Webra Cup (a.k.a. StaKa) in Huizen, 8 oktober 2023

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door Bruno van Hoek, 13 sep 2023.

  1. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.802
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Eerst en voor alles: we hadden dit allemaal niet kunnen doen zonder de continue inzet van onze wedstrijdleider Miranda! :wave:friends:

    Dan hier de resultaten:
    Klassement 2023.jpg
    Als je het klassement van piloten en pitlieden afzonderlijk neemt (1e plek 10pt, 10e plek 1 pt.) en dan kijkt hoe de som van de individuele scores (als piloot en pitman) uitvalt dan krijg je dit fictieve klassement (met een gedeelde eerste plaats :rofl:):
    Fictief klassement 2023 vliegen & pitten.jpg
     
  2. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.387
    Locatie:
    Dordrecht
    Zijn er nog wat foto's
     
  3. Beton

    Beton PH-SAM

    Lid geworden:
    28 aug 2005
    Berichten:
    861
    Locatie:
    Huizen
    Dat vroeg ik mij ook al af...
    Ik heb zelf 1 foto gemaakt:hammer:
    Blijkbaar te gezellig en te druk:D
    20231008_150545.jpg

    Jan
     
  4. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.387
    Locatie:
    Dordrecht
    Jammer dat er niet meer foto's zijn van de modellen die daar liggen en de andere modellen die hebben gevlogen.

    Vraagje , hoe kom je eigenlijk aan de resultaten ik bedoel hoe is dat opgebouwd.
     
  5. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.802
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Een team heeft voor een vlucht 5 minuten werktijd. De tijd daarvan dat het model daadwerkelijk vliegt is de score.
    Ieder team heeft twee vluchten, de beste tijd telt.
     
  6. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Bruno, in het begin dacht ik dat het gehele 'StaKa vliegen' bestond uit het vliegen met de Suls-Trainer met als motor de Webra Record.
    Het blijkt nu dat ik dit helemaal verkeerd gezien heb.

    Mijn vraag, hoeveel Suls-Trainers deden er daadwerkelijk mee en met welke motor?
     
  7. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.802
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Ik dacht dat Frits en Ronald er twee mee hadden.
    VT Air Racer (het kleine broertje van de Record Trainer) was goed vertegenwoordigd.
    Als Jan en Johan volgend jaar meedoen zijn er weer twee RT's bij en Erik, die verhinderd was heeft er ook een paar in de hangar.
    Iedereen vloog met een Webra Record (dat is immers de insteek van deze meeting).
    Hoewel ik wat oudere types heb gezien, vloog iedereen met de laatste versie.

    De mijne scoort heel goed op de warme start en (indien op bedrijfstemperatuur) op snelheid en efficientie.
    Maar als bonus is de koude start dan weer een drama.....:confused::D
     
    Harry van Melick vindt dit leuk.
  8. Harry van Melick

    Harry van Melick PH-SAM

    Lid geworden:
    2 nov 2003
    Berichten:
    1.066
    Locatie:
    Endingen am Kaiserstuhl, Duitsland
    Dan moeten die toddlers op de voorgaande foto wel de VT Trainers zijn?
    Lijkt mij gigantisch leuk, maar jammer genoeg voor mij onmogelijk om mee te doen.
    Samen met mijn broer Geert, beide in een ver !! verleden LB vliegers.
     
    Laatst bewerkt: 15 okt 2023
  9. Jonno1

    Jonno1

    Lid geworden:
    19 aug 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Baarn
    5C1DF414-C64F-423E-B15D-6AE44A24EEE8.jpeg C5E48341-0474-4A59-9E3A-EE74A309F495.jpeg D41BC992-771D-4E68-9929-A2CE826A7FAF.jpeg E7510FDD-EEC6-42A1-AC2B-37B230CB290E.jpeg
     
    Harry van Melick en Beton vinden dit leuk.
  10. Jonno1

    Jonno1

    Lid geworden:
    19 aug 2015
    Berichten:
    7
    Locatie:
    Baarn
    Nog een paar foto,s gevonden
     
    Beton vindt dit leuk.
  11. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.387
    Locatie:
    Dordrecht
    Leuk en dank voor de foto's.

