weer beginnen! beetje raad

• Topicstarter Topicstarter michel205GTI
  • Startdatum Startdatum
M

michel205GTI

Guest
hallo

ff wat achtergrond info: vanaf mn 14e tot 16e heb ik gevlogen, ik ben begonnen met een charter die ik binnen een week alleen kon vliegen, ik ben na enkele maanden overgegaan op een puma hoogdekker ook zonder problemen.

Nu heb ik van mn 16 tot nu (23) niet meer gevlogen maar het begint weer te kriebelen, heb alweer een zender gekocht enzo maar nog geen vliegtuig.

ik ben dus bang dat ik op een charter weer in een week ben uitgekeken en dat is weer zonde geld dus dacht ik om weer met een puma te starten of met een skysport van great planes! (eerste tijd met een leraar natuurlijk!)

Ik vroeg me dus af overschat ik mezelf of zal ik er gewoon voor gaan?
(exc voor het lange verhaal)

gr
Michel

Al gedacht aan een goedkoop 2de handsje, kun je snel vliegen en is landingschade wat minder pijnlijk...
Maar volgens mij verleer je het niet zo snel, en even oefenen op een SIM op de pc kan ook helpen.

De GP Skysport? Bedoel je niet de EasySport? :) Met de laatste is in ieder geval prima te vliegen door een wat meer doorgewinterde modelvlieger. Enige ervaring is wel vereist omdat het model gewoon sneller en wendbaarder is dan de Charter (bouwdoos; €80,- ARF; €150,-), neemt niet weg dat hij goedmoedig en vergevend vliegt... Mocht het fout gaan zal hij sneller tegen de grond klappen en dat is natuurlijk niet wat je wil... Als je zelf zegt er vertrouwen in te hebben dat het stickgevoel snel terug komt is de EasySport het proberen waard. Blijft ook enige tijd na je doorstart een leuk model om mee te vliegen. Ik raad je echter wel aan om, zoals je zelf al aangeeft, les te nemen bij een locale vliegclub zodat je nog even de ondersteuning krijgt die je nodig hebt...

Succes!

re

jep sorry :oops: ik bedoelde dus de easysport dit ziet er best leuk uit en lijkt me meer in het genre van een puma!

maar zoals jij het zegt jorrit zie ik het dus een beetje!
de prijzen wat je geeft is dat voor de charter of voor de easysport?

Volg de raad van Jorrit op en ga eens bij de lokale club kijken. Bij ons (Sittard) is zeer waarschijnlijk het advies om dan met een rolroer trainer zoals de Calmato of de andere trainers ongeacht hoe ze heten allemaal. Een groot aantal van die modellen is ook nog eens als ARF te verkrijgen dus ben je al snel aan het vliegen.

Verstandig om eerst met een leraar aan de gang te gaan! Ik ben zelf ook net weer begonnen na een pauze van 10 jaar, en ik ben blij dat ik een leraar heb! Het komt allemaal wel snel terug, maar de reflexen moeten toch echt weer even inslijten. (plus ik moet wennen aan een nieuw veld en zo).

Als je destijds al goed genoeg vloog voor de Skysport, dan kan je er nu ook wel weer voor gaan. Maar overleg eens met je leraar... sommige clubs hebben een makkelijke rolroertrainer als lestoestel: in dat geval kan je daarmee een paar weekendjes het gevoel in de vingers terugkrijgen terwijl je vast bouwt aan je vervolgkist.

het is net als fietsen, verleren doe je het niet.
even wat assistentie van een ervaren lotgenoot en je vliegt zo weer de sterren van de hemel.

re

wat een reacties 8O

degene die me weer ff gaat begeleiden heeft me eens op zijn simulator laten vliegen (ging erg goed maja op de comp!) en is zelf al een vergevorderde piloot, volgens hem zou het wel goed komen met een iets gevorderde model.

enne theo sittard is vlak bij! ik wordt weer lid bij een club net over de duitse grens bij koningsbosch, daar zitten een hoop nederlanders.

Back