Watervliegmeeting "de Natte Vleugels" Zeumeren, 25 september 2010

Leuke dag gehad, Gijs, Berto en verdere organisatie bedankt!

Groet Jan&Gerda

full
[/IMG]

full
[/IMG]

full
[/IMG]

full
[/IMG]

Laatst bewerkt door een moderator:
had ook nog wat gefilmd
alleen wegens tijdgebrek niks nageken en zo van de camera op youtube gezet
iedergeval veel kijkplezier

Zo te zien is er weer flink gevlogen, en heeft Ger nu eindelijk zijn Calmato verkocht, en zo te zien was er de gebande ook:rolleyes::rolleyes:

Mannen allemaal weer hartelijk bedankt voor deze geweldige dag.

De opkomst was helemaal top ondanks de vieze buien die er soms langskwamen.
Qua wind was die soms vrij hard en uit de verkeerde hoek maar dat leverde ook wel weer leuke taferelen op :D

De reddingsdienst heeft het zeer druk gehad en de portofoons hebben hierin hun dienst heel goed bewezen dus dat doen we in april ook weer.

Wanneer in april? dat horen jullie tzt weer , eerst even bijkomen.

Tja, onze stand is, 4 kisten mee, 1 heeft niet gevlogen, van de overgebleven 3 alle 3 opgehaald door de reddingsdienst.

Heb `s ochtends lekker gevlogen met de Big Stick maar was na vlucht 5 m`n waterroer kwijt.
Kist weggezet en `s middags zonder na te denken kist in het water gegooid en weggetaxied :roll:
Halverwege tot de conclusie komend dat ie niet wilde draaien, en toen ie eindelijk wel wat draaide zat ie in de golven achterop het meer en pakte de wind een vleugel op en dat was het :lol:

De Delte kwam niet verder dan 3 meter, hij kwam los en ging door een windvlaag weer tegen het water, drijvers los van de vleugel en over.

Met de Piper Cub van Onno ging het de eerste keer perfect, lekker gevlogen en gestart en geland, sloeg wel af bij de landing maar alla.

Bij de 2 de vlucht stopte de motor er net mee na de start en met het wind meedraaien, kreeg hem niet meer terug gerold en daar ging ie de plas in, zie de foto van John :-(

Japio en Denny bedankt voor de kip was weer een welkome verspaering (en voor het naar ons toe komen ipv naar je andere vrienden ;-) ).

Diegene die ons bij gestaan hebben met de veiligheid en toezicht ook bedankt.

Wij als organisatie kijken weer terug op een hele geslaagde dag die mede dankzij jullie weer mogelijk was :thumbsup:

Zo te zien is er weer flink gevlogen, en heeft Ger nu eindelijk zijn Calmato verkocht, en zo te zien was er de gebande ook:rolleyes::rolleyes:
volgens mij hangt de calmato weer ergens aan een draadje bij ger thuis:p

ik bedoel maar dat ding mag nooit gekocht worden (komt ger niet meer:cool:)

ziet er leuk uit alleen jammer dat er niet meer beelden zijn van landingen op het water , dit is juist het moeilijkst en het leukst om te zien .
ik had graag de landing van de dubbeldekker en de pipercub wel willen zien.
verder hebben jullie een leuke dag gehad zo te zien dus dat is het belangrijkst.
mvg eric

Ja en tot mijn grote spijt heb ik geen onboard camera mee laten vliegen. Gewoon niet aan gedacht. Stom, want volgens mij met die buienluchten en felle regenbogen had dat wel spectaculair geweest. Stom stom!!!!

Dit was een hele leuke meeting!
Was voor mij de eerste keer op het water (en dus ook voor de Lazy Ace)
Maar het ging allemaal prima.
Taxien was zeer lastig omdat ik nog geen tijd gehad had om waterroeren te monteren (Floats waren gemonteerd de avond ervoor en klaar om 02.00 uur s'nachts!:sleeping:)
Maar het nachtwerk werd beloond met het mooie vliegen! :banana:
Dit geeft een hele extra dimensie aan de modelvlieg hobby.
De kist vloog prima en had de reddingsdienst niet nodig.
Om 16.30 ging de wind liggen en heb ik nog leuke touch-and go's en crosswind landingen gemaakt.

full

Ik hoop er in April volgend jaar weer bij te zijn, maar dan wel met waterroeren en roodgelakte floats onder de Lazy Ace!

Hartelijk dank aan de organisatie voor alles!
(al hoop ik dat volgende keer dat natte vleugels iets minder letterlijk wordt met wat minder :onweer:)
Groeten Willem

Tot groot genoegen een heerlijke dag gehad gisteren.

Organisatie was weer voortreffelijk met dit keer een echte bergingsboot helemaal top:D

De boot voor mij was gelukkig niet nodig daar ik mijn model zelf uit het water kon pakken.Watertemperatuur 1cm;)
(gelukkig nog geen beelden voorbij zien komen:rolleyes:)

En niet te vergeten de kippepoten van JAAP weer overheerlijk en heeeeeet joh.
Jaaaaaaaahaaaaaaap kom je nou weer eens teeeeeruuuuggggggg...... joehoeee............

Hier de foto's van mijn kant niet veel maar ja.

full

full

full

full

full

full

full

Heee een speedboot :rolling:
Die waren toch niet toegestaan :roll:
O ja, het vliegt net.

Heb hem als tip gegeven niet direct vol up te trekken maar eerst de kist op de step te laten komen end an rustig lostrekken.
Zelf gaf die aan al vanaf het gasgeven vol up te trekken, vandaar.

Hee Pascal in April gaan we er weer voor :yes:

met gevolg dat ie hem niet in planee trekt, maar juist de drijvers in het water drukt(correct me if i'm wrong ) .

ziet er goed uit op de foto's

Heee een speedboot :rolling:
Die waren toch niet toegestaan :roll:
O ja, het vliegt net.

Heb hem als tip gegeven niet direct vol up te trekken maar eerst de kist op de step te laten komen end an rustig lostrekken.
Zelf gaf die aan al vanaf het gasgeven vol up te trekken, vandaar.

Hee Pascal in April gaan we er weer voor :yes:

Ik dacht het wel!:D

Mvg Pascal.

Als je weer zo'n meeting hebt gehad als afgelopen zaterdag krijg je toch weer gelijk zin in een nieuw watervliegtuigje en laat ik nou net iets leuks tegenkomen.

Ton

die big lift van mij moet je ook bij de start eerst even vol up op de step trekken dan weer neutraal en dan gaat hij bijna vanzelf los.

Back