We gaan weer racen!

Inderdaad op zo'n filmpje komt het niet echt over.
Maar ik moet zeggen dat vooral het dopplereffect erg veel indruk maakt.
 
Laatst bewerkt:
Is het zo belangrijk welke het meeste geluid maakt dan? Lijkt mij eigenlijk niet. Wat wel zo is is dat F3D een van de meest spectaculaire disciplines in de modelvliegerij is. Dat moet je toch een keer meegemaakt hebben, zeker omdat we een Nederlandse wereldkampioen hebben. En als je het mee wilt maken geef je dan wel tijd op, anders kom je niet langs de poort.
 
De Viper heeft vandaag zo hard gevlogen dat er een heel stuk van de folie van de vleugel afgescheurd is :cool:. (Ik had natuurlijk wel alles nagestreken).
De instelhoek van de stabilo lijkt wel behoorlijk verkeerd te zijn. Het zwaartepunt was nu exact volgens opgave, maar nog steeds extreem naar beneden duiken, ook met motor uit. Volgende keer toch maar weer een GrandChelem.
 
Hij is wel heel gebleven hoor. Het is alleen wel even spannend als het toestel duikt, je hoog moet trekken en tegelijk moet trimmen. Ik heb geloof ik 4 vluchtjes gemaakt vanmiddag, met dank aan de tesa tape die standaard in m'n koffer zit. 2 vluchten op een acculading kort parcours kan denk ik wel, maar lang wordt lastig. Dat wordt dus veel laden op de Peel dit keer.
 
Het zwaartepunt was nu exact volgens opgave, maar nog steeds extreem naar beneden duiken, ook met motor uit. Volgende keer toch maar weer een GrandChelem.

De instelhoek van het stabilo is een bekend probleem van de viper. Ik heb er aan de achterkant ook wat onder. Overigens vind ik het zwaartepunt al vrij kritisch als deze halverwege de opgegeven range ligt.
 
Super dag inderdaad weer. Vliegen ging goed en het weer was mooi dus wat wil je nog meer. Lang parcours vond ik zelf wel plezierig (mogen ze wat mij betreft altijd wel doen).

Enige minpuntje was die enorme file op de terugweg :(

Laat de uitslagen en foto's maar doorkomen.
 
Dan had je moeten blijven eten Johan, we hadden wel een stukje file maar enorm kon ik die absoluut niet noemen.

Het lange parcours had ik minder last van de de cirkel waar je in moest staan, ik sta normaal gesproken een stuk dichter bij de 2e paal en dan kan je beter mikken op 1 meter er achter, nu zat ik er vol in :oops:.

Ben alweer begonnen met de reparatie, valt reuze mee.
 
Inderdaad, was prima vliegweer.
Ik had ook moeite met de cirkel, maar houdt er maar rekening mee dat dit in de toekomst meer gaat gebeuren, gewoon vanwege de veiligheid.

Zodra ik de foto's van Peter heb en de uitslagen van Jan, dan vind je ze op de site.

En file?, met een beetje TomTom rijdt je er zo om heen toch?

Op naar Hoofddorp op 10 oktober, wel graag inschrijven als je dat nog niet hebt gedaan, dan kunnen we ook beter inschatten wat er aan broodjes en drankjes moet komen.
De lijst op de site loopt nu even wat achter, druk-druk-druk.
 
Laatst bewerkt:
Ik had ook moeite met de cirkel, maar houdt er maar rekening mee dat dit in de toekomst meer gaat gebeuren, gewoon vanwege de veiligheid.
Oowja, ik snap zeker het nut er wel van, ik ben het er wel mee eens ook. Maar het is gewoon ff wennen.

Idd, 10oktober weer met een korte baan!
 
hmmzzz, hoofddorp, misschien kom ik dan nog wel kijken, dat is nog wel te doen met het OV (als iemand me evt van station kan ophalen:mrgreen:)
 
Back
Top