WD40 in de slipkopping

Hoi,

Ik zag laatst dat mijn slipkokkeling niet helemaal lekker meer op de motor zat... Na dat ik hem weer vast had gemaakt draaide hij bijna niet meer rond.. Daarna alles uit elkaar gehaald en volgens de beschrijving weer in elkaar. Maar nog steeds draaide hij slecht rond. Toen besloten om er wat WD40 in te spuiten.... En jawel hij draaide weer spoepel rond. Nu weet ik alleen niet of dit verstandig was.... Kan iemand we vertellen of ik iets heel stoms gedaan heb.. En of ik nog iets anders moet doen.

Waarschijnlijk bedoel je het koppelingshuis op de motor,
Mij lijkt het dat je daar niets in moet doen wat ervoor zorgt dat het juist gaat slippen....
Heb je hem al gestart? Dan zal je waarschijnlijk merken dat je niet weg kunt rijden.

Waarschijnlijk bedoel je het koppelingshuis op de motor,
Mij lijkt het dat je daar niets in moet doen wat ervoor zorgt dat het juist gaat slippen....
Heb je hem al gestart? Dan zal je waarschijnlijk merken dat je niet weg kunt rijden.

Hij wil juist gelijk weg rijden...

gebroken, uitgerekt oid.

feit is iig dat ze blijkbaar hun werk niet goed doen

Of de schoentjes blijven plakken op de asjes of je clutchbell komt tegen je vliegwiel, maar bij beide zal het starten moeilijk gaan omdat de wielen vaak meedraaien.
Of het waarschijnlijke, je veertjes zijn slap geworden, en meestal is dat niet te zien, gebeurd wel vaker door foute (de)montage.
Maar ze kosten niet zoveel, en eventueel is zo'n (de)montage tool ook wel handig, kost vaak ook niet zoveel.

Of was het een rot lager?

In ieder geval mogen de schoentjes en het raakvlak in de klok niet vettig zijn.

net alles nog eens uitklaar gehaald en schoon gemaakt...bijkt dat de veertjes verkeerd had zitten... Alles weer in elkaar en hij draait als een dolle! hij pakt nu ook goed bij de juiste toeren....Alleen zag ik net dat het koppelhuis toch weer los begint te raken van de motor.....Snap er niks meer van.....

Je hebt loctite en loctite......

Loctite is echt niet nodig, als je de schroef gewoon stevig aan draait komt die echt niet los. Wil je loctite gebruiken moet je de meest lichte versie gebruiken, veelal is dat blauw gekleurd en heb je een miniscuul drupeltje nodig

Back