft / 2,4GHz
38 Jitze / Corby Starlet / 2,4GHz
39 Edwin/Taxi III/2,4 GHz
40 Edwin/Piper Pawnee/2,4 GHz
41 Edwin /???/2,4GHz
En ik maar het watervliegen in de gaten houden voor het nieuwe draadje zeumeren ,plaatsen ze het stiekem ergens anders:confused::-D
En natuurlijk ben ik er weer bij:music:Tot nu toe 1x moeten missen, dat doen we nooooooooooooooit weer.

Laatst bewerkt:
Haha, ik ken er meerderen die even moesten zoeken maar uiteindelijk vinden ze het wel :yes:

Had het toch leuker gevonden als het nog bij watervliegen had gestaan, had bij een melding ook direct daar nog even daar rondgekeken of er nog wat nieuws stond.

Ook met terugkijken naar foto's zal nu allemaal snel verdwijnen tussen de andere demo's en meetings.

Is er niet een sticky bij het watervliegen te maken die verwijst naar hier ook voor ander die interesse hebben in watervliegen.

Ton

Voor foto`s gaan we dan gewoon een eigen draadje aanmaken in het watervlieg gedeelte toch?
Is dat ook opgelost ;-)

Bootje

Zo er is weer wat nieuws van organisatorische kant (eh jah, volgens mij heb ik het goed geschreven :roll: ).

We krijgen de Kameleon als "reddingsboot"
url

Haha :rolling: zo erg is het niet maar scheelt niet veel.

Nee, wij hebben het heugelijke feit te melden dat een inwoner van Barneveld zijn aluminium boot en toebehoren beschikbaar heeft gesteld voor de meeting in September.

John, Jeroen en Richard hartelijk bedankt voor de afgelopen keren maar jullie gezeul is hierbij ten einde.

Laatst bewerkt:
Betaling

Heren watervliegers,

zoals gemeld willen wij graag de aanmeldingskosten van te voren innen.

De kosten zijn bij overmaking: 7,50 euro
Op de dag zelf contant een 10 euro.

De 7,50 euro mag gestort worden op:

rek. nr: 62 74 28 258
tnv: GT van den Bos
ovv: Natte Vleugels 25-09-10 (en eventueel je MBF naam)

Wij zullen in het draadje bijhouden wie er betaald heeft.

Berto,
ik zal de kosten(5,00 eurie) van de afgelopen meeting naar je overmaken(waar de organisatie recht op heeft) ondanks dat ik niet geweest ben door helaas ziekte(waar ik nog steeds niet helemaal vanaf ben)!

Ik zal me over en tijdje aanmelden voor de volgende meeting maar ik vindt wel(en dat moet ik toch even vermelden) dat deze meeting een beetje commercieel karakter begint te krijgen(uitbater van de lokatie) wat denk ik niet de bedoeling is van de watervliegmeetings!!

Is het niet mogenlijk om is naar en andere lokatie uit te kijken waar niet of niet zoveel voor betaald hoeft te worden?

Mvgr Hans

Berto,
ik zal de kosten(5,00 eurie) van de afgelopen meeting naar je overmaken(waar de organisatie recht op heeft) ondanks dat ik niet geweest ben door helaas ziekte(waar ik nog steeds niet helemaal vanaf ben)!

Ik zal me over en tijdje aanmelden voor de volgende meeting maar ik vindt wel(en dat moet ik toch even vermelden) dat deze meeting een beetje commercieel karakter begint te krijgen(uitbater van de lokatie) wat denk ik niet de bedoeling is van de watervliegmeetings!!

Is het niet mogenlijk om is naar en andere lokatie uit te kijken waar niet of niet zoveel voor betaald hoeft te worden?

