We hebben een website !

Discussie in 'Duikboten' gestart door raalst, 29 sep 2005.

  1. Deelder

    Deelder

    Lid geworden:
    23 sep 2004
    Berichten:
    92
    Locatie:
    Maartensdijk
    Hi Joop,
    Ik ben voor.Was al met zoiets bezig.Heb je daarom enige tijd geleden per email gevraagd of de gegevens klopten.
    Zal contact opnemen met Ronald.
    Groeten,
    Mart
     
  2. toneburst

    toneburst

    Lid geworden:
    16 apr 2003
    Berichten:
    969
    Locatie:
    Nederland
    Huhohalt...niet te snel!!!

    Het idee van Joop is prima, maar we moeten met twee dingen rekening houden: 1) het publiekelijk maken van aan personen gekoppelde gegevens (adres etc.) valt onder de privacywet en moet door álle personen schriftelijk worden toegestaan. 2) realiseer je dat je door het openbaren van diverse gegevens een zeker risico gaat lopen t.a.v. spammers, inbrekers (op 21 mei 2006 een duikboot-vaardag...en wiens huis staat dan (mogelijk) de hele dag leeg???)etc.
    Wat wel mogelijk is, is het publiceren van een naam, modellen en woonplaats. Daarbij misschien 'onzichtbaar' mailen (zoals via het forum ook kan). Daarbij blijft wel staan dat alle mensen op de lijst persoonlijk om toestemming moet worden gevraagd!!!

    Jos
     
  3. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Ja Jos,hier moet natuurlijk wel goed overnagedacht worden en niet halsoverkop een ledenlijst publiceren,maar ik denk dat wij er wel uit komen en in welk vaatje wij dat zullen gieten.

    Gr Joop
     
  4. MDBG

    MDBG

    Lid geworden:
    10 feb 2005
    Berichten:
    2.335
    Locatie:
    Provincie Groningen
    Ik ben het helemaal met Jos eens.
    Geen namen en adressen op het internet.
    Er kan wel per POST eventueel een lijst verzonden worden.
    Sonar stuurt de leden ook een lijst die prive is.
    En niet gebruikt mag worden door anderen.
    Maar waarom zouden de namen op het net moeten komen.
    Als ik iets wil weten van Ronald, Jos, Deelder of Joop stuur ik ze toch gewoon een email.
    En dan is het aan de ontvanger of hij wil reageren.
    Dus geen echte namen en adressen op het net.
    Hier staan de meeste al onder pseudoniem.

    Hein
     
  5. Harrie68

    Harrie68 Guest

    Hoi,

    voor naam en woonplaats is toch voldoende en eventueel een email gebruiken die ook gebruikt voor de forum dat lijkt mij geen probleem

    lijkt mij wel leuk om te weten wat iemand zo heeft aan omderzee boten eventueel met foto`s.
     
  6. Joop.O.H.

    Joop.O.H.

    Lid geworden:
    22 jul 2004
    Berichten:
    829
    Locatie:
    Hengelo
    Hi Harry68,is dit je leeftijd?

    Ik ben het wel met je eens dat het wel eenvoudig moet blijven en niet je hele doopcel lichten.

    Deze gegevens op het forum plaatsen lijkt mij niet ideaal om dat het forum voor algemene doeleinden zijn en ook niét leden op staan vermeld,daarom lijkt het mij verstandig dit op onze site vemelden,

    Ik ga wel eens naar een sumposium en daarbij is meestal een ledenlijst van de deelnemers bij en het eerste wat ik doe of er nog bekenden van mij bij zijn,puur nieuwschierigheid,van daar was dit idee geboren.

    Gr.Joop
     
  7. Harrie68

    Harrie68 Guest

    Hallo Joop,

    wat achter mijn naam staat is mijn bouw jaar dus ik moet nog meneer zeggen tegen u :D

    wat ik wil zeggen is,dat je het gewoon gemakelijke moet houden.niet te moeilijk doen

    gewoon je voornaam en wat je aan boten hebt klaar.
     
  8. vir niks ni bang ni boot

    vir niks ni bang ni boot In Memoriam

    Lid geworden:
    14 jan 2005
    Berichten:
    221
    Locatie:
    pingjum-friesland
    hoi jongens
    een landkaart met woonplaatsen zodat je kan zien waar we vandaan komen is een leuke optie op de site.
    een foto galerij ,een soort van boten pasfoto is misschien handig als er eentje verdwijnt eventueel op naam van de eigenaar en bij verkoop dit ook aanpassen.
    tezijnertijd kan er misschien ook een leden lijst komen
    niet vergeten dat er altijd mensen aan moeten werken die dit in de vrije tijd doen denk ik en we zijn net bezig met het op zetten van deze vaargroep site.
    maar dat we er aan denken is wel positief ideen zijn natuurlijk altijd welkom.
    groeten fred
     
  9. Lex Verkuijl

    Lex Verkuijl

    Lid geworden:
    30 okt 2004
    Berichten:
    4.619
    Locatie:
    Lelystad
    Hallo mensen,

    De site is uitgebreid met de bouwverslagen, alsmede de ombouw naar statisch duiken van de Robbe U 2540. Deze zijn eerder gepubliceerd geweest in de Modelbouw Actueel, en met toestemming van Frans Cichecki (Mr. Modelbouw Actueel) op de site geplaatst. Waarvoor dank! :thumbsup: Ze zijn te vinden onder de artikelen.

    Tevens is de Link-pagina weer geupdate met enkele Duitse verrenigingen.
     
  10. Jan Vos

    Jan Vos

    Lid geworden:
    17 feb 2005
    Berichten:
    1.877
    Locatie:
    Hoogkerk
    @Hein je bent zo berucht, dat een ieder weet wannneer je geboren bent en waar je woont.
    Zelfs de Oosterburen weten alles van je.
    Zolang ze je Pincode niet hebben hoef je, je nog niet druk te maken. :lol: :lol: :lol: :lol:
     

Deel Deze Pagina