Wedstrijden F3K in Nederland

Moet er een F3K wedstrijdklasse komen?

• Ja, maar ik doe (nog) niet mee.

Votes: 0 0,0%
  • Nee

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    164
henkp zei:
Het is heel mooi als er een wedstreidklasse f3k in nederland word opgezet
Kan ook wel helpen maar het probleem is dat ik in duitsland woon en lid ben bij de daec (inkl. FAI-Lizentie) en niet nog bij de knvvl extra daarvoor lid worden wil.

Ik was er even benieuwd naar omdat henk hier een FAI-licentie vermelde maar het is nu duidelijk bedankt.

Also als er genoeg intresse is voor wedstrijden kan ik ook bij ons een wedstrijd organiseren. is niet zover van holland weg (noorden van Duisburg)
vliegveld is zeer groot zodat we daar geen probleem hebben 10 man tegelijk te starten.
als jullie intresse hebben kunne we dat noch in dit jaar organiseren. Komen dan waarschijnlijk ook en paar duitsers die heel goed kunnen vliegen.

als er interesse is bitte melden

CU Henk

Jah, is alleen maar mooi toch hopelijk komt het zo ver dat we een Nederlands kampioenschap krijgen met meerdere wedstrijden :D

Een wedstrijd vlak over de grens is natuurlijk nooit mis lijkt mij?

Weet alleen niet hoe dat dan gaat als zij het NK zouden winnen, sturen we ze dan (op nederlandse kosten, die hollanders toch altijd maar op de centen) als vertegenwoordiger van Nederland naar het EK/WK?

Als een niet KNVvL lid de wedstrijd om het NK wint is hij dagwinnaar.
De nederlands kampioen is het bestgeplaatste KNVvL lid op de uitslagenlijst. Ditzelfde geldt natuurlijk ook voor een eventuele selektie van een nationale ploeg.

Het gaat mij er ook niet om Nederlands Kampioen te worden , maar meer om mee vliegen te kunnen omdat de meeste wedstrijden in F3K ook van Duisburg uit heel ver weg zijn.
(en hollander ben ik noch steeds)

Het gaat mij er ook niet om Nederlands Kampioen te worden , maar meer om mee vliegen te kunnen omdat de meeste wedstrijden in F3K ook van Duisburg uit heel ver weg zijn.
(en hollander ben ik noch steeds)

Helemaal met je eens Henk; mij vergaat het net zo !

Arno

Een paar jaar geleden een F3K wedstrijd gezien in Duitsland. Man wat een gezellige ontspannen sfeer. Dat sprak mij mede aan in deze sport. Eigenlijk was het net als afgelopen zondag op de meeting. Zolang die sfeer op de wedstrijden aanwezig is ben ik er ook. 8)

Is het misschien een idee om wel een officieel NK te organiseren maar daarbij ook iets van een meeting achtig iets te doen zodat mensen die niet willen gaan wedstrijd vliegen er wel op af komen om gedachten uit te wisselen en ideen op te doen?

meerdere kleine meetings naast een NK-Meeting lijkt me trouwens ook leuk. Zoals wat er al werd gefluisterd van een meeting in vlaardingen :D, heb er zin in!

In de USA gooien ze s'ochtends er meestal een clinic in. De betere vliegers laten zien hoe zij het doen en vertellen waar je op moet letten.

Het schijnt ook erg te helpen om te zorgen dat de betere vliegers je timer zijn. Je krijgt veel hulp tijdens het vliegen en leert nog meer en nog sneller.

Yeps, dat 2e klopt ook wel ja. 1 keer stond Eric (andere eric :) ) bij mij te Timen en hij werd af en toe een beetje fanatiek.

jaaa, mooie worp! daar! daar!, iets links! ja, omhoog ja! mooooooi. :D.

das toch lache :)

Dat klopt inderdaad als mijn vader(Theo) naast mij staat en me aanwijzingen geeft tijdens het vliegen en gooien vlieg ik beter en geconcentreeder. Het motiveert je ook bij het gooien om het weer net zo te doen als iemand zegt mooie worp, goed gevlogen etc. tenminste dat is bij mij zo.

Nog maar terugkomend op een wedstrijd in Duisburg.
Als deelnemer heeft alleen arno gemailt, daarvoor kan ik niet ons vliegveld de hele dag vrijhouden.
alle die mee willen doen dus even melden en dn kunnen we ook een datum uitzoeken wanneer de wedstrijd plaats vinden zal.
De Taken die we daar vliegen kunne we ook hier in het forum bepaalen,
de wedstrijd zal over 6 ronden gaan met een werktijd van 10Min.
Mijn voorschlag is:
1.Ronde 3 uit 6 Max 180
2.Ronde Laatste en Voorlaatste Max 180
3.Ronde 1,2,3,4 Min (beste 4 )
4.Ronde Poker (voor de start zeggen hoe lang je vliegt) Max 180
5.Ronde 20, 40, 60 ,80,100
6.ronde All Up Last Down (3x, Max 180)

Als iemand nog andere ideen of verbeteringen weet graag.

CU Henk

@henkp

270km vanuit Groningen, zet mij maar op de lijst als deelnemer. Mits het niet in Augustus is..... Ben ik het land uit, op vakantie.
Heb je al een datum in gedachten?

Kom maar met ideeen voor een datum.
alles vanaf vandaag is vrij behalve
1-2 Juli (f3b-Kassel)
19-20 Aug (Holland-Glide)
1-2 Sept (Vereinswettbewerb f3b-e)
16-17 Sept (f3b-lunen)

aanmeldingen aub per Mail an Henkp@web.de met
frequentz(als het gaat 2)

CU Henk

Mooi dat er geen tweede sportlicentie hoeft worden aangeschaft.
NED-nrs zijn op Nederlandse wedstrijden niet nodig neem ik aan?
En als ik in het buitenland F3K wil vliegen (wereldbekerwedstrijd ofzo) neem ik dan het NED-nummer van mij vrijevluchtmodellen met een nieuw volgnummer?
NED 197-5 bijvoorbeeld.

Grts,

Erik

Tot nu toe 4 aanmeldingen, is nog te weinig.
omdat de meeste in august op vakantie zijn heb ik als datum gedacht aan 1. zondag 30 Juli.
2. zondag 10 september.

hopende op meer aanmeldingen

CU Henk

Back