Wedell Williams van AerodromeRC

jan brilman

Forum veteraan
Collegae!


Nu de Sopwith Pup langzaam maar zeker vordert, wordt het natuurlijk tijd om na te denken over een nieuw project. :P

Indachtig de Amerikaanse zegswijze 'Don't bite of more then you can chew!', heb ik mijn oog op het volgende model (CAD-lasercut bouwdoos 8) ) laten vallen.

Wedell_frontside.jpg


Geen gepuzzel, gezaag, geslijp of ergernis: gewoon, lekker bouwen. :D

Meer info op de site van http://www.aerodromerc.com/

(En ik wil geen gezeur over Strega of Hercules horen!)


jan.
 
Mooi kist,
Het lijkt een beedje op de Gee Bee Z ik hoop alleen dat hij wat makkelijke opstijgt en vliegt voor je.
Want de Gee Bee Z van mij is echt lastig en een kreng om te landen. Je moet hem heel snel vliegen.

Gr GJB
 
Deze is veel meer voor het grote publiek gedacht (electromodelletje). :)

Uit de manual:

“First attempt with an 11x7 Master Airscrew wood electric prop and a 3100 mah 3s2p lithium pack showed not enough power, so I changed to a 12x8 APC. AUW was about 52 oz. This combination provided massive power, model is airborne in about 30 feet.

The big cowl creates significant wind shadow, so a fair amount of right rudder was required to keep it tracking straight on take-off roll.

With the drag of the big cowl, coupled with the light design and good wing area, the model flies well and briskly, although not really fast. I wouldn't call it a 'slow flyer', but it's not quite a fast sport plane, although its
speed is definitely faster than scale when you push it.

Full power produces a rapid climb vs. more speed. In the future I will consider mixing in some down elevator with throttle on my computer radio. It slows way down for landing, or cruising if you prefer. Most of the flight was at ½ throttle. The landing roll out was about 20 feet in a
light breeze landing into the wind. Loops are easy and tight, rolls pretty and are at a modest rate. The original was not intended to roll, so the scale-size ailerons limit the model’s roll rate compared to most sport
models that can roll like crazy.

Adverse yaw, typical on models like this, was noticeable although not a problem. Builders with computer radios may want to consider mixing rudder to ailerons and incorporating differential by operating the ailerons off two channels.

As long as you are ready for it and stand on rudder, you can take track straight on take-off.

All in all, a model with very good flight characteristics and a unique profile and a happy builder.“


For what it's worth . . . :?


jan.
 
Een andere optie is hun Boeing PT 17 Stearman. :?

PT_side1.jpg


P4220037.JPG


Ik vind het lastig kiezen. :(

Hebben al meer mensen hun oog verlekkerd over de AerodromeRC modellen laten gaan? :oops:

De reacties zijn nog niet overweldigend. :nooo:

Ik vind het allemaal bijna snoepjes! :P

(Geen aandelen.)


jan.
 
Tja . . .

Ik heb me (beetje laat!) gerealiseerd dat dit

(En ik wil geen gezeur over Strega of Hercules horen!)
naar
- Tom (freeswerk Strega),
- Igwe (tekenwerk Hercules) en
- Peter (freeswerk Hercules)
niet zo'n aardige opmerking was. :oops:

Allemaal belangeloos veel tijd ingestoken, en dan laat die *** het gewoon liggen. :evil:

Wat dat betreft het volgende.

De Strega: die pak ik denk ik binnenkort weer op, maar de Hercules: weet ik even niet. Daar zit nog zoooo verschikkelijk veel werk in . . . 8O

Ik heb er domweg de tijd niet voor. :nooo:

Dus dan kies ik voorlopig toch maar liever voor een simpel bouwdoosje. :|

Is iemand toevallig ook in een van deze (Wedell of PT 17) modellen geinteresseerd? :|

(Ik geloof het niet, maar je weet maar nooit . . . :wink: )

De meneer in Duitsland die in Europa levert, wil namelijk wel een beetje quantumkorting geven. :P


jan.
 
