Webra Micro S4 welk merk kristallen ?

De standaard antwoorden op deze ( zo vaak gestelde ) vraag ken ik al....

MPX ontvanger <-> MPX kristallen :wink:
Robbe futaba ontvanger <-> Robbe futaba kristallen :wink:
Graupner ontvanger <-> Graupner kristallen :wink: etc. etc.

Maar welk merk kristallen kan ik gebruiken voor een Webra Micro S4 :?:

gr Gert

Wat dacht je van Webra kristallen :roll: ???

Nu serieus: stop er maar Futaba kristallen in... Trouwens, bij ontvangerkristallen zijn er slechts zeer geringe verschillen tussen de verschillende merken. Het advies is dan ook altijd: bij voorkeur het eigen merk kristal in de ontvanger...

Ik heb een Webra Micro S6, en ik kreeg ook het advies er Futaba kristallen in te gebruiken. De range valt echt zwaar tegen. Webra zelf geeft geen antwoord op mijn mailtjes. Lekkere ondersteuning. Niet kopen dus (voor ons al te laat...).

eerst even iets corrigeren: ik heb een nano s6, geen micro. Mijn fout.

Mijn maximale ontvangstbereik met uitgeschoven antenne is naar schatting iets van 75 meter. Met ingeschoven antenne iets van 1 meter. Binnen die 75 meter zijn er ontzettend vaak glitches (waardoor de brushless controller ermee ophoudt en mijn heli naar beneden dondert). Indoor/outdoor/veel adere zenders/weinig andere zenders maakt allemaal niet uit. Hij is wat dat betreft wel stabiel...
Het kan zijn dat ik pech heb, maar ik neem geen risico meer en ik koop een MzK Berg.

Ik heb een andere heli met een Sanwa 8 kanaals ontvanger die dit probleem totaal niet heeft. Sterker nog, daar heb ik nog nooit een glitch op kunnen ontdekken.

Bedenk wel dat dit slechts 1 mening is, en bovendien over een ander produkt. Ik ben echter van mening dat je beter die paar euro extra voor een goede ontvanger kunt uittrekken.

Kan ook een slecht kristal zijn of een slecht afgestelde ontvanger.... Maandag ochtend gevalletje :)

De "Webra" ( Micro S4 ) die ik heb is overgenomen voor totaal 17 euro, dus dan is de buil nog niet zo groot :lol: :oops: (mocht hij niet goed zijn)

gr Gert

Tadango zei:
Kan ook een slecht kristal zijn of een slecht afgestelde ontvanger.... Maandag ochtend gevalletje :)

Precies, dat is wat ik bedoel te zeggen. Maar ik ben het zat met dat ding. Ik ga voor zo'n MzK Berg unit.

Inderdaad. 1 slechte en je gevoel van veiligheid is meteen weg.... En berg is zoiezo top spul :) Heb zelf ook net 2 Schulze 435 ers gekocht...

Back