watervliegtuig

TOm, ik heb net eens alle berichten van je gelezen, en ik denk dat het tijd wordt dat je eens gaat bepalen wat je werkelijk wilt, het gaat werkelijk van het ene vliegtuig naar het andere.... Verdiep je eens in het modelvliegen, en kies gewoon een modelletje.

Er is niets mis met je verdiepen in een groot aantal modellen....

Een beetje modelbouwer heeft altijd meer plannen dan hij uit kan voeren.... :roll:

Puddle paddle van Rob Bulk.

Pddle is een levendig vliegtuigje, mischien niet om te beginnen, maar drijvers zijn voor ander dingen bruikbaar. Wingo met drijvers gaar goed. Lazy Bee met drijvers (3 punts) gaat ook prima.

Re: tom

tom zei:
ik vlieg met alles dus ik verdiep me ook in alles tegelijk
:twisted:

helemaal mee eens :)

ehm. ik weet niet meer of dat op dit forum was of het vorige,

was iemand (jindra?) met een leuk tjechisch vliegbootje. 2 motorig. styropor..

mvg
Rico.

Adventura II

de Adventura II rico?
advoutside1_t2.jpg

http://www.ezonemag.com/articles/2002/mar/adventura2/adventura2.sht
ml

eh. lijkt er verdacht veel op, maar dit is 1 motorig..

zelf iets op maat maken kan toch ook?

eh. ik kan slecht namen onthouden, maar heb is een mooie techniek hier gezien:

triplex 2d vorm maken van de langs doorsnede,
2 helften 3d van piepschuim uitsnijden
de boel uithollen
vleugeltje maken.
motortje er op.
vliegen :D

mvg
Rico.

vliegboot

ja ik weet welke vliegboot je bedoeld die twin aventura 2 die is te koop bij hobby lobby in usa maar is die ook te koop dichter in de buurt dat zou wel heel handig zijn want ik woon niet in the usa

Tom
Kijk op http://www.flyingstyrokit.cz/rc2.html mooi waterbakkie.

Ik heb de Chubby Lady van die club, prima kwaliteit, zie onder RC1 van dezelfde fa.

Vlieg ook de Beaver van PAF maar dan ben je een stap verder.

Ook sinds kort een drijverset van Graupner gekocht, geschikt voor Taxy-II achtige modellen, bij mij gaat-ie onder een SIG Kadett Lt 40.

Vergis je niet in watervliegen, er komt een boel bij kijken, niet in de laatste plaats een rubber boot om je dierbare op te halen...
Vliegtechniek(vnl starten) duidelijk anders dan een landrot. Lange leercurve......

Arjen: helemaal mee eens......

Jindra
Vlieg jij al met dat kistje vanaf water? In de tijd dat er nog redelijk veel watergevlogen werd in Nederland (plm 10 jr geleden, soms 3 wedstrijden pj met ooit 20 deelnrs) waren de designs met hulpdrijvers aan de vleugel niet erg succesvol, bij het minste of geringste braken ze af of deden de kist omslaan tijdens start of landing.
Een beetje helling tijdens de landing is al voldoende, of en klein golfje. Maar misschien dat het in deze lichte categorie wat minder uitmaakt, ik ben benieuwd naar je ervaringen

Richard Branderhorst zei:
Jindra
Vlieg jij al met dat kistje vanaf water? In de tijd dat er nog redelijk veel watergevlogen werd in Nederland (plm 10 jr geleden, soms 3 wedstrijden pj met ooit 20 deelnrs) waren de designs met hulpdrijvers aan de vleugel niet erg succesvol, bij het minste of geringste braken ze af of deden de kist omslaan tijdens start of landing.
Een beetje helling tijdens de landing is al voldoende, of en klein golfje. Maar misschien dat het in deze lichte categorie wat minder uitmaakt, ik ben benieuwd naar je ervaringen

Yep, heren ik zoek nog 15MB ergens op de server, dan kan ik cca 8min video opnamen van de eerste vlucht plaatsen.....(hint, hint). Straten, splash and go's, landingen, looping. Wie oh wie kan mij helpen :lol:

Jammer, want dan krijgen wij de video niet meer te zien.....

Voor wat de gewichtsklasse betreft: afgelopen zomer zijn er in de US onder heel wat verschillende parkflyers (van onder de 300 gram) drijvers gemonteerd en deze hebben allemaal succesvol gevlogen. Zie als voorbeeld deze GWS Beaver met aan het eind van het artikel de link naar de leverancier van de drijvers.

http://www.ezonemag.com/articles/2002/sep/beaverfloat/beaverfloat.shtml

Ik kan 2x 5MB bergen, dus als je er een zip oid van maakt uit 2 volumes, dan kan ik ze voor je online zetten :)

Back