He Jan,

Heb je voor de beeldvorming ook prijzen?

Als ik op de website kijk, vallen de prijzen wel mee.

Groet,
Jaap
 
Nee Jan,
Daar niet natuurlijk, heb gewoon op de link geklikt die in je eerste post staat.

Zal eens even kijken, bedankt.

Groetjes,
Jaap
 
word er wel hebberig van
Tja . . . :?

Fly%201%20%28Medium%29.jpg


Eenvoudig prachtig. :P

(En die mevrouw die 'm vasthoudt: dat is de dochter van de bouwer van het prototype. :wink: )

Ik ga 'm bestellen. 8)

Vooral sinds de bouwer schrijft:

The more I fly this plane the more I like it. I hope my flight report did not create the impression that it is unusally hard to fly - it is not. Most any tail dragger will pull left on takeoff, just as the tail rotates up. This plane is very light in the tail and has no tailwheel, so it's just a tad harder to correct than some. As long as you are ready for it and have some tail-dragger experience you will be fine. Once in the air it is very, very easy to fly and land. Tends to float on landing, which is good I think.
It does have one quirk on landing that I should mention. With power low or off on final, it has a very slow and pretty glide. But all the drag from the cowl, wheel pants and rigging slows it down a lot. It glides only a little above stall speed. Model lands best with a bit of power and NO up elevator until you are ready to flare/land. I flared too soon a couple times and landed hard.

So carry power to touchdown and don't use the elevator at all on final until you are almost on the runway for your landing flare. This landing procedure is not a vice of the model IMO, it is a quirk
.

quirk:
- luim [de ~]
- kuur [de ~]
- gril [de ~ (m) ,de ~]
- nuk [de ~]
- bui [de ~]
quirk [the ~] (nervous spasm)
- zenuwtrek [de ~ (m)]
- zenuwtrekking [de ~ (v)]
quirk [the ~] (tic)
- aanwensel [het ~]
- tic [de ~ (m)]
- rarigheid [de ~ (

Daar valt mee te leven. :wink:

Ik ben (voor het eerst sinds tijden) weer verliefd! :zon:


jan.
 
jan brilman zei:
word er wel hebberig van
Tja . . . :?

Fly%201%20%28Medium%29.jpg


Eenvoudig prachtig. :P

(En die mevrouw die 'm vasthoudt: dat is de dochter van de bouwer van het prototype. :wink: )

Ik ga 'm bestellen. 8)

Vooral sinds de bouwer schrijft:

The more I fly this plane the more I like it. I hope my flight report did not create the impression that it is unusally hard to fly - it is not. Most any tail dragger will pull left on takeoff, just as the tail rotates up. This plane is very light in the tail and has no tailwheel, so it's just a tad harder to correct than some. As long as you are ready for it and have some tail-dragger experience you will be fine. Once in the air it is very, very easy to fly and land. Tends to float on landing, which is good I think.
It does have one quirk on landing that I should mention. With power low or off on final, it has a very slow and pretty glide. But all the drag from the cowl, wheel pants and rigging slows it down a lot. It glides only a little above stall speed. Model lands best with a bit of power and NO up elevator until you are ready to flare/land. I flared too soon a couple times and landed hard.

So carry power to touchdown and don't use the elevator at all on final until you are almost on the runway for your landing flare. This landing procedure is not a vice of the model IMO, it is a quirk
.

quirk:
- luim [de ~]
- kuur [de ~]
- gril [de ~ (m) ,de ~]
- nuk [de ~]
- bui [de ~]
quirk [the ~] (nervous spasm)
- zenuwtrek [de ~ (m)]
- zenuwtrekking [de ~ (v)]
quirk [the ~] (tic)
- aanwensel [het ~]
- tic [de ~ (m)]
- rarigheid [de ~ (

Daar valt mee te leven. :wink:

Ik ben (voor het eerst sinds tijden) weer verliefd! :zon:


jan.


is inderdaad erg mooi 8)
 
Back
Top