Weblog over modelbouw

Beste modelbouwfans,

[Allereerst: ik weet niet of deze post van de mods mag, anders is het maar jammer.]

Ik ben zelf blogger en heb al een aantal blogs gemaakt.
Nu één van de blogs volledig is geflopt (wat normaal niet gebeurd) heb ik zin in een nieuwe uitdaging.

Zelf ben ik een groot modelbouwfan en heb ik een hoop wat met modelbouw te maken heeft.
Ik heb een Märklin treinbaan, een Protech Helixx, verschillende statische auto's en enkele motorfietsen, een statisch vliegtuig van Serpa, enkele speelgoed rc auto's en 2 racebanen waarvan één van SCX en de andere van het nieuwe Scalextric (is een driftbaan).
Tenslotte ga ik binnenkort (ws. 23 februari a.s, dus op korte termijn) mijn eerste professionele RC auto kopen.

Ik wil de twee hobby's, modelbouw en bloggen, met elkaar combineren.
Wat ik eigenlijk zoek en daarvoor post ik hier zijn andere modelbouwfans die misschien mee willen werken met de blog.
Er is verder nog niets op papier dus we kunnen nog alle kanten op.

Groet,
Storm.

Reviews en verhalen.
Die bieden dit forum soms ook wel maar ik mis iets in de trant van de verhalen achter bepaalde voertuigen.

Verder is er op dit forum louter technische informatie te vinden terwijl ik foto's van bijvoorbeeld treinbanen, slotracebanen en RC racebanen veel interessanter vindt.
Ook zou je op de blog winkelbesprekingen kunnen doen, iets wat hier niet mag.

Aan dat laatste zit trouwens wel een risico: het moet op een eerlijke en objectieve manier gebeuren anders krijg ik problemen met winkels waar ik later misschien nog wel iets zou willen kopen.

Aan dat laatste zit trouwens wel een risico: het moet op een eerlijke en objectieve manier gebeuren anders krijg ik problemen met winkels waar ik later misschien nog wel iets zou willen kopen.

Hier geef je zelf al aan waarom je dit niet zou moeten doen. "Eerlijk en objectief" is een subjectief begrip.

@Ad, dat klopt maar je kan bijvoorbeeld wel consumenten een mening laten geven over een winkel.
Dan ben je een soort van Independer waar mensen reviews kunnen geven.
Ik mis zoiets nog op modelbouw platform.
Vaak trekken mensen naar fora maar daar mogen ze verder niet veel over die winkel zeggen omdat dat in strijd met de regels is.

Naast de reviews van consumenten zou je ook algemene informatie over alle verschillende takken van modelbouw kunnen geven.

Ik mis zoiets nog op modelbouw platform.

Ik dus niet, en wel omdat internet een uiterst onbetrouwbaar medium is als het om particuliere gebruikers gaat. Het is anoniem, en de meeste zaken die mensen beweren zijn niet te verifiëren. Iemand kan iets of iemand volledig de grond in boren simpel om de reden dat het een concurrent is, of andersom iets de hemel in prijzen waarbij hij/zij belang heeft. Zelfs hier op dit forum gebeurt dat al regelmatig. Soms wordt er dan ingegrepen, maar als dat subtiel genoeg gebeurt glipt dat er nog wel eens doorheen.
Ik heb soms zelfs moeite met tests die door een onafhankelijke instantie als de Consumentenbond worden uitgevoerd als het om zaken gaat waar ik zelf ervaring mee heb. Dikwijls hechten die veel waarde aan een bepaald aspect van een product dat ik helemaal niet belangrijk vind, of andersom.
Samengevat, ik zit helemaal niet te wachten op weer een nieuwe, niet te verifiëren informatiebron.

Groet,

Ad

Dat is jammer maar ik zou graag ook de meningen van andere mensen willen nemen.
Denk dat het probleem, ook gerefereerd aan je opmerking over de Consumentenbond, een beetje aan jezelf ligt.

Storm, als eerste: heel veel succes! Altijd leuk om hobby's te combineren en Internet is daar een prima medium voor.
Foto's, tekst, achtergronden... Promotie van deze hobby is altijd goed!

Maar: ik moet ook Ad helemaal gelijk geven.
Op dit forum hebben we een korte tijd ook een rubriek "winkelbesprekingen" gehad. Het ontaardde in een partij "smijten met modder".
Van wie? Nog niet eens van concurrenten naar elkaar. Die hebben over het algemeen genoeg fatsoen om dat niet te doen, óf ze zijn zo slim om het onder een andere naam te doen, dat kan natuurlijk ook.
Nee, het waren de gebruikers zoals jij en ik die eens lekker van leer trokken tegen een winkel die:
* te duur was
* geen service bood
* geen verstand van de materie had
* slechte koffie schonk
* vervelende openingstijden had
* ....
Kreten als Kl**tz*kken, ladenlichters, geldwolven en dergelijke passeerden met enige regelmaat de revue.