Mvgr Hans

Ha, goed idee.
Ik weet nog wel een stekkie, in zeeuws-vlaanderen.
Voor enkele mensen kan het veel zijn, maar voor 7.50 euro koop je niet veel, toch? (en voor dat bedrag een heele dag plezier!!!:mrgreen:)

Mvg Pascal.

maar ik vindt wel(en dat moet ik toch even vermelden) dat deze meeting een beetje commercieel karakter begint te krijgen(uitbater van de lokatie) wat denk ik niet de bedoeling is van de watervliegmeetings!!

Mvgr Hans

Niks houd je tegen er zelf een te organiseren .

Maar hou er wel rekening mee dat het je zelf wel eens een grote cent kan gaan kosten .
Je hebt nogal wat nodig om een meeting met knap 100 piloten in rechte banen te lijden.

En als ik dan bekijk wat je voor een paar uur indoor vliegen moet betalen :mrgreen:.

Mvg Johan

Beste Hans,

het is zeker geen commerciele aangelegenheid, dan zouden we Natte Vleugels gaan registreren ;-) maar puur om kostendekkend en voor ons risicoloos te blijven.

De afgelopen meetings die wij hebben georganiseerd hebben we alle overige kosten niet meegenomen en was het puur het inschrijfgeld wat berekend werd.
Als je alles bij elkaar optelt dan blijkt dat we er zelf bij in te schieten en dat is niet de bedoeling.

Voor 1 keer alla maar nu we dit 2x per jaar gaan doen passen wij daar voor.

En tja, dat de RGV er een prijskaartje aan hangt kan ik gedeeltelijk wel begrijpen, het is een schitterende lokatie welke goed bijgehouden wordt, bereikbaar is en waar wij zeer welkom zijn (dat heeft voor hun natuurlijk ook een commerciele reden ;-) ).

Verder zijn wij daar niemand tot last, is het geen natura 200 gebied en kunnen wij doen en laten wat we willen zeg maar en is de gemeente meewerkend.
Die "vrijheid" heeft een prijs.

Een andere lokatie kan leuk zijn maar je wilt niet weten hoeveel werk daar in kan gaan zitten.
Neem bijvoorbeeld Ingen, veel bellen, mailen en brieven schrijven heeft uiteindelijk geleidt tot een geslaagd evenement maar dat viel niet mee.

Nu wij een geschikte lokatie hebben gevonden hebben wij als organisatie besloten om hier te blijven en het jullie zo goed mogelijk naar je zin te maken.
Dat dat een paar euro kost hoop ik dat jullie dat kunnen begrijpen.

Wie weet dat we na een aantal keer wel sponsors hebben die alles kostendekkend kunnen maken maar dat is voor nu nog even toekomst.

Wij begrijpen ook wel dat sommigen zoiets hebben van: "maar op de meeste meetings is het kostenloos" echter zijn daar alle faciliteiten al aanwezig.
De organiserende club heeft een veld, eigen parkeergelegenheid en weet ik wat nog meer wat door de eigen leden gefinancieerd wordt door middel van jaarlijks lidmaatschap.

Op een meeting stellen zij gratis hun veld beschikbaar en halen wat extra inkomsten uit de verkoop van frisdrank en broodjes en weet ik wat nog meer uit de kantine van de aanwezige club.
Of uit de organisatie van een BBQ.

Wij hebben geen club en dus ook geen lidmaatschap, we hebben ook geen veld met faciliteiten waar we gratis terecht kunnen.

Vandaar dat wij genoodzaakt zijn om inschrijfgeld te innen.

Ik hoop dat je ons standpunt begrijpt en dat je in September aanwezig zult zijn, we hebben je gemist :yes:

ps. wij hadden al overlegd over de afwezigen van 17-04-2010 en hebben toen besloten dat zei niet alsnog de kosten hoefden over te maken.
Dus Hans gebruik die 5 euro maar als 2/3 deel voor de komende meeting ;-)

Voor 7,50... is bijna niets, een hele dag gezellgiheid is onbetaalbaar.

Ik heb het er zeker voor over, Berto & Gijs moeten ook flink wat uurtjes investeren zouden ze daar uurloon voor gaan rekenen dan red je het niet voor 7,50 euro.

