Wedstrijdinformatie 2013

Hi scalefans,

Een verslag van der wedstrijd in Genk komt uiteraard op de site van de subcommissie te staan. Volgende week verwacht ik de officiële uitslagen en dan laat ik jullie weten dat het er is.
Natuurlijk wordt het geheel compleet gemaakt met wat foto's.

Groeten,

Bert

Schaalwedstrijd Deelen

Hi scalefans,

Op zondag 13 oktober organiseert de subcommissie alweer de laatste wedstrijd voor het Nederlands kampioenschap. Natuurlijk ben je als belangstellende ook van harte welkom, maar ook dan geldt dat je van tevoren je persoonsgegevens aan mij moet toesturen. Dit kan middels een PB of anders via de site van de subcommissie:

Schaalwedstrijd Deelen | Subcommissie Schaal

Zoals Gerald al vermeldde zijn ook de grote jets daar welkom, echter maximaal 25 kilogram!

Tot dan,

Bert

Hi scalefans,

De meeste mensen heb ik al via een min of meer persoonlijke mail een bericht gestuurd, er zijn er een paar waar ik geen e-mailadres van heb dus:

Voor a.s. zondag geldt dat we om 09.30 uur bij de Poort van Deelen moeten zijn. We worden door een clublid in konvooi naar het clubhuis begeleid, waar we worden ontvangen met koffie! Dit is voor Deelen een nieuwe toegangsregeling (met uitzondering van de koffie natuurlijk).

Groeten,

Bert

Helaas moet ik me voor morgen afmelden.
Loop al een week met verkoudheid en griep rond.
Is niet goed om morgen daar rond telopen.

Hoop dat het droog blijft voor jullie.
Succes Han.

laten we hopen dat het mee valt met het weer
heb er wel zin in om morgen daar te zijn
kijkken of ik dan volgend jaar mee ga vliegen

In Arnhem regent al vanaf 6:00 stevig met veel wind en de lucht zit pot dicht. ook Buienradar geeft veel regen aan.

In Arnhem regent al vanaf 6:00 stevig met veel wind en de lucht zit pot dicht. ook Buienradar geeft veel regen aan.

Het bleef ook regenen en daarom is de wedstrijd afgelast. Was wel weer leuk om alle schaalfreaks te spreken. Hopelijk volgend seizoen beter weer.
m.v.g. Erik

Tellen de resultaten van de Dutch Nationals mee voor het eindklassement? Of was dit een aparte wedstrijd?
m.v.g. Erik

Hi scalefans,

De scores van de Dutch Nats tellen gewoon mee, het is één van de vijf wedstrijden voor het NK. Echter, we hebben dit jaar een probleem. Doordat Tilburg, Leeuwarden en Deelen niet konden doorgaan blijven er twee wedstrijden over. Voor een plaats in het Nederlands kampioenschap moest je dan beide overblijvende wedstrijden, Valkenburg en Genk, mee doen.

Groeten,

Bert

Hi Scalefans,

Allereerst een Gelukkig Kerstfeest.

Voor het geval jullie nog niet op de KNVvL site, afdeling Subcommissie schaal hebben gekeken het volgende:

Vliegersvergaderingen.

Alle vliegersvergaderingen 2013-2014 zullen worden gehouden op zaterdag 11 januari 2014 in het voorlichtingscentrum van het

Bouw & Infra Park
Ceintuurbaan 2
3847 LG Harderwijk.

‘s Ochtends zijn de afzonderlijke vliegersvergaderingen vrije vlucht, lijnbesturing, radio kunstvlucht, radio zweef, pylonrace, helikopter, schaal en elektro en ’s middags, tot ca. 16.00 uur een interessant gezamenlijk programma te hebben, beginnend met de prijsuitreiking van de NK’s.

Het voorlopige programma ziet er als volgt uit:
Aanpassingen op dit programma zullen worden besproken in de najaarsvergadering van de commissie sportzaken en zullen in december op de site worden gepubliceerd.

9.00 - 9.30 Aankomst, koffie
9.30 - 13.00 Jaarlijkse vliegersvergaderingen vrije vlucht, lijnbesturing, radio kunstvlucht, radio zweef, pylonrace, helikopter, schaal en elektro in afzonderlijke ruimten.

13.00 - 14.00 Lunch (op eigen kosten, er zal worden gezorgd dat er voor een redelijk bedrag belegde broodjes te krijgen zijn).