    Gelijk opzoek gegaan naar een tek van de VT Air racer en ja wat opviel is dat deze toch een stuk kleiner is dan de Record Trainer.

    Betekend dat ook dat de modellen vrij zijn en je eigenlijk met alles mag vliegen als er maar een webra op zit.
     
  12. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.387
    Locatie:
    Dordrecht
    Misschien toch maar iets minder vintage meetings meedoen en wat meer LB meetings volgens.
    Want baal best een beetje dat ik deze heb laten schieten.
    Hopelijk is het volgend jaar weer want dan doe ik zeker mee.

    Model heb ik bijna vliegklaar.

    393232170_188501624291269_5980890198876345708_n.jpg

    Ook gelijk een vraagje over de Webra want heb tussen carter en cilinder een ring, maar die lijkt wat aan de dikke kant.

    370607999_701514228603041_4943306334535546044_n.jpg
     
    Harry van Melick, JaapDMC en M.l.v.Doesburg vinden dit leuk.
  13. Frits Kraaij

    Frits Kraaij

    Lid geworden:
    3 aug 2022
    Berichten:
    21
    Locatie:
    t'Zand NH
    Oeps Ton, ik denk dat er een koperen pakkingring tussen zit. Lang verhaal kort: zo heb je minder vermogen beschikbaar. Of is dit een geheim wapen?;)
    Ik gebruik zelf latoenkoper van 0.2 mm.
    Ik ben zelf voorstander van de originele formule: Rcordtrainer plus standaard Webra Record, maar daar komt wel een flinke dosis nostalgie bij.
    Ja, wat Bruno zegt, die geel/zwarte (totally original) is van mij. Ik kijk weer uit naarvolgend jaar! Overigens kunnen we in mei wel wat met elkaar trainen.
     
  14. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.802
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dikke pakking tussen cilinder en carter?
    Daar heeft iemand, onbekend met de Webra Record, gedacht dat onder de zuiger door kunnen kijken in het BDP een fout was.
    Er is hier sprake van juist zo bedoelde 'sub-piston induction'.
    Daardoor krijg je ook bij +10.000 toeren, door de traagheid, nog een goed mengsel in de motor.
    Een ander gevaar is dat de contrazuiger verder naar beneden moet voor optimale compressie.
    Daar wordt de cilinder al iets wijder en je zult de eerste niet zijn bij wie de passing naar de pietjes gaat en je met een klapperende contrazuiger komt te zitten.
    Gewoon stevig tekenpapier nemen!
     
  15. Ton van Munsteren

    Ton van Munsteren PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    31 aug 2002
    Berichten:
    6.387
    Locatie:
    Dordrecht
    Dacht ook al misschien geheim wapen van de vorige eigenaar maar dacht al dat ziet er wel erg dik uit.
    Ja heb ik ook wel die dosis nostalgie en ben ook wel benieuwd of er meer Suls modellen zijn dan de Record Trainer.
    Leuk gaan we doen een beetje trainen in Mei.

    En goeie tip Bruno daar had ik nog niet bij stilgestaan dat de contrazuiger wel eens een klapper zuiger zou kunnen worden.

    Had nog een kitje liggen dus die van het weekend ook effe in elkaar geplakt.

    395389110_347974151090546_7637174812335993852_n.jpg

    En omdat ik nog een SULS model tegen kwam tussen de NL tekeningen, deze eerdaags ook in cad zetten en van de winter maar eens bouwen.

    Heb alleen geen idee wat de afmetingen zijn, maar op basis van de ED Comp Special heb ik wel een idee.

    upload_2023-10-24_23-22-49.jpeg
     
    Bruno van Hoek en janhein vinden dit leuk.
  16. Bruno van Hoek

    Bruno van Hoek Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    23 aug 2002
    Berichten:
    10.802
    Locatie:
    Almere, MVA (ex-Daedalus Amsterdam)/ PH-SAM/F23D
    Dan, naar aanleiding van dit plaatje de tip, om de naald af te knippen en om te buigen zodat het schuine stukje dat nu aan het eind zit, meteen begint waar de naald uit de houder komt.
    In deze situatie kun je na iedere koprol de naald en sproeier vervangen.....
     

Deel Deze Pagina