Terecht? Bij sommige winkels weet ik zeker dat het onterecht was. Winkels die ik ken, waarvan ik weet dat er personeel achter de toonbank staat met 100% kennis van zaken...
Diezelfde winkels werden vervolgens digitaal neergesabeld door bijv een jochie van 14, niet gehinderd door enige vorm van kennis.
Of door een modelbouwer die zijn zin niet kreeg bij een geschil over bijv. vervanging van onderdelen die defect waren.
Enz, enz enz....

Kortom:
Als je winkelbesprekingen toelaat, weet in welk wespennest je jezelf steekt.

Lekker anoniem. goed bezig !

Storm als naam. . . . ,
geen leeftijd,
geen locatie.
Apart dat je winkelbesprekingen wilt gaan houden speciaal omdat het hier "NIET MAG".
Slotracebanen vind ik geen modelbouw,
Treinbanen zou nog wel kunnen, mits je zelf een toegevoegde waarde hebt anders dan verfkleur.

Verder ben ik blij dat niet iedereen dezelfde hobby hoeft te hebben.

mg Harm

@Harm, rare reactie.
Waarvoor zou ik moeten vertellen hoe ik heet en waar ik woon zodat iedere gek mij kan opzoeken?
Slotracebanen lijken mij wel modelbouw: http://www.slotracebaan.nl/afbeelding/racebanen/raceroland.jpg bijvoorbeeld.
En waarom is een treinbaan dan wel modelbouw en een slotracebaan niet?

@Roel, je hebt op zich gelijk met de winkelbesprekingen, misschien moet ik dat onderdeel dan maar niet doen.
Ws. ga ik de blog in mijn ééntje doen maar als er nog mensen zijn die willen meehelpen mag dat best.
Voorlopig ga ik eerst het hele idee op poten te zetten alvorens wat online te gooien.

Harm, wellicht heeft Storm een punt... Daar hoef je helemaal niet paranoide voor te zijn.

Er is zelfs een mede-modelbouwer (ook op dit forum) die zich er niet voor schaamt om sites waar ik ooit eens wat heb neergezet te "bezoeken" en daar allerlei vuiligheid te gaan spuien.

De reden?
Meneer was het niet eens met mijn wijze van modereren.

Waarvoor zou ik moeten vertellen hoe ik heet en waar ik woon zodat iedere gek mij kan opzoeken?.....
....Voorlopig ga ik eerst het hele idee op poten te zetten alvorens wat online te gooien.

Succes ermee, maar ik kan de toegevoegde waarde niet zien.

Wat betreft Harm z'n reactie: hij zegt toch niet dat je je hele hebben en houden hier moet neerzetten.
Maar een leeftijd en een indicatie van de woonomgeving helpt al een hoop. Veel forumleden verkondigen allerlei wijsheden zonder hun leeftijd te vermelden. Als dat iemand is van 12 dan reageer ik daar anders op dan als hij/zij volwassen is.
Verder komt het ook nogal eens voor dat forumleden allerlei dingen vragen die je eigenlijk niet kan beantwoorden zonder dat je weet waar ze ongeveer wonen.

Groet,

Ad Bakker (de echte)
die niet echt bang is door gekken belaagd te worden

Er is zelfs een mede-modelbouwer (ook op dit forum) die zich er niet voor schaamt om sites waar ik ooit eens wat heb neergezet te "bezoeken" en daar allerlei vuiligheid te gaan spuien

Ach, Roel, ik denk dat zo'n persoon eerder problemen heeft met zichzelf. Ik vind dat nog geen echte reden om je overal anders te gaan noemen. Anderen, die er echt in geïnteresseerd zijn prikken daar toch wel door heen.

Van mij persoonlijk is het meer gemakzucht om gewoon mijn eigen naam te gebruiken en geen fantasieën te verkondigen. Ik ben van nature nogal een chaoot, en ben niet van plan lijstjes aan te gaan leggen van hoe ik waar heet en wat ik daar beweerd heb. Ik weet zeker dat ik zo'n lijstje ook weer kwijt zou raken.....

Groet,

Ad

Ben ik helemaal met je eens. Maar van een volwassen vent van ongeveer mijn leeftijd of iets ouder verwacht je toch iets anders.

Learning all the time, Roel.
Betekent gewoon dat je je verwachtingspatroon met betrekking tot anderen wat bij moet stellen. Ik ken er genoeg uit m'n vroegere werkomgeving die mijn geklooi met bootjes aanzien als eerste tekenen van seniliteit, had ik ook niet verwacht.....

Groet,

Ad

Aan de ene kant is het lachwekkend, aan de andere kant te triest voor woorden.
Maar goed, terug naar het onderwerp...We zitten tenslotte niet in het schipperscafé.;)

Storm, als je hulp nodig hebt op tekstueel gebied:
Geef maar een gil.

Beste mensen,

Ik ben 17 jaar en zit in 5 Havo.
Verder: ik ga mijn naam + achternaam hier niet zetten omdat ik mensen van een forum ken die mij erg interessant vinden.
Zij hebben mij flink gepest op msn, op het forum en zelfs op mijn eigen weblog!
Als degene die hier achter zit mijn posts hier ziet dan zal hij wel weer komen zeiken en dan gaat hij weer op jacht naar foto's van mijn karatevereniging en gaat hij die weer posten op zijn forum.

@Roel, als het zover is geef ik wel een gil.

Back