Wedstrijden schaal 1/16

Beste,

worden er ook wedstrijden georganiseerd voor 1/16 modellen ben voorige week bij de DTC in eindhoven geweest en is me toch wel bevallen dat circuit alleen houden ze daar geen wedstrijden voor 1/16 modellen iemand een idee waar ze die wel houden?

Een 1/10 aanschaffen zit er voorlopig niet in;)

Gegroet,

Jorkovic

Beste Jorkovic,
We hebben in Eindhoven wel een vrije klasse waar je als 1:16 rijder in mee kan doen, maar hierin rijden alle formaten van 1:10 t/m 1:18.
Alleen specifiek voor alleen 1:16 niet.

Mvg,
Peter de Wit.

Edit: Dit geldt trouwens alleen voor on-road modellen.

Is een klein beetje de omgekeerde wereld. Je kunt beter eerst kijken wat er in de buurt gereden wordt en wat je leuk lijkt en dan pas tot aanschaf overgaan.

Is een klein beetje de omgekeerde wereld. Je kunt beter eerst kijken wat er in de buurt gereden wordt en wat je leuk lijkt en dan pas tot aanschaf overgaan.

Inderdaad, das een stuk slimmer om te kijken wat er in de buurt rondrijdt, 1:16 is niet gangbaar volgens mij, wel wordt er swinter op veel plekken met Xray 1:18 gereden, deze zijn met een redelijk klein budget te rijden zoals de XRay M18 en als je budget wat ruimer is dan de M18Pro volledig carbon, een standaard setje electronica kost ook weinig hiervoor.
Ook kun je deze thuis op tapijt rijden als je nog een plekkie overhebt zoals een ruime zolder.

Het gaat om hier om en Traxxas Mustang 1/16, als ik het goed heb.
Een auto die wat schaal betreft eigelijk eerder 1:10 is dan 1:16.
Zoals sleazyp70 al schreef, de vrij klasse in Eindhoven kan je zo mee reden. Er rijdt al een Traxxas Rally (Zelfde auto alleen een andere body)dit seizoen mee.
De auto is zeker snel genoeg, de wegligging is een ander verhaal.
Als banden gebruikt met wat grip, dan rolt de auto snel om in de bocht.
Met wat hardere banden voor dan achter, kan je dit enigzins beperken.

Bij REAL80 te Groningen rijden nu ook een paar Traxxas rally's rond..
Voor hen die eens met elkaar wil rijden zou ik zeggen kom eens langs.
Mocht je meer info willen stuur me dan maar een PB.
Groet,

Back