Dus bij deze; ik vind het fantastisch wat jullie als organisatie doen:thumbsup:

Berto & Gijs moeten ook flink wat uurtjes investeren
Klopt, we hebben regelmatig overleg over hoe en wat nu te doen en in de week voor de echte datum is dat bijna dagelijks voor de laatste puntjes.

Op de dag zelf komen we amper aan vliegen toe, heb zelf maar 2 uur gevlogen :roll:
Gijs heeft zelfs helemaal niet gevlogen hooguit 1 keer met een Minimagje maar dat was het dan ook wel.

Dus bij deze; ik vind het fantastisch wat jullie als organisatie doen :thumbsup:
Dank je Edwin :yes: (en Johan natuurlijk ;-) )

Ik vroeg me dat ook al af van de kosten. Ik meen dat we twee jaar geleden 3 euro betaalden. Nu 5 euro en de volgende keer 7,50.
Dan moeten er toch verklaarbare redenen zijn lijkt mij. De meetings worden steeds drukker bezocht, dus de vaste kosten worden over meer koppen verdeeld en zouden juist lager moeten worden. De parkeerkosten vielen ook al buiten de kosten.

Ik snap dus wel dat men zich afvraagt waar dit door komt. Het zou absurd zijn als je de kosten hier zou moeten verantwoorden, maar wellicht kunnen jullie er wat inzicht in geven of vertellen WELKE kosten ontoereikend gedekt werden.

Overigens: we zijn ook al eens bezig geweest om in Zuid-Holland een geschikte locatie te vinden. Komende zomer gaan we daar ook weer mee verder. Om die reden zou ik het ook wel interessant vinden wat inzicht te krijgen zodat we weten welke kosten we kunnen verwachten.

Qua kosten staat of hangt alles natuurlijk van de lokatie en de gemeente cq. eigenaars af en de kosten die daarvoor betaalt moeten worden.

De RGV vraagt per meeting een x bedrag voor de vergunning.

Hiernaast betalen we ook nog een x bedrag per deelnemer aan de RGV dit was in 2009 lager dan in 2010.
Waarom? tja, wisten wij het maar, het is en blijft een commercieel bedrijf en alles wordt duurder dus waarom dat niet.

Daarnaast werd er verder niets qua onkosten berekend en draaiden wij zelf of de overige helpers daarvoor op.

En tja, wat jouw kosten voor een meeting kunnen worden is van vele zaken afhankelijk.

Als je een bereikbaar terrein hebt wat je kostenloos mag gebruiken dan scheelt dat natuurlijk al.

Ligt er dan aan hoe de gemeente omgaat met de vergunning en of daar kosten aan verbonden zijn.

In Ingen was ik een x bedrag kwijt aan de vergunning, verder had ik toestemming nodig van de gemeente, de eigenaar van het terrein, de pachter die het terrein pachte van de eigenaar en dan nog van de visclub die het weer gebruikte met toestemming van de pachter/eigenaar/gemeente.

Moeilijkste was om alle neuzen 1 kant op te krijgen, grootste probleem was nog wel dat ik van de gemeente toestemming moest hebben van de 3 "gebruikers" maar die wilde eerst zwart op wit zien dat de gemeente toestemming gaf.

Dat heeft mij toen heel wat hoofdbrekens, bellen en mailen gekost om dat allemaal in te dekken.

Daarnaast heb ik toen ook nog contact gehad met de brandweer en politie voor eventuele calamiteiten op last van de gemeente :roll:
Naderhand is er zelfs een evaluatie geweest over het verloop ervan :D

Dus je kan geluk hebben maar ook pech, of je bent in 1 keer klaar of je bent dagen aan het "problemen oplossen".

Laatst bewerkt:
oke, dat maakt het en een ander al wat duidelijker.

We zien vanzelf hoe het hier gaat lopen met meetings. Ik heb in ieder geval nu al zin in 25 september!

Back