Na de lunch is er een gemeenschappelijk programma voor vliegers van alle klassen:

14.00 – 14.30 Uitreiking van medailles en diploma’s aan onze nationale kampioenen.
14.30 – 14.45 Rob Metkemeijer. Wat is er gaande in CIAM.
Theepauze
15.15 – 16.00 Een presentatie over vleugelprofielen door Rick Ruijsink , ondersteund door Frits Donker Duyvis. Beide zijn werkzaam op de faculteit lucht – en ruimtevaarttechniek van de TU Delft en zeer ervaren wedstrijdvliegers.
Deze presentatie zou het afgelopen jaar bij dezelfde gelegenheid gegeven worden, maar kon toen door ziekte van Rick Ruijsink geen doorgang vinden.
De lezing zal gaan over vleugelprofielen voor modelbouw in brede zin, toegespitst op alle wedstrijd klassen, hoe kun je optimaliseren en hoe kun je “spelen” met profielen om te krijgen wat voor jouw klasse of jouw manier van vliegen optimaal is. Waarom kan bijvoorbeeld het profiel van het stabilo van een F3B kist hetzelfde zijn als van het vleugelprofiel van een lijnbesturings speedkist. En wat gebeurt er als je het dikste punt van een profiel naar achteren verlegt? Kortom, een inleiding in de wereld van Reynoldsgetallen, lift, weerstand, blazen en loslating!

R. Metkemeijer.
Voorzitter commissie sportzaken.

De agenda van de Subcommissie vergadering volgt na 3 januari!
Tot ziens in Harderwijk,

Bert :xmas:

Beste (schaal) modelvliegers,

Allereerst voor jullie allemaal de beste wensen voor 2014 met veel modelvliegplezier en dus mooi weer.

Zoals beloofd de agenda voor de vliegersvergadering.
Voor een ieder geldt: Van harte welkom op deze vergadering.
Het enige dat telt is een KNVvL lidmaatschap.

Vliegersvergadering schaal op 11 januari 2014 te Harderwijk

Agenda:

1. Opening

2. Mededelingen

3. Notulen Vliegersvergadering 12 januari 2013

4. Jaarverslagen schaal en para’s

5. Financieel verslag

6. Vergadering commissie sportzaken
a. Zaken die van belang zijn worden behandeld

7. CIAM vergadering
a. Proposals, van belang voor schaal, worden behandeld

8. Jury/vliegers dag

9. Prijsuitreiking (Rob Metkemeijer plaatsen 1 en 2)
a. Bekendmaking van de wedstrijdresultaten para’s en schaal

10. Toekomst Para’s als onderdeel van de KNVvL

11. Wedstrijden 2013
a. Korte terugblik op de wedstrijden

12. Wedstrijden 2014:
a. Wedstrijden para’s:
Wedstrijden schaal:
b. Reglementenboek
c. WK Frankrijk (19 t/m 26 juli 2014)

13. Rondvraag

14. Sluiting

Wat mij betreft de laatste "officiële" mededeling namens de subcommissie op het modelbouwforum. We hebben een eigen site onder de KNVvL site en daar vinden jullie de nodige info. Natuurlijk mag, als iemand zich daartoe geroepen voelt, de inhoud daarvan gekopieerd en hier gepubliceerd worden.

Met vriendelijke groet,

Bert van Eijk

Bert,

Nog een agendapunt: het door mij vernieuwde scoreformulier dat digitaal ingevuld kan worden.

Wat mij betreft de laatste "officiële" mededeling namens de subcommissie op het modelbouwforum. We hebben een eigen site onder de KNVvL site en daar vinden jullie de nodige info. Natuurlijk mag, als iemand zich daartoe geroepen voelt, de inhoud daarvan gekopieerd en hier gepubliceerd worden.

Dat wil ik wel weer doen voor de wedstrijd-kletspraat en de foto's e.d. Ik zal dan verwijzen naar de info op de KNVvL site i.p.v. kopiëren want daar kan tegenstrijdige informatie door ontstaan.

Hoi Bert, ik zal er bij zijn, echter alleen het ochtend programma.

Extra mededeling op de agenda, puur ter info;
We willen dit jaar weer van de mogelijkheid gebruik maken om komend jaar de kwalificatie voor de jet world masters 2015 te huisvesten. Dat zal echter weer volledig onder de vlag van F4G gebeuren en er hoeft dus weinig extra georganiseerd te worden. Wel hebben we een interne aanpassing, we doen geen "single qualifier" meer, iedereen kan aan alle F4G wedstrijden meedoen en aan het einde van het jaar maken we dan de balans op voor de JWM kwalificatie. Voor jullie alleen maar fijn, meer deelnemers in F4G (hopelijk). We hebben hier en daar al wat toezeggingen van extra deelnemers.

Van de jet jongens zal er niemand bij de vergadering zijn, ook Marijn Penninx en Bert Hazeborg niet, omdat er toevallig in dit zelfde weekend ook een IJMC meeting is.

Groetjes,
Gerald

Hi scalefans,

Dank voor de reacties:

Henri: jouw voorstel is reeds in de subcommissie besproken. Het komt terug bij het punt wedstrijden 2014. Een apart agendapunt is dus niet nodig.

Gerald: ook jouw verhaal is bij het voorbereiden al meegenomen. Het betekent dat er op de "jetdagen" (lees harde baan) een statische jurering zal plaatsvinden. Op voorhand hoop ik op een goede deelname van de jets.

Afgelopen vrijdag heeft de subcommissie om tafel gezeten en zijn deze zaken al voorgebakken.

Tot zaterdag,

Bert

Back